sfeerverlichting studio / djbooth

sten

Ouwe rot
Zo langzamerhand begint m'n studio strak en opgeruimd te worden. Wil eerdaags beginnen met het "opsferen" d.m.v. leuke (maar zeker niet te dure) verlichting.
Zit zelf te denken aan dimmende halogeenspotjes aan zo'n kabelsysteem boven het studiomeubel en djbooth.

Heeft iemand tips of suggesties? Alles is welkom.

De studio heeft overigens een afmeting van 5 x 3,5, heeft witte muren, donkerblauwe vloer, oranje tinten (deuren, plinten).

iig geen dimmende halogeenspotjes aan een kabel !

Deze dingen hebben nl een voeding nodig, welke ik niet vertrouw in de buurt van gear.
Je hebt ook 220V halogeenspotjes, alleen niet om aan kabels te hangen (zou een beetje link zijn, 220V op een blote kabel). Deze kun je wel probleemloos gebruiken.

hey is idd net wat gemmetje zegt niet doen! je krijgt er een leuke brom in je geluid voor terug!

Een lavalamp, deze zijn zo'n 25 a 30 euro per stuk bij de formido en misschien ook bij andere bouwmarkten. Het scheelt in ieder geval aanzienlijk met de prijzen van EXPO achtige winkels.
Lichtslangen (niet knipperend) bij de kwantum. Ik geloof dat deze 6 tot 9 euro zijn, afhankelijk van de lengte. Verkrijgbaar in diverse kleuren.
Ik heb ooit bij de gamma gekleurde TL's gezien, echt mooien (en nee, niet alleen rood!) de prijs weet ik zo niet meer maar ik vond ze wel duur.

Er is ook zo'n hele coole projector van mathmos, daar kun je van die vloeistof dia's in doen, dit is wel een behoorlijk duur apparaatje.

-C-

Origineel geplaatst door C738
Een lavalamp, deze zijn zo'n 25 a 30 euro per stuk bij de formido en misschien ook bij andere bouwmarkten. Het scheelt in ieder geval aanzienlijk met de prijzen van EXPO achtige winkels.
-C-

maarrrrr een echte Mathmos blijft het wel langer en beter doen! Ik heb ook zo een cheap-ass lavalamp gehad en na een aantal weken zat er alleen nog maar een klont lava bovenin de lamp.. =(

Enkele tips:

Black-light TL is een MUST! (alleen ff kijken waar je 'm aansluit: ook weer die brom..)
Oude wand-lampjes (kaarsvorm) met van die flikkerende kaars lampjes =>geeft apart oranje gloed/licht.

Wees creatief!

of eh.. indirect licht gebruiken. Dus, spotjes tegen de muur/plafond laten schijnen al dan niet met en plank ofzo ervoor?

gr
R

ik heb ook zo'n cheapo lamp maar die doet het nog prima na 4 jaar.
't is denk ik ook een kwestie van mazzel hebben met die dingen. Bij Mathmos kun je trouwens van die flessen met vloeistof en wax nabestellen geloof ik.

-C-

Origineel geplaatst door t-con
hey is idd net wat gemmetje zegt niet doen! je krijgt er een leuke brom in je geluid voor terug!

Hoe doen de meeste studios met halogeen dimmers dit dan? 220 Volt dimmers of een ontstoringsfilter monteren

Origineel geplaatst door Zoidsity
Enkele tips:

Black-light TL is een MUST! (alleen ff kijken waar je 'm aansluit: ook weer die brom..)
Oude wand-lampjes (kaarsvorm) met van die flikkerende kaars lampjes =>geeft apart oranje gloed/licht.

Wees creatief!

blacklight tl en lavalamp heb ik al ;)

Was eigenlijk ook op zoek naar een soort van warme en sfeervolle "werk" verlichting als zijnde (bv) dimmend halogeenspot systeem. Maar dit gaat dus moeilijk worden :(

in een ver, grijs verleden heb ik eens een donkerblauwe lap stof aan het plafond gemaakt, en daar een sliert kerstverlichting overheen uitgespreid. Dat geeft een beetje een sterrenhemel-effect. Het verlicht aardig, maar is niet echt geschikt als werkverlichting. Als extra sfeerverlichting is het perfect !
Nu was mijn lap stof erg donker van kleur en ook nog eens vrij dik, dus waarschijnlijk kun je met een iets dunner lapje wel wat meer licht creëren.

Wel ff opletten dat de lap stof niet synthetisch is (durf ik iig niet aan kwa warmte van de lampjes).

Origineel geplaatst door gemmetje
in een ver, grijs verleden heb ik eens een donkerblauwe lap stof aan het plafond gemaakt, en daar een sliert kerstverlichting overheen uitgespreid. Dat geeft een beetje een sterrenhemel-effect. Het verlicht aardig, maar is niet echt geschikt als werkverlichting. Als extra sfeerverlichting is het perfect !
Nu was mijn lap stof erg donker van kleur en ook nog eens vrij dik, dus waarschijnlijk kun je met een iets dunner lapje wel wat meer licht creëren.

Wel ff opletten dat de lap stof niet synthetisch is (durf ik iig niet aan kwa warmte van de lampjes).

cool idee!! Ik ga dat ook is uitproberen.. ff kerstlampjes halen bij de Gamma en een mooi niet te dik kleed scoren dus. :okdan:

pas op met van die kerstlampjes......die zijn serieel ofzo..en als er 1 of 2 lampjes kapot gaan kan de boel gaan doorbranden/smelten..

Origineel geplaatst door olafmol
pas op met van die kerstlampjes......die zijn serieel ofzo..en als er 1 of 2 lampjes kapot gaan kan de boel gaan doorbranden/smelten..

Goed punt ! Was ik ff vergeten te vermelden:

Zorg dat het een snoer is waarin de lampjes parallel geschakeld zijn ! (die heb je nl ook, staat altijd op de verpakking)

Back