Behringer Probleem

Origineel geplaatst door n0_key
Goed, dat als Behringergebruiker je spullen verdedigd, dat kan ik nog begrijpen, hoe zielig het allemaal ook is: "ik heb gelijk!!!"

Maar goed, beweren dat Behringerspul kwalitatief goed in elkaar steekt of dat een MX tafel hetzelfde klinkt als een A&H, dat is gewoon je reinste onzin. Gewoon gelul. Ik heb toen ik begon zat Behringerspul gebruikt, en voor het geld is het soms hartstikke leuk, maar ga nu geen onzin verkondigen, want Behringer van na '94 is zonder uitzondering crap als je naar het materiaal, duurzaamheid en de bouwkwaliteit kijkt...

Maar goed, misschien ligt dat in jou geval aan je met schapewol gevulde speakertjes :D

Ho ho ho!, ik zeg alleenmaar dat ik een goede ervaring met behringer spul heb geen negatieve..

En heb het helemaal niet over de kwaliteit vriend! of het nou wel of niet goed spul is..

Het enigste wat ik zeg hier, is dat de mensen alleen maar van horen zeggen spreken.. en dat geld ook als je praat over een tafel van +10.000euro.. waar je zelf nog nooit ervaring mee gehad heb..

Goed lezen vriend! ;)

En ook met speakers spreek ik gewoon uit jaren lange ervaring,, ipv geprezen text uit een artikel ;)
Da's het verschil..

Volgens mij lezen hier enkele mensen niet goed. Ik heb gezegt dat ik een eq van beh heb gehad en dat ik daar wel tevreden over was op de ruis na.
Maar ik blijf bij m'n standpunt de dj mixers van behringer zijn gewoon klinkklare rotzooi!
En dat een A&H hetzelfde klinkt als een beh kan ik me erg moeilijk voorstellen.:confused: Ik heb nog nooit die 2 naast elkaar gehoord maar toch denk ik dat de A&H beter klinkt en zeker veel langer zal meegaan.

Dus jij hebt een DJ-mixer gehad Sony, anders kun je zoiets niet uit ervaring zeggen. En voor wat betreft die A&H vergelijken met een Behringer, dat is een veronderstelling van je, en niet zoals van Erazotropa een feit.

Tja, als mensen niet de moeite nemen om het hele draadje te lezen voordat ze kritiek leveren, en dan ook nog eens snoeiharde kritiek hebben "van horen zeggen", vinden ze het maar wat raar dat ze wat rake opmerkingen terugkrijgen, waar ze geen weerwoord op hebben. :D

Om even een nuance aan te brengen in de verhalen over slechte service van Behringer even het volgende.
Een tijdje geleden had ik een probleem met mijn UB2442FX-pro.
Gemaild, opgestuurd en een week later was t probleem opgelost...

Daarmee wil ik niet suggereren dat mensen met slechte ervaringen uit hun nek lullen, maar wil laten zien dat er ook andere ervaringen zijn.....

groet

Tom

Mjoezik je werkt op m'n systeem!:(
Lees eens goed wat ik geschreven heb!

.

Attachments

• vredesduif.gif
    vredesduif.gif
    2 KB · Bekeken: 98
OkƩ Sony, nog 1 keer:

Hoe kan ik nou zeggen dat een Mercedes E-klasse een klote auto is, terwijl ik een paar jaar geleden alleen een paar ritjes met een Mercedes A-klasse heb gemaakt. Dat klopt toch gewoon niet.

Of: Ik rijd nu in een Lada, maar ik heb horen zeggen dat die nieuwe VW golf toch een schijtbak is.

Daar kunnen we niets mee, en dat geeft ook geen objectieve mening over een bepaald produkt. Ik probeer me te beperken tot het schrijven van dingen die ik zelf ondervonden heb, en niet wat 'men' erover vindt of denkt.

Dit noemt men ook wel een bepaald vooroordeel hebben.

