Waar op letten bij 2ehands monitors

justin

Shauna
Een collega van mij wil graag een paar studio monitors aanschaffen,hij zit te twijfellen tussen de mackies & Genelecs. Heeft iemand toevallig handige tips of richtlijnen,waarbij je moet letten wanneer je 2ehands monitors koopt? Aangezien ik ze nieuw zou kopen,maar hij toch 2ehands een leuk setje op de kop wil tikken.

zijn dank is groot.

Dat ze er netjes uitzien. En dat de conussen geen scheuren of rimpels hebben.
En dat hij ze op volle sterke kan horen en dat er niets rommelt ruist tikt of rammelt.

Ik hoorde ook van iemand dat je moet nagaan of de juiste speakers er wel in zitten...soms worden de originele vervangen door andere...

koop nooit een speaker bij kaarslicht zij mn opa altijd

let er ook op dat de conussen er niet uitgedroogd uitzien...ze kunnen dan nog niet gescheurd zijn maarja, als ze uitgedroogd zijn....

.

Attachments

• mackie41.png
    mackie41.png
    336,5 KB · Bekeken: 155
Laatst gewijzigd:
Hij heeft me dit plaatje even toegestuurd. Volgens mij ging het om een hr824 van mackie denk ik. Maar je ziet dat de zijkant beschadigt is. Ik neem aan dat het niet bijzonder ernstig is,maar is dit evt. te plakken? Of is het gewoon af te raden zoiets in deze staat te kopen.

Me collega zei wel dat de verkoper zei dat ze 4 jaar oud waren,maar technisch in perfecte staat verkeren.

Nog een.

Attachments

• mackie1.jpg
    mackie1.jpg
    64,8 KB · Bekeken: 148
Origineel geplaatst door justin
.

dat wat je ziet rechts boven aan de rand heb ik ook maar kan je bij mijn weten niks aan doe. schijnt gewoon snel lost te gaan zitten. heb het gewoon met een stuk ballettape afgeplakt.

heb de mijne ook tweedehands gekocht en klinken als een klok. gewoon goed luistenren(ook op een stevig volume ) en kijken naar de speakers. en muziek meenemen wat jij kent en daarmee die speakers testen.

Origineel geplaatst door bass-molecules
dat wat je ziet rechts boven aan de rand heb ik ook maar kan je bij mijn weten niks aan doe. schijnt gewoon snel lost te gaan zitten. heb het gewoon met een stuk ballettape afgeplakt.

heb de mijne ook tweedehands gekocht en klinken als een klok. gewoon goed luistenren(ook op een stevig volume ) en kijken naar de speakers. en muziek meenemen wat jij kent en daarmee die speakers testen.

Kan hij het niet vastplakken met wat stevige lijm? En vier jaar oud is dat redelijk voor 2ehandsjes.

ik heb gelijk de hele rand gedaan, kan de rest ook niet mee los gaan zitten;)

je moet het zo zien, dat actieve speakers natuurlijk versterkers in gebouwd heeft speciaal ontwikkeld voor die die luidsprekers en dat als je gewoon netjes met die dingen omgaat ( dus 0db aansturen, of continu het peak lampje brand) er weinig met de speakers kan gebeuren en dat je er jaren mee vooruit kan. maarja bij gebruikte speakers weet je dit dus nooit, maar 4 jaar vindt ik niet al te oud.

Grappig,kreeg net een mailtje van me collega en hij zei dat de koper zijn identiteits kaart etc.. allemaal afgegeven heeft via een mailtje,alles ingescaned blijkbaar.

Zie je niet vaak,dat mensen ook nog de moeite doen. Tevens heeft ie de mackies ook nog via een verkoper uit belgie.
Aangezien hij latere problemen of conflicten wil voorkomen,logisch natuurlijk..voor wat hoort wat.

het merendeel van de monitors heeft vifa units . genelec mackie etc .. er zijn niet zo gek veel fabrieken die goeie units maken . de prijs is in us dollars daar is alles 2 keer goedkoper lijkt het . In nederland betaal je een 80 a 90 euro . Let wel de units voor de diy market kunnen anders zijn dan de gebruike units in de mackie . behringer gebruikt ze ook voor hun truth model .

Back