Behringer Probleem

Kheb ook geen problemen met m'n 2 Behringer mixers. Misschien alleen een klein tikje in de mute knoppies,
maar dat schijnen meerdere merken te hebben. Last van ruis heb ik niet. Alleen m'n effectbox ruist bij te hoog volume.
Ben waarschijnlijk 1 van de weinige die ook de EQ wel te pruimen vindt. (heb het nooit met iets anders kunnen vergeijken). Maar ik hoop in de toekomst toch een D&R of tascam ofzo te kopen. eentje uit de jaren 80 met een lekker geluidje erin.

Altijd maar dat gezeik over behringer... Ik heb ook genoeg behringer spul en het werkt allemaal perfect, ik ben alleen de helft minder geld kwijt dan de meeste mensen..

Alsof een mackie niet kan ruizen?

Origineel geplaatst door The Unholy
Altijd maar dat gezeik over behringer... Ik heb ook genoeg behringer spul en het werkt allemaal perfect, ik ben alleen de helft minder geld kwijt dan de meeste mensen..

Alsof een mackie niet kan ruizen?

Helemaal mee eens! :halleluja

Origineel geplaatst door r.5

Viel het je trouwens op dat het alleen maar Behringer gebruikers waren
die het opnamen voor Behringer en die dan ook beweerden dat er niets
mis mee was (behalve dan die paar potmeters en schuivers en ...) en
dat ze niet normaal ruisen...

}:|

Het valt mij ook op dat het vrijwel altijd niet behringer gebruikers zijn die behringer op voorhand al naar beneden halen.
Het lijkt mij dat behringer gebruikers die positief spreken over het merk dat doen uit ervaring.

Ervaring is wat gedeeld zou moeten worden op een forum, geen geruchten en fabels.
Behringer is voor de meeste mensen onder ons prima. Ik heb zelf althans veel plezier gehad aan mijn MX8000.

Die ik trouwens heb weggedaan omdat ik in cubase mix nu...

Binnenkort ga ik mijn nieuwe homestudio spulletjes kopen. Vanwege de eerste goede ervaringen met Behringer ga ik nu opnieuw kiezen voor dat merk. Op dit moment heb ik de DDX3216 op het oog. Misschien dat ik volgend jaar er zelfs nog wel een P.A.-set van koop.

Het materiaal dat ik aanschaf wordt puur en alleen door amateurs gebruikt. Dat betekent dat je voor een opname of een live optreden niet al het geld van de wereld kunt vragen voor het beschikbaar stellen van je apparatuur. Dat de kwaliteit dan een heel klein beetje minder is als Mackie, Yamaha of Soundcraft nemen ze voor lief. Verder is het zo dat de gemiddelde amateur minder hoge eisen stelt aan het materiaal als een professional. Met Behringer heb ik al vaak gewerkt zonder problemen of zonder dat ik begrensd was in mijn mogelijkheden door de technische grenzen van het materiaal.

In het geval dat ik tegen die technische grenzen van het materiaal aan zit, wordt het tijd om materiaal van een andere kwaliteit aan te schaffen, maar tegen de tijd dat dat gebeurt gebruik ik het waarschijnlijk ook heel veel. Dus zijn er dan meerdere redenen om ander materiaal aan te schaffen.

Zolang dat nog niet het geval is kun je met het materiaal van Behringer voor een redelijke prijs hele leuke dingen doen en kan ik het, zeker als startset iedereen aanraden.

Re: Behringer Probleem

Ik heb zelf minstens 12u/week gedurende een 3-tal jaren met Behringer materiaal gewerkt dus weet wel waarover ik spreek. Maar hebben jullie al ervaring met andere mixers, want als je nooit het licht gezien hebt, is het natuurlijk onmogelijk om te beseffen dat je in het donker zit!

Ik had er iig dezelfde ervaring mee als Caboys (ruis & kraken, kapotte knoppen & schuivers) en heb hem dan ook meteen aangeraden om te upgraden waarmee hij dus nu gelukkig is en dat is toch het belangrijkste uiteindelijk. Ik zou Behringer dus alleen maar aanraden voor starters...

@mjoezik: En als je nog altijd geinteresseerd zou zijn in een DDX3216 moet je zeker hier eens kijken. En dan hebben we het nog niet gehad over het probleem van de faders die bij sommige gebruikers een eigen leventje beginnen leiden. Blijkbaar zijn er recentelijk redelijk wat DDX'en teruggebracht voor herstelling (en vaak net buiten de garantieperiode).