Origineel geplaatst door Erazotropa

En ook met speakers spreek ik gewoon uit jaren lange ervaring,, ipv geprezen text uit een artikel ;)
Da's het verschil..

Ik vond je wat dat betreft al vrij naar overkomen in Mischa's draadje over z'n speakers, moet er nu toch even wat van zeggen.
Met dit soort teksten insinueer je tussen de regels door dus dat mensen aan de andere kant van deze opmerking geen verstand van zaken hebben. Dat zijn nogal aannames.
Zeker in het geval van Mischa is dat vervelend, omdat de beste man uitstekend geschoold is op dit gebied. Hij ondersteund z'n punten nog met argumenten en bewezen gebruikerservaringen van anderen, en ji haalt alleen je eigen ervaring aan. En ondertussen tussen de regels door iemand te kakken zetten.

Zou daar toch een rekening mee houden, zeker omdat ik je tot nu toe qua argumentering zeker geen zwaargewicht vind.

Zo, dat is in de openheid.

En Fuse, over de dame in mijn avatar, boven haar bevallige verschijning staat een hele goede aanwijzing :duivels:

Ik vond je wat dat betreft al vrij naar overkomen in Mischa's draadje over z'n speakers, moet er nu toch even wat van zeggen.
Met dit soort teksten insinueer je tussen de regels door dus dat mensen aan de andere kant van deze opmerking geen verstand van zaken hebben. Dat zijn nogal aannames.
Zeker in het geval van Mischa is dat vervelend, omdat de beste man uitstekend geschoold is op dit gebied. Hij ondersteund z'n punten nog met argumenten en bewezen gebruikerservaringen van anderen, en ji haalt alleen je eigen ervaring aan. En ondertussen tussen de regels door iemand te kakken zetten.

Zou daar toch een rekening mee houden, zeker omdat ik je tot nu toe qua argumentering zeker geen zwaargewicht vind.

Zo, dat is in de openheid.

En Fuse, over de dame in mijn avatar, boven haar bevallige verschijning staat een hele goede aanwijzing :duivels:

Ik zet helemaal niemand te kakken, en ik beledig iemand al helemaal niet..
Waarom zou ik dat ineens zomaar doen?! :confused:

Het is jouw eigen intepratie dat jij het vind lijken dat ik iemand beledig..
Net alsof ik opzoek ben naar ruzie.. :confused:

En met text kan je al zo leuke emotionele gevoelens uitdrukken,
En voor al de vrije loop laten gaan,, dat zegt toch meer over de gene die het leest..
en wat ie wil lezen..

Mensen moeten lekker doen wat ze willen, en zich al helemaal niet aan mij storen en of anderen..
Als iemand iets kut vind, vind ie dat, maar dan hoeft een ander dat nog niet te vinden..
En als mischa blij is met zijn eindresultaat, dan is dat dan alleenmaar des te beter!?

Daarom ga ik ook nooit lange discussies aan en gigantische verhalen lopen te typen, omdat iemand toch al zijn standpunt heeft ingenomen.. waarom zou ik?! die persoon is toch blij.. nou laat hem lekker blij zijn... of visa versa..

Hetzelfde hier.. ik vertel alleen mijn ervaring over iets.. meer niet!!!
En ik vraag alleenmaar iemand zijn onderbouwing van een argument..

Tja ken ik er dan wat aan doen als iemand dat verkeerd opvat... Dat zegt toch meer over de persoon die in vlammen uitbarst..

Eraz.

Laten we er maar terug eens aan beginnen...
fight.gif

Origineel geplaatst door mjoezik
Geen idee of ze nog ooit van dat imago afkomen. Skoda is het in ieder geval nog steeds niet gelukt,
terwijl de auto's die ze maken toch inmiddels dik in orde zijn.
En Skoda kraakt dan nog eens niet half zo hard als Behringer... ;)

Origineel geplaatst door Erazotropa
Ik heb hier een behringer mx2004a tafel en een Allen & Health WZ 16 tafel..
ze klinken gewoon hetzelfde.. en wat ruis betreft kan ik het nauwelijks onderscheiden..
Ofwel monitor je op 2" PC speakers (en maakt het idd geen zak uit)
ofwel zou ik dringend eens een afspraakje met de oorarts maken.

