Behringer Probleem

Caboys

Leed
Hallo, ik heb een tijdje terug een paar behringer spulletjes gekocht, maar het is echt een groot drama.
Het ruist als een gek, ik krijg het niet voor elkaar om een cleane sound te bewerkstelligen.
De denoiser van behringer maakt dit alleen nog maar erger. Je zou toch denken dat het juist minder moest worden.
Met mijn vorige set-up met een simpele numark DJ-mixer was het resultaat stukken beter.
Op een gegeven moment begon ik aan mezelf te twijfelen, en heb ik er nog iemand naar laten kijken of alles goed was aangesloten, maar alles bleek goed aangesloten te zijn.
En van de mixer, kraken er vrij veel potmeters, en 2 doen het helemaal niet meer.
Ben ik nu genaaid? Hebben sommige van jullie ook zulke problemen gehad?

heb je soms die djx-700 (geloof ik) mixer gekocht?? die kopie van die pioneer djm??

dat is gewoon een K.U.T ding........

beetje dom antwoord waar je weinig aan hebt maar die mixer is gewoon erg slecht, de rst van behringer kan ik niet over oordelen.......

Als ik het zo lees heb je gewoon defecte apparatuur gekocht. Goed, spulletjes van Behringer vallen qua producing in het low-/mid end gebied, maar de problemen die jij beschrijft komen alleen voor als de apparatuur volledig is afgeragd.
Heb hier zelf ook spulletjes van dat merk en van ruis, brom en/of gekraak heb ik weinig/geen last.

Re: Behringer Probleem

Origineel geplaatst door Caboys
Hallo, ik heb een tijdje terug een paar behringer spulletjes gekocht, maar het is echt een groot drama.
Het ruist als een gek, ik krijg het niet voor elkaar om een cleane sound te bewerkstelligen.
De denoiser van behringer maakt dit alleen nog maar erger. Je zou toch denken dat het juist minder moest worden.
En van de mixer, kraken er vrij veel potmeters, en 2 doen het helemaal niet meer.
Ben ik nu genaaid? Hebben sommige van jullie ook zulke problemen gehad?
:confused: Ik snap je probleem niet echt. Je zegt het toch zelf: "ik heb een tijdje terug een paar behringer spulletjes gekocht".

Een maat van mij had een aantal jaar geleden (ondanks mijn waarschuwingen) ook wat Behringer spulletjes gekocht
en had identiek dezelfde problemen: ruisen, kraken & defecte potmeters en schuivers... Maar zeg nu zelf,
had je nu echt gedacht dat je voor 300€ dezelfde kwaliteit ging krijgen als van een 1000€ Allen&Heath?

Ach beschouw het als leergeld :geslaagd:

Vraag 1: Heb je die spullen nieuw of tweedehands gekocht?

Vraag 2: WELKE spullen van Behringer heb je dan?

Vraag 3: Hoe heb je ze gebruikt? Live? Studio? Maakt nogal verschil.

Eerst maar 'ns uitleggen en dan pas klagen. :geslaagd:

(P.S. 1111 posts geplaatst! Leuk getal!)

Zelf heb ik de Behringer Pro MixerX-1000 staan voor dj-en en deze werkt al een jaar prima zonder problemen.
Ik geloof er heilig in dat ondanks dat Behringer soms rariteiten met zich meebrengt en het er niet zo mooi uitziet er toch als het op faders aankomt ze net zo hard verrot gaan als bij de pioneer of dateq van 3 x de prijs van een Behringer tafelt. Kortom als je maar hard genoeg mixt krijg je bij alle merken de faders wel stuk. En bij welk merk denk je dat het meer geld kost om een fadert te laten vervangen ??
Ja en wie zit er nou op zo'n stom pioneer ding te wachten ? allerlei troelaria en effecten troep waarvan ik denk dat het bij het afmixen van een eindproductie thuishoort en het ergste van alles.... korte KUT-faders....:dj: :bekdicht:

Ik heb veel spul van behringer, mixers, effecten, rand app, compressors, ultra curve etc, en ik heb geen tot weinig last van ruis.
M'n mixer van 7 jaar oud, zijn 2 channelstrips van stuk (eigen schuld weet ik, dmv overenthousiast midsweepen :D ) en die ruist niet meer dan toen hij nieuw was (ik heb hem wel zelf gekocht dus weet precies wat ermee is gebeurd.

