Metallic cdr's doen het niet bij me

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

phochos

Berliner School Artist
Ik heb een verzameling lege metallic cd-r80 cd-roms gekocht van TDK. Maar zodra ik wil gaan branden geeft de computer aan dat er geen cdr inzit of ze niet bekend voorkomen.

Weet iemand of je zoiezo metallic cdr's kunt branden of wat er hier dus foutgaat?

Phochos:confused:

Wat voor brander heb je (pc/standalone, merk)? En wat voor cd's precies (standaard cdr's of audio cdr's)?

Ik heb een Iomega Zip 8x4x32 brander.

En het zijn TDK standaard cd-roms, zeker geen audio cdr's. Dus TDK cd-r80 cd-recordable 700 MB of 80 min.

Ik laat de thread nog even open, maar besef wel dat dit een vraag is die je het beste kan stellen op een PC-forum zoals
http://gathering.tweakers.net

Origineel geplaatst door matt second
Ik laat de thread nog even open, maar besef wel dat dit een vraag is die je het beste kan stellen op een PC-forum zoals
http://gathering.tweakers.net

Sorry, matt second, maar dat wist ik niet. Daarom had ik deze vraag ook gewoon bij de algemene discussie gezet.

Phochos

Als ik jou was zou ik eerst proberen de firmware van de brander te updaten. Die kun je hier vinden. Een nieuwere firmware zorgt er vaak voor dat meerdere typen cd's door je brander herkend worden. Mocht dit niet lukken dan zit er niks anders op dan andere cd's of een nieuwe brander te kopen. Die dingen kosten tegenwoordig mider dan € 40,-.....

Phochos,

zoals al een beetje duidelijk wordt uit Skipsel z'n antwoord is het altijd een kwestie van uitproberen welke CD's het beste werken bij jouw specifieke brander. Al is dit (helemaal niet werken dus) wel erg extreem.

Firmware upgraden kan inderdaad helpen. Ik zelf heb ook niet al te beste ervaringen met TDK. Mijn brander wil ze wel branden maar bij 48x cd's brandt 'ie maximaal op 20x terwijl 'ie die goedkope ALDI dingen bijvoorbeeld wel netjes op 48x brandt. Tja.......

Ronald

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back