Origineel geplaatst door Slope Creations
Ik heb een patchbay (de pro natuurlijk ) , de DSP8024 EQ (pro naturlijk) en
een koptelefoonversterker (staat ook pro op geloof ik) van Behringer. Nou, het woord Pro zegt het toch al...

Maarreh, heb tot nu toe geen klachten gehad en zal Behringer ook zeker niet zomaar afkraken,
maar nu kraakt sinds gisteren kanaal 4 van mn koptelefoon zodra ik er ook maar naar kijk.
Hij kraakte als eerste dus nu mag ik ook kraken! Ik sta nu op een punt in mijn leven:
Ik kan in het "B=KuT!" kamp gaan zitten, of ik kan ik het "B=OK" kamp gaan zitten.
Wie weet me te overtuigen?

(Of moet ik hier een nieuwe topic hiervoor aanmaken?)
Tja als je er al "Pro" moet opschrijven om je klanten te overtuigen dat zegt idd alles...
Wat raden ze dan aan voor amateurs? A&H?

Je overtuigen zal niet nodig zijn. Vroeg of laat beland je automatisch in het "B=KUT" kamp.
Hoe lang dit nog zal duren hangt ervan af hoe lang je nog in de ontkennings fase zal zitten.

Maar het lijkt me wel tof om hier nog eens een thread aan te wijden.
Dat hebben we volgens mij deze week nog niet gehad.

Trouwens, laat me eens raden wanneer hij is beginnen kraken. Net buiten de garantieperiode?

Maar goed, beweren dat Behringerspul kwalitatief goed in elkaar steekt of dat een MX tafel hetzelfde klinkt als een A&H, dat is gewoon je reinste onzin. Gewoon gelul. Ik heb toen ik begon zat Behringerspul gebruikt, en voor het geld is het soms hartstikke leuk, maar ga nu geen onzin verkondigen, want Behringer van na '94 is zonder uitzondering crap als je naar het materiaal, duurzaamheid en de bouwkwaliteit kijkt...

Maar goed, misschien ligt dat in jou geval aan je met schapewol gevulde speakertjes :D
Of aan zijn met schapewol gevulde oortjes :D

Origineel geplaatst door Exzit
Ook nooit problemen gehad. Wat doen die mensen toch allemaal met die mixers?
Aanzetten? 8o)

Beeeeehhhhhhhh :D

Nee ik monitor op 2 speakertjes uit een muziek anzichtkaart ;)

... Los van het feit of Behringer nou een goed merk is of niet...

Meestal werk ik met m'n apparatuur voor kleine en middelgrote amateur-muziekgezelschappen, veelal werkend zonder of hooguit met een klein budget. Het geld wat daarmee verdiend wordt is niet meer dan een onkostenvergoeding voor de gebruikte apparatuur.

Ik kan natuurlijk investeren in apparatuur van de duurdere prijsklasse, maar voor mij is dat op dit moment niet weggelegd. Aan de andere kant kan ik kiezen voor goedkopere apparatuur en daarmee op den duur doorstromen naar duurdere apparatuur die ik op dat moment wel kan betalen omdat ik de onkostenvergoeding die ik krijg voor de apparatuur opzij heb gelegd. En ten derde kan ik ook nog ervoor kiezen om helemaal geen apparatuur te kopen.

Vergeet in ieder geval niet:

De amateur-muziekgezelschappen hebben er een hele leuke hobby in om met elkaar vooral plezier te hebben mede door het gezamenlijk maken van muziek.

Ikzelf beleef er een hoop plezier aan door het werken met de muziekgezelschappen en door het werken aan/met geluid/muziek.

