Midi control A-Station

Exxon

Ingeburgerd
Hello,

ik vraag me af hoe ik op de a-station banks en patches kan veranderen via midi, welke control numbers? In de manual vind ik het niet.

Alvast bedankt

Hoi Exxon,

Dat gaat als volgt:

Bijvoorbeeld bij het gebruik van cubase SX teken je in je controller lane je BankSel MSB.

De novation heeft 4 banken de keuzes om hier te tekenen zijn voor de A-Station 1, 2, 3, 4 resp. voor de banken 1(00), 2(00), 3(00) en 4(00).

Bij de "Program Change" teken je het gewenste patch/sound. Deze lopen bij de A-Station van 0 .. 99 per bank.

Als VB, uitgaande van de fabrieksinstellingen, dat je Hard Lead 11 wilt selecteren. Deze staat in bank 2. Voor de BankSel MSB teken je dan de waarde 2. Het patch nummer is 1. De program Change wordt daarmee dan 1.

Ik denk dat het zo moet lukken. OP het Internet kun je de instrument definities voor in cubase ook wel ergens vinden.

Suc6,

VasC

hey VasC, bedankt voor je uitleg, maar ik werk met Logic. In Cubase is het blijkbaar wat gemakkelijker dan in Logic.

Iemand die weet hoe het moet in Logic? Normaal gezien kan je de bank veranderen via controller #32, maar met de novation lukt dit om de één of andere reden niet..! :erm:

Back