Origineel geplaatst door Caboys
Hallo, ik heb een tijdje terug een paar behringer spulletjes gekocht, maar het is echt een groot drama.
Het ruist als een gek, ik krijg het niet voor elkaar om een cleane sound te bewerkstelligen.
De denoiser van behringer maakt dit alleen nog maar erger. Je zou toch denken dat het juist minder moest worden.
...
En van de mixer, kraken er vrij veel potmeters, en 2 doen het helemaal niet meer.

Origineel geplaatst door Caboys
Hij kan opslot wat mij betreft, keb me behringer weer weggedaan, en nu een mooie Spirit Folio SX gekocht,
was bijna net zo duur, en klinkt geweldig, kan hem iedereen aanraden.

Nuff said... }:|

Nou ik denk dat we het nu wel weten, de een denkt/ervaard zo over behringer en de ander weer anders..
Dat blijf je toch houden..

En zolang deze thread blijft bestaan zie je toch wel weer over en weer gediscusseer zonder eind.. ;)

Les gouts et les couleurs on ne discutte pas!

Re: Re: Behringer Probleem

Re: Re: Behringer Probleem

Origineel geplaatst door r.5
@mjoezik: En als je nog altijd geinteresseerd zou zijn in een DDX3216 moet je zeker hier eens kijken. En dan hebben we het nog niet gehad over het probleem van de faders die bij sommige gebruikers een eigen leventje beginnen leiden. Blijkbaar zijn er recentelijk redelijk wat DDX'en teruggebracht voor herstelling (en vaak net buiten de garantieperiode).

Nuff said... }:|

Waarschijnlijk kan ik over bv. Yamaha bijna net zoveel draadjes laten zien waarin het misgaat. Het allerliefst zou ik een Midas Heritage 3000 kopen, maar soms gaan die zelfs ook op hun bek en dan nog buiten beschouwing gelaten dat ze voor een amateur onbetaalbaar zijn.

Waar het om gaat is dat ik, en velen met mij, (nog) geen negatieve ervaringen hebben gehad met Behringer apparatuur. Waarom zou ik dan een ander/duurder merk aanschaffen terwijl ik misschien het verschil niet ééns merk.

Gisteren heeft een kennis van me mijn MX2842a geleend. Hij heeft een professioneel licht en geluid verhuurbedrijf, werkt altijd met Crest, EAW, BSS en aanverwante kwaliteit materiaal. Zijn oordeel over de Behringer mixer: "Helemaal niet slecht, zeker beter dan ik had verwacht. Geen geld voor die kwaliteit."

Behringer, voor velen het ideale gereedschap voor hun hobby, voor anderen het mikpunt van spot en negatieve kritiek. Geen idee of ze nog ooit van dat imago afkomen. Skoda is het in ieder geval nog steeds niet gelukt, terwijl de auto's die ze maken toch inmiddels dik in orde zijn. ;)

Ik heb niet het ganse topic doorgelezen maar hier toch m'n mening over behringer.

Ik koop nooit meer behringer. De slechte kritiek die ik al gehoord heb is niet meer na te tellen. Vooral dan op hun mixers echt klotespul. Ook de service na verkoop zou slecht zijn heb ik al gehoord.
Ik moet wel zeggen dat ik eens een eq van behringer gehad heb en ik heb daar nooit problemen mee gehad.
Dus behringer verkoopt ook wel enkele goede producten.
Toch raad ik aan om wat langer te sparen als je iets nodig hebt en dan voor een ander merk kiezen.
Volgens mij heeft behringer gewoon nog klanten omwille van de lage prijzen.
Maar ja zoals men zegt "waar voor zijn geld"

Gr S.

Origineel geplaatst door Sony
Ik heb niet het ganse topic doorgelezen maar hier toch m'n mening over behringer.

Ik koop nooit meer behringer. De slechte kritiek die ik al gehoord heb is niet meer na te tellen. Vooral dan op hun mixers echt klotespul. Ook de service na verkoop zou slecht zijn heb ik al gehoord.
Ik raad aan om wat langer te sparen als je iets nodig hebt en dan voor een ander merk kiezen.
Volgens mij heeft behringer gewoon nog klanten omwille van de lage prijzen van de producten.
Maar ja zoals men zegt "waar voor zijn geld"

Gr S.

