audio laptop

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Leo
ik zie bij musicstore zo'n rme creditcard, maar dat is natuurlijk niet genoeg. er worden 2 setjes in een koffertje aangeboden.moet ik zoiets hebben? dan mag ik daar wel rekening mee houden ivm de financiën!

Leo,

de creditcard is de PCMCIA interface voor in je notebook. Je kan ook een PCI kaart kopen voor in een PC. Zowel de 'creditkaart' als de PCIkaart zijn veel te duur voor wat ze doen, namelijk een soort stekker voor je soundkaart, maar ja, je kan hem zo dus wel verhuizen naar portable van PC en terug. Daaraan moet je dus nog de echte 'kit' hangen, en ja, zo'n Hammerfall is duur... =(

Laatst gewijzigd:
ok, ik snap het en ja, kwaliteit kost geld, ook dat is bekend.

ik moet daarbij wel eerlijk zeggen, gelet op mijn muzikale kwaliteiten, dat ik graag een dikke goede notebook koop om lekker probleemloos te werken (ook voor video), maar dat de opnames niet eersteklas hoeven te zijn; ik verwacht voorlopig nog geen cd uit te brengen, om het maar mild uit te drukken.

en jongens, svp geen ruzie; toshiba ken ik ook (wie niet) als een zeer goed merk in notebooks. ik zie daarbij ook inderdaad die soort vaio apparaten, breed scherm, mogelijk meer gericht op de huiskamer, tv kijken, stereo, dvd speler, alles in 1. dat ziet er prima uit, maar op het eerste gezicht kan ik niet beoordelen of dat ten koste gaat van andere belangrijke aspecten: snelheid, betrouwbaarheid....

ok, resumé: pentium4 2.8 of 3.0 of een centrino en dat mag dan gerust 1.6 of 1.8 zijn, 1024 geheugen, externe usb harde schijf (gebruik je die dan alleen voor data??)

en hoe zit het met bussnelheid? videogeheugen (ik lees vaak shared max 64mb) en onboard audio?

en wie kan me adviseren over aanhangsels? (audio/midi) de quattro usb zag er aardig uit naar mijn idee, de us428 van tascam leek me ook niet onhandig, of is dat allemaal niks?

nogmaals dank voor alle input, ik waardeer jullie inbreng zeer.

Leo,

- Aan Sony Vaio doe je ook absoluut geen miskoop, wees gerust...
- ja, de externe schijf gebruik je voor data (video/audio), de interne voor je OS/programma's
- ik zou wegblijven van shared video kaarten, deze nemen van je geheugen weg (vandaar shared) en presteren bijzonder slecht, gezien ze dus RAM geheugen gebruiken ipv het veel snellere VRAM. Kan zijn dat dit niet zo belangrijk is voor 2D applicaties, maar voor mij persoonlijk is 'shared' altijd een big NO-NO.
- onboard audio, sja, meestal net goed om je systeemgeluidjes af te spelen, of te gamen. Heel soms heb je semi degelijk onboard geluid waarvoor je ASIO drivers hebt, but still...
- van usb geluidskaarten hoor ik niet veel goeds vanwege hun beperkte bandbreedte, maar ik denk dat anderen je daar meer over kunnen vertellen. Go firewire imo. Die Tascams doen het wel redelijk heb ik van een gebruiker opgevangen...

Baai!

Origineel geplaatst door Leo
ok, ik snap het en ja, kwaliteit kost geld, ook dat is bekend.

ik moet daarbij wel eerlijk zeggen, gelet op mijn muzikale kwaliteiten, dat ik graag een dikke goede notebook koop om lekker probleemloos te werken (ook voor video), maar dat de opnames niet eersteklas hoeven te zijn; ik verwacht voorlopig nog geen cd uit te brengen, om het maar mild uit te drukken.

en jongens, svp geen ruzie; toshiba ken ik ook (wie niet) als een zeer goed merk in notebooks. ik zie daarbij ook inderdaad die soort vaio apparaten, breed scherm, mogelijk meer gericht op de huiskamer, tv kijken, stereo, dvd speler, alles in 1. dat ziet er prima uit, maar op het eerste gezicht kan ik niet beoordelen of dat ten koste gaat van andere belangrijke aspecten: snelheid, betrouwbaarheid....

ok, resumé: pentium4 2.8 of 3.0 of een centrino en dat mag dan gerust 1.6 of 1.8 zijn, 1024 geheugen, externe usb harde schijf (gebruik je die dan alleen voor data??)

en hoe zit het met bussnelheid? videogeheugen (ik lees vaak shared max 64mb) en onboard audio?

en wie kan me adviseren over aanhangsels? (audio/midi) de quattro usb zag er aardig uit naar mijn idee, de us428 van tascam leek me ook niet onhandig, of is dat allemaal niks?

nogmaals dank voor alle input, ik waardeer jullie inbreng zeer.

