audio laptop

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door d.b.1
o.k. heb een toshiba hupelde pup nog wat pro heb wel een andere { snellere harde schijf } er in gedaan vind 4200 toeren niet echt meer van deze tijd
.......

Dit komt omdat de snellere HDs te warm worden voor een laptop.

Er zijn wel nieuwe portables die 7200rpm HDs hebben maar die zullen serieus gekoeld zijn! Dus wat duurder, high technoligy ;)

Origineel geplaatst door theiz
ik ben al weer een beetje verder kwa info, ik denk dat ik voor de fire wire 410 kaart ga, maar nu wil ik dus wel even weten hoe de combi zit met de firewire chipset.

antwoord van M-audio (binnen een dag had ik een eerste anwoordt, binnen nog een dag twee (!) antwoorden op mijn verduidelijkings vraag

vraag 1 welk merk laptop raden jullie aan :

antwoord 1 : alles laptops zijn goed mits ze de minimale systyeem eisen voldoen, en veel geheugesn is altijd beter

antwoord twee : alles firewirde chips zijn goed, behalve de NEC (Any chipset EXCEPT: NEC is recommended)

hoe ga ik er nou achter komen waar er wel en geen Nec firewire chipset inzit ?

btw: Sony Vaio heeft een nadeel: geen power via de fire wire bus, ik zit ff te denken of dat nou een erg probleem is of dat het geen bal uit maakt omdat je je geluidskaart tocht beter op een eigen adapter kan laten werken......

nou ik hoop dat jullie weer ff los kunnen

greetz

theiz

Ga voor een Athlon64! Compaq, ACER, E-Machines, etc

Of een Centrino is ook altijd ok!

Zorg ervoor dat je geen SIS chipset koopt, maar wel een VIA of Intel!!

Dat van die firewire chipset NEC gedoe heb iik nog nooit gehoord.. Maar idd, beste is dat je FW poorten via de cardbus aansluit.

De New R3000Z series starten vanaf 850USD 8~ (Compaq, Athlon64) http://www.shopping.hp.com/webapp/shopping/cto/computer_customize_start.do (de eerste in het rijtje)

Origineel geplaatst door ikke
Ga voor een Athlon64! Compaq, ACER, E-Machines, etc

Of een Centrino is ook altijd ok!

Zorg ervoor dat je geen SIS chipset koopt, maar wel een VIA of Intel!!

Dat van die firewire chipset NEC gedoe heb iik nog nooit gehoord.. Maar idd, beste is dat je FW poorten via de cardbus aansluit.

De New R3000Z series starten vanaf 850USD 8~ (Compaq, Athlon64) http://www.shopping.hp.com/webapp/shopping/cto/computer_customize_start.do (de eerste in het rijtje)

ahum...beetje slecht advies dit.....zoals hierboven al vaker aangegeven: alleen als je zin hebt om beta-tester te worden moet je voor 64bits gaan.....is gewoon nog te nieuw om nu al stabiel en proven te zijn...... over SIS hoor ik nooit slechte verhalen itt VIA chipsets....maar om zeker te zijn: Intel chipset dus..... en firewire en USB chipsets zijn zeker wel relevant als je met FW of USB audio devices gaat werken..

net ff met dell gebelt, die hebben een erg goeie service voor zover ik nu contact heb gehad. (ik heb nu voor mijn bedrijf zelfs een account manager !!!!) erg prettig om een aanspreek punt te hebben voordta je tot aankopp over gaat.

maar ok de vraag is nu moet ik fire wire a of b hebben en ? En bij Dell konden ze mij niet vertellen welk merk firewire chipset er inzit (wel een a-merk) (is NEC een a-merk ???)

de hardeschijven bij de Dell preciocion m60 is 40 gb 5400 rpm (60 gb 7200 rpm in +320 euro)

kom maar op met de tips

:D

Origineel geplaatst door olafmol
ahum...beetje slecht advies dit.....zoals hierboven al vaker aangegeven: alleen als je zin hebt om beta-tester te worden moet je voor 64bits gaan.....is gewoon nog te nieuw om nu al stabiel en proven te zijn...... over SIS hoor ik nooit slechte verhalen itt VIA chipsets....maar om zeker te zijn: Intel chipset dus..... en firewire en USB chipsets zijn zeker wel relevant als je met FW of USB audio devices gaat werken..

Je kletst uit je nek!! Athlon64 all the way! Die laat elk ander systeem een poepje ruiken!!

Origineel geplaatst door ikke
Je kletst uit je nek!! Athlon64 all the way! Die laat elk ander systeem een poepje ruiken!!

Bericht door een moderator:
Reageer ajb ontopic

nog een ideetje wat ik krijg aangereikt, ga voor de volgende aldi laptop.....

wat zeggen u luiden daarvan ?

