Hardcore kick met Pro 53 VSTi

Hehe lachen man beetje raggen met die bass en een filtertje

niet afgemixed enz, dont shoot me haha

Vindt t nogal erg dun klinken maar misschien met een stuk of 5 plugins erover dat ie wel leuk kan zijn jah

ik heb al in 3 tracks die uitgekomen zijn de pro-52 en later de pro-53 gebruikt voor de kick
paar voorbeelden zijn de kicks in :
endonyx - men of honour
digital blood - lofi paranoia

synth1 maakt ook lekkere kicks hoor.

cool !

meer heb ik er niet over te vertellen. heb het even uit geprobeerd.

klinkt in mijn oren wel oke :halleluja

Dat voorbeeldje klinkt wel goed ja, maar daar zitten nog wel wat effecten overheen zo te horen.
Ik doe het zelf ook vaak met de Pro-53 (maar nóg vaker met de Junglist 8~), maar dan haal ik 'm daarna nog wel ff door Kontakt heen om het wat voller en smeriger te maken, want het is allemaal nogal dun en droog als 'ie rechtstreeks uit de Pro-53 komt.

Wel een goeie tip hoor voor de mensen die dit nog niet hadden ontdekt!:biertje:

Mensen ik geef u een tip!

Als ik een demo krijg klinkt meestal de kick, die gemaakt is met een plugin, bijna altijd erg plat/dun....ook op dsp gebouwde synth's....

Neem nou gewoon een sampel die bv uit een 909/airbase/analoge synth komt.....scheelt een hele hoop!

Origineel geplaatst door Catscan

Als ik een demo krijg klinkt meestal de kick, die gemaakt is met een plugin, bijna altijd erg plat/dun....ook op dsp gebouwde synth's....

Neem nou gewoon een sampel die bv uit een 909/airbase/analoge synth komt.....scheelt een hele hoop!
Het is maar net wat je met de verkregen golfvorm doet natuurlijk, de kicks van Angerfist komen ook voor 90% uit de Junglist-synth, niet dat het daarmee gelijk een aanrader is, want het gaat natuurlijk om de gebruiker en niet om de middelen, maar die kicks kun je toch moeilijk plat en dun noemen ;)

sorry dak het zeg misschien... maar die bassdrums van angerfist die zijn dus echt NIET mega dik ofzo.... het ramt gewoon niet lekker door...

ik vind ze erg goedkoop klinken... het past opzich wel goed bij de sound van zn mixen, maar als je de bassdrums appart gaat beluisteren dan vind ik ze erug mager..

Ben het met mr.cat eens.
Ik werk nu al een paar jaar met een tr-909 kick sampel (overstuur die in wavlab en over de mixer en vervolgens de sampler in) en moet zeggen dat het lekkerder klinkt dan een software matige kick.
Ik heb het zelf eens met software geprobeert (fruity en paar vst's) maar vind het te "digitaal" klinken of iedergeval dat je ken horen dat het software matig is gemaakt.

Ik zou het inderdaad eens proberen met een 909 sampel.

P.S.
De demo cd komt eraan mr.cat heb wat vertraging maar komt goed ;)

Precies zijn kicks klinken erg iel...geen laag....alleen veel mid....

Hij moet nog bekeren:)
Maar die gozer komt er wel...
Tsja, wie ben ik om dé meneer Catscan tegen te spreken, ik ben ook maar een hobbyist natuurlijk :D
Maar wat ik al zei, het is maar net wat je achteraf nog doet met die bassdrum!
Wat ik zelf altijd doe dat is de kick uit Pro-53 of Junglist door Kontakt heen halen om het wat meer op te pompen, daar overheen nog een 909-sample met veel laag en nog eentje met veel mid en wat distortion, die alle 3 compressen en eventueel nog een keer door Kontakt heen halen of nog bewerken in Sound Forge.
Zoals ik het dan thuis hoor (op HiFi speakers, niet ideaal dus) knalt dat toch wel als een gek hoor en óók in het laag.

Waar haal jij zelf je 909 samples doorheen dan, als ik zo vrij mag zijn? ;)

Precies zijn kicks klinken erg iel...geen laag....alleen veel mid....

Hij moet nog bekeren:)
Maar die gozer komt er wel...

dit is nou een typische fruity loops euvel :(
kan het zoveel als ik wel proberen te eq'en (na de compressor van de kick die de kick onder de 0 db houd)
bv. 4 a 5 db laag erbij draaien en 6 a 8 db mid en midhoog eruit halen en toch blijft het belaberd klinken :S

ben nu al een paar weken met cubase sx aan het experimenteren en het geluid blijft daarin
veeel steviger overeind en je hoort de eq's (zelfde plugins die ik in fruity gebruik van waves en psp)
ineens veel levendiger en strakker te werk gaan... ja hoort ze gewoon werken zeg maar)

gebruiksgemak is wel helemaal topnotch van fruity loops :luv: maar de sound quality :kont:

Back