audio laptop

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Boost303
Ha die Leo,

Vergeet ook niet de Inspiron 5150 serie van Dell mee te laaten wegen in je beslissing. Voor mij is het de meest prijs prestatiegerichte laptop geworden na een zoektocht van een paar maanden. Je kan m zelf configureren op de dell site

Ps, als je maar 1 jaar garantie neemt scheelt het 416 euro en is het helemaal een interessante prijs voor deze laptop met top onderdelen.

Ik heb hem nu bijna een jaar en heb er nog nooit grote problemen mee gehad. Superstabiel laptopje

Is ie ook stil?

even tussendoor: wat is het beste? ibook of Powerbook? waarin zitten de verschillen?

Waarom zie ik nergens een ibm notebook bij de A-merken staan.

Ik heb zelf een ibm r50p en is echt een oerdegelijke notebook. Ik doe een multimedia- en communicatie technologie opleiding en deze laptop werd ons via school aangeboden(fixe korting:) ), maar k denk wel dat ze op de campus wel weten waarom ze voor ibm gaan.

ok! ik heb er geen verstand van, jullie blijkbaar wel.

ik had een

sony vaio pcg-fr4155 (p4 2.8 512mb 60gb dvd+ writer, firewire, 3 x usb)

op het oog, belde met mediamarkt die deze lijn niet hadden en daar werd als alternatief met gelijke specs genoemd:

toshiba a60352 (ongeveer zelfde specs alleen 3.03 ipv 2.8)

ik wil en kan me niet in allerlei details verdiepen, het wordt steeds ingewikkelder. ik wil gewoon een goed draaiende laptop waarop ik met plezier en gemak en goed resultaat video kan opnemen en editten en muziek kan opnemen (8 of 10 sporen audio, of gewoon midi) met misschien ook wat gebruik van softsynths, maar dat zal beperkt blijven tot een stuk of wat.
het liefst doe ik dat op een interne geluidkaart of chip, maar ik kan me voorstellen dat een extern (firewire of usb?) kastje een vereiste is voor fijn werken.

de sony kost rond de 1600, de toshiba 1299.

iemand een duidelijke mening over de vraag: sony, toshiba, of toch iets anders??
en kunnen jullie advies geven wat er eventueel aan zou moeten komen te hangen (audio en midi interface) ?

dank!!

Leo,

Toshiba zijn altijd de beste laptops geweest en zijn dat nog steeds, vooral naar duurzaamheid toe, dus daar zal je je niet aan mispakken, daar mag je zeker van zijn (steek er misschien wel even 1024Mb RAM in, en voorzie eventueel een externe firewire drive mocht je voor audio gaan).

Wat betreft midi interface, een USB bak: Midex8 of 3, AMT-8, Midisport...

Vergeet de interne geluidschip. Kijk uit naar ofwel een firewire oplossing, ofwel de RME Multiface met PCMCIA cardbus.

In dat geval heb je zowat het beste materiaal verkijgbaar rond laptopaudio imo.

Baai!

Origineel geplaatst door Nerve
Leo,

Toshiba zijn altijd de beste laptops geweest en zijn dat nog steeds, vooral naar duurzaamheid toe, dus daar zal je je niet aan mispakken, daar mag je zeker van zijn (steek er misschien wel even 1024Mb RAM in, en voorzie eventueel een externe firewire drive mocht je voor audio gaan).

euh...geen idee waar je die wijsheid vandaan haalt. Kun je dat motiveren?

Origineel geplaatst door mc_kwok
euh...geen idee waar je die wijsheid vandaan haalt. Kun je dat motiveren?

Zucht, allez, om jou een plezier te doen dan (je zou misschien ook gewoon eens de zoekfunctie van het forum kunnen gebruiken ipv oneliners te droppen, ik vond het niet nodig te motiveren omdat dit zaken zijn die allemaal al 10.000 keer gezegd zijn.) Anyway, here goes:

* Kwaliteit Toshiba: ik zit al 8+ jaar in de IT,dus dat zullen we dan maar aan ervaring opschrijven, vraag aan eender welk ervaren laptopgebruiker naar de kwaliteit/naam van Toshiba en je zal altijd hetzelfde antwoord krijgen.

* USB midi, wel, voor een laptop zijn er nauwelijks alternatieven en ze hebben hun nut bewezen.

* 1024Mb, als je met video,audio en plugins gaat werken kan je niet genoeg RAM hebben, More is More in dit geval. 512Mb is ok, maar kan al snel krap worden bij steviger gebruik.

* Externe firewire drive. De interne harddisks die standaard bij de meeste laptops geleverd worden draaien aan 4.200 RPM, wat pokketraaaag is en je vooral voor audio en videostreaming snel in problemen brengt. Ter referentie, een degelijke PC harddisk draait aan 7.200RPM. Neemt niet weg dat je je interne drive niet kan vervangen door een 7.200RPM laptopdrive. Een spreiding van program drive en audio drive is toch wel aan te raden (snel fragmentering op audio drive door deletes)

* RME kaart: zoek mij 1 ontevreden RME gebruiker, zowel hier als op het RME forum, toch wel een beetje het symbool van degelijkheid in de audiokaartenwereld. Zoek op forum naar reviews/gedachten... Firewire alternatief: enige bus die zonder problemen een degelijke data throughput haalt. Zoek op het net naar firewire audio artikels.