Die Aldi Laptops hebben wel altijd een hoop aan boord, maar is altijd Medion.
Voor audio ben ik er niet al te happig op, of de specs moeten zo goed zijn dat ze goed meekunnen voor audio.
Ik heb pasgeleden een Acer Aspire 1501 gekocht (Athlon 64) en is echt een topding!
Retesnel en schopt echt :kont: !
Als je er voornamelijk muziek mee maakt, zou ik als ik jou was ook kijken naar een scherm met een res
van 1400x1050 oid. Met sequencers is het veel fijner werken als je iets meer ruimte hebt ;)

Hallo weer, ik heb alles even laten bekoelen, en weet nu redelijk wat ik wil, maar nu nog even kijken waar ik t ga kopen. Donderdag ga ik naar Tach &Tally in Den Haag, dan kijk ik of ik daar een complete setup kan kopen: laptop (ze verkopen daar ook de "gewone" laptop merken als acer dell en sony) audio card, software en evt monitoring, en dan ga ik mijn tg 500 er op inruilen.

ik laat jullie te zijner tijd (donderdag middag/avond) de offerte wel weten

greetz :biertje:

theiz

Dan zou ik zeker even kijken wat T&T er voor wil geven.
Denk dat ik nu wel kan zeggen dat je in de prive verkoop er meer voor kan vangen.
Maar je weet maar nooit. ;)

Origineel geplaatst door fuse
Dan zou ik zeker even kijken wat T&T er voor wil geven.
Denk dat ik nu wel kan zeggen dat je in de prive verkoop er meer voor kan vangen.
Maar je weet maar nooit. ;)

ik heb nog geen enkel bod gehad hier op het synth forum in de markt plaats, en het schijn zo te zijn hoe meer je koopt hoe meer ze geven voor je inruil

Origineel geplaatst door theiz
ik laat jullie te zijner tijd (donderdag middag/avond) de offerte wel weten

greetz :biertje:

theiz

de Offerte van Tach&Tally

ASUS Labtop met de volgende eigenschappen

P IV 2,8 Ghz
15"TFT
512 MB werkgeheugen
40G HD
DVD Rewriter
Firewire port
+

Externe 160 GB LACIE 7200 RPM Firewire HD

voor totaal Eur 2175.00

Verder de Firewire 410 voor 449.00

De Samson Resolve 50A voor 299.00

Reason 2.5 voor Eur 365.00

Behringer B-1 Condenser Eur 129.00

Het totaal komt dan uit op Eur 3417.00 inclusief BTW.

Wanneer je zou besluiten de LACIE externe HD te laten vervallen scheelt dit Eur 235.00 en wordt het totaal Eur 3182.00 inclusief BTW

ik vind die laptop nogal duur zeker omdat het om een 4200 rpm schijf gaat (hier gaat zeker voor op dat je hun vooronderzoek betaald)

ze geven 125 euro voor mijn tg500 (wie hier bied meer ?????? :D :D :D :D )

de rst van de spullen is wel aardig geprijsd vind ik (goedkoper hebik t in nl negens gezien)

toch voor de zekerheid nog ff een offerte bij Infinityfour in Eindhoven aangevraagd.
die komen nu met deze laptop:

p4 2,8 HT 512 intern, 60 gb 7200 rpm Hitatchi harddisk
en voor de rest ook goed specs (plus een garantie dat het goed werkt met m-audio)

uitgebreide specs: http://eyewash.nl/i4

Ik denk dus dat deze het maar gaat worden ! alhoewel een SIS chipset in een audio laptop :confused:
lat0r :biertje:

hallow

ik ben es ff op onderzoek uit gegaan naar de chipset die in de eye4 laptop zit:de SiS 648FX

en in de revieuws hoor ik overwegedn goed geluiden, en natuurlijk weer de dicussie van mensen die helemaal voor intel gaan en de mensen die zeggen dat sis en Via ook gewoon goede chipsets maken.

howerver ik kan weinign concrete info op muziek geboied vinden, wat ik wel las is dat de SiS 648FX de Intel 865 PE verslaat op fire wire gebied (niet onbelangrijk natuurlijk i.v.m de fw 410 die ik wil kopen)

iemand een zinnig woord toe te voegen ?
=)

Ik gebruik nu al even een Mac Alu Powerbook 1.25 ghz, met 512mb (binnenkort maar 1gieg erin doen want daz echt nodig) en dat draait als een tierelier. Midi en audio onder OSX 10.3.3 is een verademing. Er zijn net een aantal nieuwe 1.33 ghz modellen op de markt gekomen en die kosten ongeveer even veel als je de pc die hierboven op de offerte is beschreven. Standaard firewire400/800 USB2 en breedbeeldschermpje. Hij is ook lekker plat en licht, Ik vind 'm Ideaal.