:dubbel:

Weer zo'n mening van alleen maar horen zeggen.. tsjonge..

Volgende!

Origineel geplaatst door Erazotropa

Volgende!

Je haalt me de woorden uit m'n mond Erazotropa :D

Volgende!

Hola ik ken mensen genoeg hoor die miserie hebben gehad. Je kan zeggen wat je wilt de mixers van beh zijn gewoon klote!

Origineel geplaatst door Sony
Hola ik ken mensen genoeg hoor die miserie hebben gehad. Je kan zeggen wat je wilt de mixers van beh zijn gewoon klote!

Ah joh heb toch eerst eens ervaring met spullen die je nog nooit gehad hebt, voordat je achter zo'n standpunt staat.

Ik heb hier een behringer mx2004a tafel en een Allen & Health WZ 16 tafel.. ze klinken gewoon hetzelfde.. en wat ruis betreft kan ik het nauwelijks onderscheiden..

Mijn Behringer mixer doet het al meer dan 7 jaar probleemloos. Enne... dus toch van horen zeggen :D Spring jij ook in het kanaal als andere mensen dat zeggen? :D

Ik heb een patchbay (de pro natuurlijk :Z ) , de DSP8024 EQ (pro naturlijk) en een koptelefoonversterker (staat ook pro op geloof ik) van Behringer. Nou, het woord Pro zegt het toch al...*D

Maarreh, heb tot nu toe geen klachten gehad en zal Behringer ook zeker niet zomaar afkraken, maar nu kraakt sinds gisteren kanaal 4 van mn koptelefoon zodra ik er ook maar naar kijk.

Hij kraakte als eerste dus nu mag ik ook kraken! Ik sta nu op een punt in mijn leven: Ik kan in het "B=KuT!" kamp gaan zitten, of ik kan ik het "B=OK" kamp gaan zitten.

Wie weet me te overtuigen?

(Of moet ik hier een nieuwe topic hiervoor aanmaken?)

Ah joh heb toch eerst eens ervaring met spullen die je nog nooit gehad hebt, voordat je achter zo'n standpunt staat.

Ik heb hier een behringer mx2004a tafel en een Allen & Health WZ 16 tafel.. ze klinken gewoon hetzelfde.. en wat ruis betreft kan ik het nauwelijks onderscheiden..

Goed, dat als Behringergebruiker je spullen verdedigd, dat kan ik nog begrijpen, hoe zielig het allemaal ook is: "ik heb gelijk!!!"

Maar goed, beweren dat Behringerspul kwalitatief goed in elkaar steekt of dat een MX tafel hetzelfde klinkt als een A&H, dat is gewoon je reinste onzin. Gewoon gelul. Ik heb toen ik begon zat Behringerspul gebruikt, en voor het geld is het soms hartstikke leuk, maar ga nu geen onzin verkondigen, want Behringer van na '94 is zonder uitzondering crap als je naar het materiaal, duurzaamheid en de bouwkwaliteit kijkt...

Maar goed, misschien ligt dat in jou geval aan je met schapewol gevulde speakertjes :D

Als je 250.000 stuks per jaar maakt van een bepaald produkt, en via de garantie komen er 250 stuks terug voor reparatie is dat misschien veel.

Als je 1.000 stuks per jaar maakt van een bepaald produkt, en via de garantie komen er 250 stuks terug voor reparatie is dat nog altijd meer procentueel gezien.

Omdat van het apparaat verwacht mag worden dat het na bv. 2 jaar nog steeds werkt, kun je nog steeds aanspraak maken op een (gedeeltelijke) vergoeding van de reparatie van het defekte produkt.

Lieve mensjes, niet teveel je ochtendhumeur hier uitleven.
Ander komt de grote olifant. ;)

Maar ehm... n0_key. Wie is die blonde verschijning die best wel op blondie lijkt?
CUTE!

En dat behringer geneuzel. Als je er niet tevreden mee bent dan verkoop je het gewoon weer.

Origineel geplaatst door mjoezik
Mijn Behringer mixer doet het al meer dan 7 jaar probleemloos. Enne... dus toch van horen zeggen :D Spring jij ook in het kanaal als andere mensen dat zeggen? :D

Ook nooit problemen gehad. Wat doen die mensen toch allemaal met die mixers?

Back