geluidskaart werkt niet meer na instaleren van netwerkkaart

sjeijk

®
Wat te doen, ALS IK mijn netwerkkaart in mijn cpu steek om te kunnen internetten werkt mn geluidskaart niet meer. Kent een van jullie de oplossing voor dit probleem. Tis een audigy platinum 1 en een realtek 3019. Alvast bedankt

Je moet ns checken of jouw soundcard wel compatible is met je netwerkkaart. Anders ff je netwerkkaart in een ander PCI slot steken, totdat het werkt.

Het is echter af te raden om te gaan internetten met je muziekpc! Maar ja..

Dit heb ik jaren geleden ook gehad, maar dan met een sound blaster live platinum, wat ik toen heb gedaan is de computer opnieuw formatteren, dat heeft gewerkt, maar is natuurlijk een drastische oplossing. Misschien zijn er mensen hier die een betere oplossing hebben?

Origineel geplaatst door SlamDub
IRQ probleempje misschien

IRQ sharing in WinXP is geen probleem! Win98 daarentegen.. ;)

Druk even op Start en kies Run (Uitvoeren). Type msinfo32 en klik OK.

Open de node "Hardware Resources" en kies IRQs.

Op welke IRQ zit je geluidskaart? En op welke je netwerkkaart? Welke apparaten hebben nog meer dezelfde IRQ?

welk OS ?

dat creative-kaarten moeilijk kunnen doen in combinatie met andere geluidskaarten is me bekend (eigen ervaring zelfs...), maar dat ze ook moeilijk kunnen doen in combi met een netwerkkaart..... :confused:

vaste checklist:

- nieuwste drivers ?
- nog iets anders geïnstalleerd ? (software of hardware)
- (zoals reeds vermeld) IRQ-gezeik ? (ander pci-slotje proberen)
- doen de kaartjes het beide apart wel ?
- evt. rare meldingen in apparaatbeheer ? (stuurprogramma blabla initialiseren blabla ofzo)

Origineel geplaatst door ikke
IRQ sharing in WinXP is geen probleem! Win98 daarentegen.. ;)

Die kaart moet wel IRQ sharing kunnen ondersteunen.

Aangezien de Live dat kan.

Maar kijk ff in het moederbord boekje naar het sharing tabel.. en zoek een niet geschared slot op..

En probeer het daar eens mee uit..

Je kan ook je Comm poorten uitzetten dan heb je irq 3 en 4 vrij, waarna vervolgens sommige interne devices op irq 3 en 4 gaan zitten, zodat de wat hogere 7 tm 12 meer leeg komen te staan voor andere externe devices zoals nw kaart en sound kaart.

Owja kijk ook even of je moederbord ACPI ondersteund... en zo ja.. aan is geschakeld in je bios..

krijg je extended irq's bijv 18, 19, 20 etc...

Origineel geplaatst door chrizz
Dit heb ik jaren geleden ook gehad, maar dan met een sound blaster live platinum, wat ik toen heb gedaan is de computer opnieuw formatteren, dat heeft gewerkt, maar is natuurlijk een drastische oplossing. Misschien zijn er mensen hier die een betere oplossing hebben?

Ik denk dat het formatteren niet gewerkt heeft maar het opnieuw installeren van je windows wel :)
Met formatteren los je geen hardware/software conflicten op.
Dit is meer een oplossing voor als je hardeschijf niet meer aardig tegen je is :)
Dus probeer ook eens je windows opnieuw te installeren.

Als de bovenstaande tips van de andere mensen niet geholpen hebben. Schrijf dan je bios settings eens op.
En reset je complete cmos (alle hardware adressen worden opnieuw ingedeeld dus zorg dat je beide kaarten dan in je pc heb) meestal zit er wel een jumpertje op je moederboard wat je dan ff een paar keer moet verzetten. mocht dit niet geholpen hebben of heb je hierdoor meer problemen hoop ik dat je je oude bios settings goed bewaard heb :)

Origineel geplaatst door ikke

Het is echter af te raden om te gaan internetten met je muziekpc! Maar ja..

Dat vind ik persoonlijk heel erg meevallen. Ik draai XP, en ik zit regelmatig op internet of ik ben aan het downloaden als ik met cubase bezig ben. Wordt mn cpu gebruik te hoog, gooi ik internet (incl. virusscanner en firewall) gewoon dicht...klaar... Nooit last mee, alles draait als een zonnetje:)

Ik draai win2000. Bedankt voor jullie hulp tot zover mocht jullie nog iets te binnen schieten graag. Ik zie de realtek op 9 met oa mn grf kaart maar de audigy herkent ie nergens

Formatteren is voor mietjes.

Maar daarom heb ik toendertijd ook meer uitgegeven voor een 3com kaart.
Realtek is taiwanese prutzooi.

Heb je geprobeerd om allebei te verwijderen uit je hardwareprofiel en dan opnieuw op te starten? Als het goed is herkent Windows dan nieuwe hardware en gaat aan het installeren. Misschien dat-ie dan beter kiest? Het klinkt in ieder wel als een IRQ-probleem. Ik geloof niet dat een netwerkkaart en een geluidskaart verder ook maar iets gemeenschappelijk kunnen hebben in een pc.

Bij mijn Windows XP Pro (Engelstalig):
Rechterknop op My Computer => Properties => Tabblad Hardware => Devicemanager => Properties van een apparaat => Tabblad Rresources => Zie in witte vak.

Maar dit gaat niet even lekker bij alle apparaten, om mij onduidelijke redenen...

Heb jij toevallig een VIA chipset op je moederboard? Audigy's en Via chipsets schijnen vaak problemen te geven.
Dit is 1 van de redenen dat ik op N-Force 2 ben overgestapt.

Back