Origineel geplaatst door Nerve
Je had niet gespecifieerd dat je het enkel over de Toshiba had, maar goed, zoals ik dus zei, IK vind Toshiba goed omdat ze gemiddeld gezien langer meegaan, of beter, minder snel aan reparatie toe zijn dan veel andere merken.

ik heb ook goede ervaringen met toshiba..toshiba is (naast IBM) toch wel een van de veelgekochte brands door grote bedrijven in bulk...........wij hebben hier een toshiba satellite uit het jaar nul, maar doet het nog steeds als een zonnetje...

tja, met de billen bloot.

vanmorgen ben ik op pad gegaan voor een toshiba of eventueel een sony vaio. veel gezien en kwam uiteindelijk bij correct bij de toshiba m30 blablabla uit, ruim 1800 euro maar de specs die jullie me hadden aangeraden.
maar ik ben een rare, ik had ruim een uur gespendeerd om uit een shortlist (er stond erg veel bij correct, zeer ruime keuze) uiteindelijk hier op uit te komen, maar toen bleek dat ik de muis en een paar rec dvd-tjes er gewoon bij moest kopen, heb ik afgehaakt. ik zal wel een sukkel zijn, maar als ik 1800 op tafel leg, heb ik geen zin om ook nog eens 10 of 15 euro op te tellen voor dvd-tjes of 40 euro voor een muis. dus, vertrokken met lege handen.
op weg naar huis passeerden we toevallig radio modern, even kijken, maar nee: geen toshiba en geen sony in de winkel. wel hp en ook acer. me toch maar 's verdiept in de acers en uiteindelijk ook gekocht. vond 'm er minder mooi uitzien dan de toshiba en sony, maar jee, waar gaat het over. de specs waren gelijk of overtroffen wat ik al had gezien en de prijs zakte na wat handjeklap (hier kon dat) naar 1100. da's een ander verhaal en ik ben er voor gevallen, was ook een aardige verkoper.
dus, hier ga ik het mee doen even. 's kijken hoe het werkt.

(eerst nog op zoek naar een geluidkaart.)

Super Leo. Suc6 dan maar.

Zie je maar weer dat het niet zo nauw komt maar gewoon aan een stukje vakmanschap van de verkoper blijft. ;)

Origineel geplaatst door fuse
Zie je maar weer dat het niet zo nauw komt maar gewoon aan een stukje vakmanschap van de verkoper blijft. ;)

dat realiseerde ik me al toen ik in de winkel stond en ik vond het wel best; aardige jongen was het, die erg graag wilde verkopen en toevallig geen toshiba of sony had staan.

ik zit wat te zoeken en zie ineens (dit is echt nieuw terrein voor mij hè!!!) een echo indigo i/o

gaat dat goed werken??? gewoon een pcmcia kaart in je notebook met een stereo minijack naar 2 tannoy reveal actives, en af en toe een inputje van extern, maar verder softsynths???

even over die sony vaio:

iemand op mijn werk heeft er een, en ik heb zelf een acer travelmate. ze zijn even snel en zijn qua specs een beetje concurrerend. echter ik was een stuk minder geld kwijt, heb een iets dikkere grafische kaart, een dvd-brander en een groter scherm met een hogere resolutie. en ik vind een paar dingen echt onhandig aan die vaio. zo is het cd-laatje erg onhandig; het knopje moet je zo hard induwen dat je de laptop van de tafel duwt. tevens vind ik de brightness minder dan van mijn acer. en de touchpad is erg klein en foutgevoelig. nee laat die vaio maar staan. niet dat mijn acer nu het neusje vd zalm is (echt stevig is-ie niet en m'n linker muisknop is na 1 jaar kapot, van sommige toetsen zijn de letters weggeveegd en er verschijnen langzaam witte vage plekjes op het scherm - nee geen dode pixels).

een vriend van mij heeft laatst een hp laptop gekocht; dat ding zag d'r pas degelijk uit. goed geluid uit de speakertjes zelf - for what it's worth - zeer goeie wlan ontvangst - ja dit scheelt ook per laptop - aangezien de antenne verwerkt zit in het scherm.

ikzelf zou de volgende keer ook eerst een hp gaan bekijken, daarna de rest...

hp heb ik ook gezien, was erg mooi.
ik heb de acer nu een dag (en nog geen geluidkaart aangesloten of zo). de specs zijn goed, doen niet onder voor veel duurdere toshiba of sony, alles werkt lekker, beeld bevalt me wel, intern geluid is niet best, maar dat hoeft ook niet.
alleen de ventilator die regelmatig aanslaat bevalt me niet.

heb je hier nou minder last van met een centrino?