Welke apparatuur heb je staan ? versterker, speakers etc ... ?

Ik heb de Behringer Eurorack UB 2442FX Pro gekocht, volgens de verkoper had hij hem minder als 2 maanden, en de composer, ulramizer en denoiser tevens 2 de hands gekocht.
Ik luister af op geleende piepkleine KRK speakers, als ik bijvoorbeeld een CD direct op ze aansluit klinkt het goed. Maar via de mixer komt er gewoon al ruis mee. Het zelfde probleem met de composer. Ik heb namelijk tijdelijk nog beschikking over een DBX 266, die klink gewoon stukken beter, minder ruis, terwijl de 2de hands prijzen bijna gelijk zijn. Kan me niet voorstellen dat alle spullen die ik heb gekocht allemaal kapot zijn. Ik heb wel veel ongeluk, maar zoveel???:confused:
Moet ik er nou mee naar een technische dienst of is de kwaliteit zo matig. Dan verkoop ik gewoon alles weer, en ga ik gewoon sparen;)

Ik heb de Behringer Eurorack UB 2442FX Pro gekocht, volgens de verkoper had hij hem minder als 2 maanden, en de composer, ulramizer en denoiser tevens 2 de hands gekocht....

sommige antwoorden hierboven zijn echt klote antwoorden, dat zeg je toch niet man..

heb je die boel daar ook getest en wat was toen het resultaat?
heb je goede kabels gebruikt en alles netjes stap voor stap langs gelopen om te kijken of het ergens anders aan ligt
zit je veel met gains te kloten, enz, enz, enz.

graag wat meer informatie. anders vraag boemtjak ff op dit forum die kan je wel fatsoenlijk helpen...

[ben ik een echte afzeik mode] sommige antwoorden hier slaan echt nergens op en ik vraag me dan af of diegene zich wel eens verplaatsen in anderen. deze jongen heb daar gewoon geld voor gedokt en als jij ergens geld voor had gedokt en het werkte niet en een vraag hier steld, zit je ook niet op bepaalde antwoorden te wachten als.... ;)

kep zelf al jaaaren de Denoiser,doet altijd prima ( en stil ) zijn werk....denk er wel om dat je de Denoiser eerst goed moet instellen voordat ie daadwerkelijk de ruis tegengaat.....experimenteer eens met verschillende treshold en filter levels ....en lees de handleiding ff goed door !!! ( als je 'm 1 keer goed ingesteld hebt,hoef je er nooit meer naar om te kijken..)

verder zou het kunnen dat je defecte of oude kabels hebt,dat zou ook wel eens kunnen schelen...

de Composer heb ik ook,geen problemen met ruis....anders zet je de treshold van de gate toch wat hoger ? dan moet ie (mag ie) niet meer ruisen...

wat betreft de mixer ; als het cd-signaal te zacht binnenkomt en je dus de gain te hard moet zetten ( wat ik me overigens niet kan voorstellen met een cd-speler ),kan het zijn dat ie gaat ruisen...kep zelf een vergelijkbaar mixertje van Behringer,kan niet zeggen dat ie extreem ruist ; als ik die mixer via de denoiser laat lopen,istie zelfs helemaal stil !!

Denk er ook om dat er in die mixer fx zitten,waarvan sommige fx nogal ruisen van zichzelf ; vooral de chorus en flangers hebben daar last van....

Ik heb de Behringer Eurorack UB 2442FX Pro gekocht, volgens de verkoper had hij hem minder als 2 maanden, en de composer, ulramizer en denoiser tevens 2 de hands gekocht.
Als de verkoper het ding zelf nog maar 2 maanden in bezit had, was het toch verstandig geweest om eveneens de aankoopnota erbij te vragen (garantie ed.). Een mixer die binnen 2 maanden al krakende potmeters heeft... dat kan volgens mij niet, tenzij je echt als een beul tekeer gaat of het ding in een houtzagerij hebt gebruikt.

kheb zelf de 2648 mixer van behringer !

