Origineel geplaatst door Leo
ok, ik snap het en ja, kwaliteit kost geld, ook dat is bekend.
ik moet daarbij wel eerlijk zeggen, gelet op mijn muzikale kwaliteiten, dat ik graag een dikke goede notebook koop om lekker probleemloos te werken (ook voor video), maar dat de opnames niet eersteklas hoeven te zijn; ik verwacht voorlopig nog geen cd uit te brengen, om het maar mild uit te drukken.
en jongens, svp geen ruzie; toshiba ken ik ook (wie niet) als een zeer goed merk in notebooks. ik zie daarbij ook inderdaad die soort vaio apparaten, breed scherm, mogelijk meer gericht op de huiskamer, tv kijken, stereo, dvd speler, alles in 1. dat ziet er prima uit, maar op het eerste gezicht kan ik niet beoordelen of dat ten koste gaat van andere belangrijke aspecten: snelheid, betrouwbaarheid....
ok, resumé: pentium4 2.8 of 3.0 of een centrino en dat mag dan gerust 1.6 of 1.8 zijn, 1024 geheugen, externe usb harde schijf (gebruik je die dan alleen voor data??)
en hoe zit het met bussnelheid? videogeheugen (ik lees vaak shared max 64mb) en onboard audio?
en wie kan me adviseren over aanhangsels? (audio/midi) de quattro usb zag er aardig uit naar mijn idee, de us428 van tascam leek me ook niet onhandig, of is dat allemaal niks?
nogmaals dank voor alle input, ik waardeer jullie inbreng zeer.