MC 909 gebruikers ? vraagje van een mpc1000 gebruiker

Origineel geplaatst door Archaos
Ik heb nog even een ander vraagje over de MC-909. Is hier ook een synthesizer/workstation-uitvoering van? Of komt zoiets wellicht nog op de markt?

nee niet een soortgelijk apparaat in een workstation uitvoering....dan zul je naar andere workstations moeten kijken ben ik bang,en of het er nog aan zit te komen,ik betwijfel het,gezien dit toch een mc reeks is ,en van de mc 303 en de mc 505 is ook geen andere versie gekomen...

ook nog even een vraagje over de mc909.

Kun je ook in een nummer wat je op de mc maakt, andere synths aansturen?
Dus een track maken, en dan net als cubase dit sequencen?

...ja

ik ben niet erg mobiel met m'n huidige setup.
ea1, er1, kstation, shs32, akai s01, behringer mx3282a, cubase se.

nu zat ik eraan te denken om dit alles te verkopen en daar in plaats voor
een mc909 te kopen.
Dit vanwege z'n sequencer, sampler, synth en drumsamples.

Is dit een goed idee?

Origineel geplaatst door mindscan
ik ben niet erg mobiel met m'n huidige setup.
ea1, er1, kstation, shs32, akai s01, behringer mx3282a, cubase se.

nu zat ik eraan te denken om dit alles te verkopen en daar in plaats voor
een mc909 te kopen.
Dit vanwege z'n sequencer, sampler, synth en drumsamples.

Is dit een goed idee?

Ik ben zelf niet echt onder de indruk van de sequencer in de mc909 (vandaar ook mijn rs7000). De sampler is i principe zeer ok en de synth en drumsamples klinken ook echt wel goed.

Alleen tja....je moet het toch allemaal aansturen en dat is nou precies wat ik mis in die bak........

Blijft toch kwestie van wat je gewend bent en smaak denk ik.

idd... de sequencer is heel ontoegankelijk... je programmeert je een ongeluk. Vooral wanneer je even de drums van 1 maat wil veranderen moet je eerst de 7 eerdere maten aanhoren wanneer je een pattern van 8 maten maakt (loopen op 1 maat kan de mc niet!). En veranderen wat je live hebt ingespeeld... damn wat een werk.
Ik heb daarom de MC weggedaan. Ben overgestapt op de monomachine (ok het lijkt er niet echt op).
... en hoop die ooit nog eens aan te vullen met de korg ESX.

Groeten,

Youri

Back