Misschien is het in de toekomst voor me weggelegd om bv. een Crest of een Midas mengtafel aan te schaffen, maar op dit moment laten de financiƫn het niet toe, en moet ik eerlijk zeggen dat ik nog steeds niet op grens van de mogelijkheden van de apparatuur aangekomen ben, hoe goed of hoe slecht die apparatuur danook is. In de tussentijd doe ik wel mooi ervaring op met het maken van opnames en het live uitmixen. Als je dat kunt op goedkope- of slechte apparatuur, kun je het tenslotte ook op de apparatuur van topklasse.

Precies. De prijs speelt ook een rol. Voor het geld levert Behringer gewoon heel leuk spul af. Ik heb nu een mooie 32-kanaals mengert voor weinig waar ik zeer tevreden over ben. Ik heb ook nog een V-amp Pro 2, een MDX4600 en een MDX4400 van Behringer, en hoewel het sommige mensen misschien zal verbazen...het werkt allemaal zonder krakerij! :D Dat het voor sommige mensen niet goed genoeg is geloof ik direct. Behringer is naar mijn mening een heel oke merk, en voor de hobbiest ook heel belangrijk : nog betaalbaar ook..
Er is altijd wat beters, en de mensen die menen/weten dat nodig te hebben moeten dat ook gewoon aanschaffen.

Ik heb weer mindere ervaringen met b.v Novation. Ik heb zowel de d-station v2 (toen 600 euro nieuw) als de a-station (toen 329) en ik heb nog nooit zoveel geld betaald voor zulk brak spul zeg :D

Als Behringer nog es met de b-station pro komt ofzo weet ik het wel :duivels:

Tja ach, opzich begrijp ik wel dat de meeste mensen Behringer rotzooi vinden, komt omdat ze ook alles proberen na te maken, geen enkel merk maakt zoveel verschillende dingen, en dan is het ook begrijpelijk dat de kwaliteit ook stukken minder is. Maar daar is de prijs ook naar, maar persoonlijk heb ik liever een 2e hands ander merk dan een nieuwe Behringer,
had ook ooit wat spul van ze, maar vooral aan de mixer (MX2642A) mankeerde het een en ander, na enkele weken begaven 2 gain knoppen het, later begonnen de faders te kraken, en de patchbays lekten gewoon signaal door, hoe dat kan weet ik ook niet, lijkt haast wel onmogelijk, maar nadat ik alles weer had door verkocht, was ik toch een stuk meer tevreden met mijn mackie, lexicon en dbx, die ik toen voor minder als de nieuw prijs van de behringer heb gekocht.

Het lijkt er dus wel degelijk op dat ze in de fabriek daar nogal wat "maandagochtend" gevallen hebben gehad.

Zoooo zoo, er zijn eigenlijk nogal wat negatieve dingen over behringer eigenlijk, maar ik zat laatst te denken.......

Wat heb ik nou liever...

voor 150 euro een nieuwe MDX 2600 of een 2e hands DBX 166 XL
voor 400 euro een nieuwe UB 2442 FX of een 2e hands Spirit Folio SX + Lexicon MPX-100
voor 125 euro een nieuwe EX 3200 of een 2e hands Aphex 104 C2 Big Bottom

tja....

3x maal raden waar ik voor gekozen heb.

Ik heb zelf een Tascam m1600 24 kanaals incl meterbrug gehad. Dat ding was qua sound lekkerder dan m'n DDX3216
maar ik deze switch alleen maar gemaakt omdat ik de ruimte niet meer voor de Tascam had.

Dus qua sound ben ik ietsje achteruitgegaan,

Maar verders doet m'n DDX het prima. ik heb geen van bovenstaande problemen (gehad). Het mooie van digitale mixer is en blijft toch wel de total recall functie. Mega handig hoor om aan meerdere projectjes tegelijk te kunnen werken.

De Behringer analoge mixertjes vind ikzelf niet mega goed. (M'n pa heeft er 1 staan, dus spreek uit ervaring)
Maar goed, je moet ergens beginnen. Dus als starter vind ik het best ok.

Last edited by a moderator:
Back