Lexicon MPX-100 vs Alex

Caboys

Leed
Ik wil eigenlijk nog een effecten bakkie, maar nu zag ik van lexicon 2 types die ongeveer even veel kosten,
+/- 150 euro's

maar wat zijn nou eigenlijk de verschillen tussen beide??

van de lexicon alex weet ik het niet maar de lxp1 van lexicon is even duur en klinkt veeel beter dan de mpx100..

Volgens mij is de mpx 100 het eerste budget apparaat van Lexicon met de beroemde lexichip aan boord. Dezelfde chip die ook in de duurdere Lexicons is te vinden.
De Alex is van daarvoor en klinkt navant ook minder, afgaande op de recensies destijds.
:biertje:

Origineel geplaatst door cream
van de lexicon alex weet ik het niet maar de lxp1 van lexicon is even duur en klinkt veeel beter dan de mpx100..

Absoluut mee eens ik heb er 3 !! samen met de MRC, heel goede reverbs, veel beter dan de MPX 100 en alex.

Origineel geplaatst door Caboys
En de TC-electronic M300, of is dat helemaal niks?

Klinkt als de Lexicon MPX 110 redelijk maar niets byzonders, voor de prijs (199) goed

Origineel geplaatst door BasicSystem
Bij de M 300 kun je de effecten serie of paralel schakelen wat toch wel heel erg handig en flexibel is.

Daarnaast is het zo dat de Lexicon galm wat dikker klinkt en de TC galm wat neutraler.

Geinig, ik heb ze beide getest (tegelijk) en hoorde eigenlijk geen verschil
Wat bedoel je met dikker? en neutraler?, ik vond de reverbs bij beide mager dun en niet echt geweldig.
Als vergelijking had ik goede Jazz en klassieke opnames en een Synth en Hardrock band als matriaal
dat daarna naar die reverbs ging. soms alleen voor de zang en vaak ook in het geheel.

Quadra Verb 2 - Veel natuurlijkere galm wel wat weing diepte
LXP 1 - Mooie warme reverb vergelijkbaar met de PCM 70 van Lexicon
Intellifex - Veel betere galm dan de MPX 110 en de TC. hele mooie diepte.
R7 van sony - Geheim tip als het om reverbs gaat, wil je echt spay reverbs is dit de bak!.
PCM 80 - Geen partij voor de kleintjes hierboven, het gaat niet alleen om de Lexichip maar ook om de hard ware
en de sofware intern.

Back