Al met al, niks wat je al niet op dit forum kon vinden dus, ik hoop dat je bij deze voldoende 'gemotiveerd' bent...

:doei:

Leo, toshiba is prima, maar ga aub voor een Centrino.... die zijn erg goed geschikt voor laptops......beestje wordt daardoor veel minder warm en vreet minder energie en accu, plus dat een Centrino CPU retehard kan rekenen...... check bv eens de toshiba satellite M30 series...........erg mooie laptopjes met een ideaal breedbeeld schermpje......

centrino?
ik zie dan 1.6 of 1.8 vermeld ipv bv 2.8 of 3.03 - is dat dan niet een stuk langzamer?? of zie ik dat verkeerd.
de m30 serie ziet er mooi uit, maar is ook wel een stuk duurder...

de hd snelheid was me trouwens inderdaad opgevallen, die is een stuk lager dan de 7200 van de pc. dus een externe drive doet wonderen? ok!

het volgende valt me op en valt me een beetje tegen. ik kom eigenlijk bij het zoeken niet meer dan 2, hooguit 3 usb aansluitingen tegen.
ik heb op mijn oude pc-tje 2 usb in en ik dacht dat usb wel een beetje de huidige standaard was en dat je daarvan een hele rij op een pc of notebook zou vinden.

ik heb een broertje dood aan ompluggen en als ik even snel reken

printer
videocamera
audio interface
midi interface
(modem)

heb ik er toch graag minimaal 4 (internet hou ik maar op de pc denk ik, ivm binnenkomende rommel)

jullie input wordt zeer gewaardeerd, bedankt!

ik zie bij musicstore zo'n rme creditcard, maar dat is natuurlijk niet genoeg. er worden 2 setjes in een koffertje aangeboden.moet ik zoiets hebben? dan mag ik daar wel rekening mee houden ivm de financiën!

en wat de kaart betreft, er staat hier een m-audio usb quattro aangeboden. is dat niks?

Origineel geplaatst door Leo
centrino?
ik zie dan 1.6 of 1.8 vermeld ipv bv 2.8 of 3.03 - is dat dan niet een stuk langzamer?? of zie ik dat verkeerd.

ja dat zie je verkeerd..maar dat is volgens mij ook al een aantal keren verteld.....een Centrino 1.6GHz komt volgens mij ongeveer overeen met een 2.6GHz desktop, of sneller nog...................

Origineel geplaatst door isnieZot

aphex twin gebruikt er ook eentje :D
en squarepusher ook

karftwerk gebruikt er 4 :) hun hele performance draait op voornamenlijk een vaio met eventueel controller nog erbij...

apple heeft leuke laptops. Ibook etc. alleen wel wat duurder. Overigens als er wat met je laptop is, zit zelf ook in de ICT maar ben sneller geneigd me desktop te repareren dan me laptop... tis best fragiel daar...

ik hoop eigenlijk dat er niks te repareren valt....

zag op dit forum naast de quattro usb van m-audio ook een tascam us-428 te koop staan.
is dat handig bij een notebook? of helemaal niet?
4 inputs wil ik het wel mee doen.

Origineel geplaatst door Nerve
Zucht, allez, om jou een plezier te doen dan (je zou misschien ook gewoon eens de zoekfunctie van het forum kunnen gebruiken ipv oneliners te droppen, ik vond het niet nodig te motiveren omdat dit zaken zijn die allemaal al 10.000 keer gezegd zijn.) Anyway, here goes:

Ik vroeg me meer af waarom JIJ zo specifiek een Toshiba zo goed vind (misschien wel uit interesse). En de punten die je noemt, je begrijpt het al, zijn niet Toshiba specifiek. Dus nee, ik ben niet gemotiveerd door je verhaal. Een lijst met giga specs kan ik ook wel opsommen. More is altijd beter.

Maar goed, ik hou me :bekdicht: wel weer

Origineel geplaatst door mc_kwok
Ik vroeg me meer af waarom JIJ zo specifiek een Toshiba zo goed vind (misschien wel uit interesse). En de punten die je noemt, je begrijpt het al, zijn niet Toshiba specifiek. Dus nee, ik ben niet gemotiveerd door je verhaal. Een lijst met giga specs kan ik ook wel opsommen. More is altijd beter.

Maar goed, ik hou me :bekdicht: wel weer

Je had niet gespecifieerd dat je het enkel over de Toshiba had, maar goed, zoals ik dus zei, IK vind Toshiba goed omdat ze gemiddeld gezien langer meegaan, of beter, minder snel aan reparatie toe zijn dan veel andere merken.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back