Maar worden er nog echt slechte pc's/laptops gemaakt dan? Volgens mij valt 't wel mee hoor.

@isniezot: Vorig jaar was ik bij een optreden van aphex twin en daar gebruikte hij weer een mac. Da King ov Electronix demonstreert maar weer dat 't maar gewoon een stuk gereedschap is.:kroon:

!!!!

!!!!

Ik weet dat t een oude thread is,...
Maar,..als je nog geen laptop mocht hebben gekocht,...
En,...voor degenen die er 1 willen kopen!!!!!
Ga naar schiphol!!
Zorg dat je een nederlandse originele xp bij je hebt en een backup van een c schijf (ouwe data) op cd!!!
Koop de eerste de beste (eigenlijk de goedkoopste) last minute enkele reis naar een grote stad in the states)
Koop daar de vetste toshiba p25 voor een prikkie.
Maak ff in photoshop een nederlands mediamarkt nepbonnetje en print dat uit bij kinko's in the states .
Stamp je doos plat en stuur alle papieren met usps naar je huis in holland.
Ga ff chillen,..koop nog wat levi's,..en andere spullen die hier veeeeeel te duur zijn maar daar geen drol kosten.
En onderweg in de lucht install je de ned windows versie en kopieer je je data naar de hd
Pak de eerstvolgende last minute naar ibiza ofzo.
Ga daar lekker een weekie uit je dakkie met je nieuwe speeltje.
Ga daarna met de touristenbus naar huis,..
En dan bespaar je nog steeds dik.

Je kunt ook online in de states of via ebay ofzo kopen en vragen of de verkoper m met een mooi kadopapiertje eromheen aangetekend
opstuurt ,.. mooi brieffie erbij,..happy birthday dude.
dat scheelt je zomaar 40% op de nieuwprijs hier.

Re: !!!!

Re: !!!!

Origineel geplaatst door mario010
Ik weet dat t een oude thread is,...
Maar,..als je nog geen laptop mocht hebben gekocht,...
En,...voor degenen die er 1 willen kopen!!!!!
Ga naar schiphol!!
Zorg dat je een nederlandse originele xp bij je hebt en een backup van een c schijf (ouwe data) op cd!!!
Koop de eerste de beste (eigenlijk de goedkoopste) last minute enkele reis naar een grote stad in the states)
Koop daar de vetste toshiba p25 voor een prikkie.
Maak ff in photoshop een nederlands mediamarkt nepbonnetje en print dat uit bij kinko's in the states .
Stamp je doos plat en stuur alle papieren met usps naar je huis in holland.
Ga ff chillen,..koop nog wat levi's,..en andere spullen die hier veeeeeel te duur zijn maar daar geen drol kosten.
En onderweg in de lucht install je de ned windows versie en kopieer je je data naar de hd
Pak de eerstvolgende last minute naar ibiza ofzo.
Ga daar lekker een weekie uit je dakkie met je nieuwe speeltje.
Ga daarna met de touristenbus naar huis,..
En dan bespaar je nog steeds dik.

Je kunt ook online in de states of via ebay ofzo kopen en vragen of de verkoper m met een mooi kadopapiertje eromheen aangetekend
opstuurt ,.. mooi brieffie erbij,..happy birthday dude.
dat scheelt je zomaar 40% op de nieuwprijs hier.

hahaha :)
dat is pas de draak steken met de nederlands prijzen :biertje:

graag advies over laptop met muziek

graag advies over laptop met muziek

ik denk er toch weer over om de pc te gebruiken (laptop is het makkelijkst) bij de muziek i.p.v. mijn minidisc recorder, omdat ik de laptop in principe hetzelfde kan gebruiken (gewoon laten lopen en een spoor opnemen, zonder je al te druk te maken over quantiseren etc) als de recorder. toch??
ik ha din het verleden een delta1010 geluidkaart, die me prima beviel, maar waarvan de mix mogelijkheden niet geweldig waren en de delta had ook geen aux in/sends voor effecten.

wie kan me adviseren over een laptop. hoe zou de hardware eruit moeten zien. welke software is goed en makkelijk voor sequencen en harddisk recording en welke kaart/ audio interface is aan te raden.
ik hou het graag zo klein mogelijk, dus liever geen mixer ertussen of zo.
en natuurlijk zou ik het ook niet erg om een softsynth of zo mee te laten draaien, maar voorlopig is het idee echt gewoon lekker spelen met de hardware synths en de sequencer te laten meelopen om op te nemen.

bedankt.

of als je toch iets meer wilt kan je ook cubase SE gebruiken... 149 dollar...

verder natuurlijk zo snel mogenlijk en genoeg RAM erin... Denk dat je voor recording het best gebaat ben met een usb of firewire kaart of je moet voor echo gaan die wel speciaal voor laptops kaarten hebben...
Verder raad ik je aan windows 2000 erop te draaien...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back