Ik kwam een tip tegen op een ander forum hoe je eenn hardcore kick maakt met de Pro 53. Wellicht ook interessant voor mensen hier. Het werkt in ieder geval prima.
Hardcore kick pro 53
Hardcore kick pro 53
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

), maar dan haal ik 'm daarna nog wel ff door Kontakt heen om het wat voller en smeriger te maken, want het is allemaal nogal dun en droog als 'ie rechtstreeks uit de Pro-53 komt.
Het is maar net wat je met de verkregen golfvorm doet natuurlijk, de kicks van Angerfist komen ook voor 90% uit de Junglist-synth, niet dat het daarmee gelijk een aanrader is, want het gaat natuurlijk om de gebruiker en niet om de middelen, maar die kicks kun je toch moeilijk plat en dun noemenOrigineel geplaatst door Catscan
Mensen ik geef u een tip!
Als ik een demo krijg klinkt meestal de kick, die gemaakt is met een plugin, bijna altijd erg plat/dun....ook op dsp gebouwde synth's....
Neem nou gewoon een sampel die bv uit een 909/airbase/analoge synth komt.....scheelt een hele hoop!

Origineel geplaatst door Catscan
Mensen ik geef u een tip!
Als ik een demo krijg klinkt meestal de kick, die gemaakt is met een plugin, bijna altijd erg plat/dun....ook op dsp gebouwde synth's....
Neem nou gewoon een sampel die bv uit een 909/airbase/analoge synth komt.....scheelt een hele hoop!

Tsja, wie ben ik om dé meneer Catscan tegen te spreken, ik ben ook maar een hobbyist natuurlijkOrigineel geplaatst door Catscan
Precies zijn kicks klinken erg iel...geen laag....alleen veel mid....
Hij moet nog bekeren
Maar die gozer komt er wel...

Origineel geplaatst door Catscan
Precies zijn kicks klinken erg iel...geen laag....alleen veel mid....
Hij moet nog bekeren
Maar die gozer komt er wel...

maar de sound quality