Er kraakt 1 potmeter een beetje, maar ruis heb ik geen last van !

Verder leuk spul voor weinig geld !

:)

Die Behringer-discussie lijkt af en toe op een Software VS. Hardware discussie. De een is voor de ander is tegen etc etc etc.... No offence! :)

Maar goed, ik heb een mixert en patchbay van Behringer. Nergens problemen mee. Elke keer als ik kraakjes of geruis o.i.d. had, dan lag dat aan de kabels. (lange) Geluidskabels die evenwijdig aan 220v kabels lagen (gebrom), slechte of kapotte soldeerpunten in de stekkers, rotte kabels met een breauk er in... etc etc etc.

Wat ik er maar mee wil zeggen: meestal ligt het niet aan je mengtafel of apparaat. Behalve mijn magnetron heb ik nog nooit een defect apparaat gehad. :W

Wel gare kabels! En ook in (prof-) studio's merk ik dat kabels problemen veroorzaken van dien aard. :(

Ja idd, gare kabels zijn vaak een bottleneck. Daarom goed investeren in goed kwalitatief en duurzame kabels!
Ik zat vroeger altijd te klooien en te schelden omdat mn kanalen regelmatig erg veel ruis en/of brom hadden, nu heb ik robuuste gebalanceerde kabels met Neutrik pluggen en alles is zo clean als maar kan.
Ik ben persoonlijk niet gek van behringer mixers enzo maar ik heb wel een ultrabass pro en een ultrafex pro en ik moet zeggen dat dit zeer leuke apparaatjes zijn met een zeerrr schoon geluid, niks op aan te merken!

Ik heb weinig problemen met mijn Behringer spulletjes.
Op een fader van mijn mengpaneel na waar koffie overheen gegaan is.

psies.
Ik heb ook twee Behringer mengers en geen last van ruis bij normaal gebruik. Bij normaal gebruik bedoel ik dat je de inkomende signalen per kanaal wel eerst netjes op 0dB moet regelen om het dynamisch bereik (boven het normale ruisniveau dus) te maximaliseren. Dat vergeten een hoop, en dan schroeven ze de master volume op en dan zeggen ze "joh, hoor is wat een ruis!!".. Tjaaaaaaa

...wel is het zo dat de FX sectie van de 2442 WEL erg ruist. Maar ook hier geld: gooi het geluid daar zo hard mogelijk in en dan hoeft de volume knop van de FX sectie ook niet zo hoog en heb je bijna geen last van die ruis..

Origineel geplaatst door Fatar
sommige antwoorden hierboven zijn echt klote antwoorden, dat zeg je toch niet man..
Sorry mijn excuses, je hebt net een klassemixer gekocht en bent helemaal niet in het zak gezet.
Het zijn juist al die gebruikers van overprijsde Mackies, Soundcrafts, Allen&Heats, Midas', ...
die in het zak gezet zijn. Het is een waar wonder dat deze merken zichzelf nog niet uit de markt geprijsd hebben
aangezien je dezelfde kwaliteit kan verkrijgen aan een fractie van de prijs.[/sarcasm]

:duivels:

Hij kan opslot wat mij betreft, keb me behringer weer weggedaan, en nu een mooie Spirit Folio SX gekocht,
was bijna net zo duur, en klinkt geweldig, kan hem iedereen aanraden.

Caboys,

fijn dat je besloten hebt te upgraden. De Spirit Folio serie is prijs/kwaliteit echt wel ok.
Ik heb zelf meer dan 10 jaar op een Spirit Folio gespeeld en hij heeft me nooit in de steek gelaten.

Veel plezier ermee.

Viel het je trouwens op dat het alleen maar Behringer gebruikers waren
die het opnamen voor Behringer en die dan ook beweerden dat er niets
mis mee was (behalve dan die paar potmeters en schuivers en ...) en
dat ze niet normaal ruisen...

}:|

Origineel geplaatst door shortwave
Behalve mijn magnetron heb ik nog nooit een defect apparaat gehad. :W

Het was misschien een Behringer magnetron? 8o)

Back