Er is gelukkig een laptop die wél al alles in 1 keer on-board
heeft, no-nonsens goed geluid dito grafische ondersteuning,
en die computer is een Apple Powerbook.

Sluit maar aan een willekeurige laptop een extern scherm aan,
dan is het de 1 of de andere....
Mijn Powerbook ondersteund gewoon 2 schermen (21 inch geen probleem) standaard,
zonder haperen.

Mijn powerbook gebruik ik ook voor presentaties aan mijn klanten,
ze zijn altijd weer verbaasd dat alles in 1 keer werkt zonder problemen.

Echt, eens wil je een echte.....8)

Bericht door een moderator:
Wanneer deze informatieve thread weer eens uitmond in een mac vs. pc discussie...........dan gaat ie ook dit keer weer op slot. Laat het niet gebeuren.

precies. ik wéét dat mac het helemaal is, maar ik ben een pc sukkel, altijd geweest, gaat niet meer veranderen, ben ik te oud voor.

ik wou dat ik wist wat verstandiger was, een m-audio usb kastje eraan, of een echo indigo kaartje......
dat zijn lastige vragen.

DIT IS NUTTIGE INFO!

Is er een moderator die met een MAC werkt...SJONGE wat ligt dit altijd gevoelig:duivels:

.......echt...eens denken jullie die oude man had gelijk...maargoed....
Leo, juist als je oud bent, mijn oma kan er nog mee weg.
(je kan er niet genoeg op hameren, het blijft een gevoelig punt....)

ont:
Zit er Fire-wire op Leo?
(dit is een veel snellere variant aansluiting dan USB)
Voor audio heeft dit meer bandbreedte dan USB, wat fijner/stabieler werkt, en niet
alleen voor opnemen, maar ook voor weergeven.

Ik moet er bij aantekenen dat ik met een Emagic EMI 2/6 werk op USB,
en dit werkt bij mij probleemloos......
dus als je niet te veel toeters en bellen wilt/hoeft, wat ik bij jou proef,
dan kan dit prima werken.

Als ik er nu 1 moet kopen zou het een RME of een M-audio worden, goede prijs/kwaliteit.

Origineel geplaatst door mikemix
Sluit maar aan een willekeurige laptop een extern scherm aan,
dan is het de 1 of de andere....

Echt, eens wil je een echte.....8)

Hoewel ik het spijtig vindt dat dit weer moet (waarom alsjeblieft, PC <-> Mac is hier toch helemaal niet aan de orde ?) kan ik het toch niet laten om blatante leugens te weerleggen. Als je laptop een degelijke videokaart bezit (nVidia of ATI), en dat zijn toch de meeste tegenwoordig (behalve die van 800 Euro dan met hun shared memory, maar ja, you get what you pay for) kan je heel simpel in dual screen mode werken (het scherm van je laptop en je extern scherm dus). Dit is dus gewoon bullshit.

Hierbij wil ik me dus over PC-MAC totaal niet uitspreken, het is hier niet aan de orde.

Dus vanaf nu verder met de inhoud vd thread graag...

Origineel geplaatst door Nerve
Hoewel ik het spijtig vindt dat dit weer moet (waarom alsjeblieft, PC <-> Mac is hier toch helemaal niet aan de orde ?) kan ik het toch niet laten om blatante leugens te weerleggen. Als je laptop een degelijke videokaart bezit (nVidia of ATI), en dat zijn toch de meeste tegenwoordig (behalve die van 800 Euro dan met hun shared memory, maar ja, you get what you pay for) kan je heel simpel in dual screen mode werken (het scherm van je laptop en je extern scherm dus). Dit is dus gewoon bullshit.

Hierbij wil ik me dus over PC-MAC totaal niet uitspreken, het is hier niet aan de orde.

Dus vanaf nu verder met de inhoud vd thread graag...

Idd, ik lees niets ontopic.

kennen jullie die mop van die jongens die naar parijs gingen? die gingen niet.

ik heb net mijn laptop teruggebracht. harddisk 4400 rpm en een fan die elke minuut 3 keer aanslaat vond ik toch niks.
heb nu een hp pc gekocht, gewoon een desktop met een flatscreen. mag van mijn vrouw in de kamer, dus vooruit.

maar wat is nu wijsheid?? gewoon een pci kaart erin (m-audio audiophile 24/96 dacht ik aan) of toch extern (usb of firewire) ??
het lijkt mij dat intern sneller is, maar met usb of firewire liggen de omzetters lekker naast de pc.....

wie weet het?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back