Hardcore kick met Pro 53 VSTi

vintagewarmer is een goede idd, maar een slechte basis valt niet weg te poetsen
\met plugins vind ik en dat heb ik ook nogal gemerkt laatste jaar.

Als je nou gewoon goede synths en apparatuur gebruikt en geen softsynths, heb je al die plugins helemaal niet nodig om het 'warmer' te maken...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Coady
niet iedereen heeft een geldboom op zn rug groeien om zulk apparatuur mee te kopen

Ik ook niet hoor, mijn studio is waarschijnlijk nog goedkoper dan al die PC's met TFT schermen, MIDI boxen en softsynths die sommige mensen hebben , kijk maar in de thread mijn studio annex crib fotoos...

:biertje:

mijn "studio" bestaat uit 1computer met 19" beeldscherm en een M-Audio radium 49 midikeyboard :P:P

niet eens waard om fotos van te nemen =)

Origineel geplaatst door dj.wexx
In 'bekende' platen hoor je dat tegenwoordig ook steeds vaker en ik doe het zelf weleens om het geheel wat op te vullen, maar échte voldoening krijg je natuurlijk pas als je helemaal zelf de ultieme bassdrum hebt weten te maken!:luv:

toen ik ft2 gebruikte was ik 15-18. das een tijdje geleden ;)
er waren toen nog niet echt softsynths. ja, je had axs 1.0 en 2.xx, maar dat klonk nergens naar (voor bd's dan)
in ft2 en soundforge kun je een bestaande sample ook flink veranderen en dat deed ik dus ook ;) dus das voor toen ultiem! (ik had dus geen geld voor synths! had ik het maar gehad hehe)

Origineel geplaatst door Bass
Als je nou gewoon goede synths en apparatuur gebruikt en geen softsynths, heb je al die plugins helemaal niet nodig om het 'warmer' te maken...

ja dan moet je wel echte analoge zooi hebben, een virus oid heb je dan nog niks aan, das namelijk niks meer dan een pc met een softsynth en een goeie converters...

Origineel geplaatst door Kikker
ja dan moet je wel echte analoge zooi hebben, een virus oid heb je dan nog niks aan, das namelijk niks meer dan een pc met een softsynth en een goeie converters...

natuurlijk....alleen zijn het juist die goede converters die je uiteindelijke sound bepalen...;)

Xtrecist haalt de wreedste kicks uit de Virus,Z-Vago uit de Nordlead en ikzelf uit de Nova....en dan heb je nog niet eens randapparatuur nodig...

Dus pas op met dat soort uitspraken....;)

Origineel geplaatst door dj.wexx

En wat is een échte 909 kick?
Of je nou een sample gebruikt of een TR-909 dat maakt dan toch niet uit, een 909 werkt toch niet met synthese of ben ik nou gek? :confused:

Als ik een kick maak direct van me 909 door me sherman en/of door me mengtafel...of wat dan ook.
En ik sampel hem en ik stuur hem aan via kontakt of door me net verkochte s5000 door logic aan gaat er een HELE hoop dynamiek weg.....dus direct uit een 909 klinkt lekkerder...
Als je hem direct gebruikt heb je geen last van de ad da convertors.....en dat merk je!
Maar ja een 909 kost wel wat...

Maar ik ben ook klein begonnen...steeds al me zuur verdiende geld weg te leggen(die ik als electropik heb verdiend) voor me eerste 909....het is maar wat je er voor over hebt!
Toen ik van me drumstation over ging naar me 909 ging er een wereld voor me open
:halleluja:

Het probleem van tegenwoordig is gewoon dat mensen denken dat ze met plugin's genoeg in huis hebben......en ja angerfist maakt alles op zijn pc...het is maar hoe hoog je de lat legt...
Goeie produkties waar VEEL meer uit te halen valt!!

Dus voor een produktie in een lowbudget studio is het van belang dat de basis geluiden super zijn....
Op het net zijn genoeg drumkit's van de drumcomputers te verkrijgen....

suc6

Origineel geplaatst door dione
natuurlijk....alleen zijn het juist die goede converters die je uiteindelijke sound bepalen...;)

Xtrecist haalt de wreedste kicks uit de Virus,Z-Vago uit de Nordlead en ikzelf uit de Nova....en dan heb je nog niet eens randapparatuur nodig...

Dus pas op met dat soort uitspraken....;)

:D Dank u.

Origineel geplaatst door Catscan
(die ik als electropik heb verdiend)
wist niet dat jij vroeger succes had in de electroscene joh

;)

Origineel geplaatst door omc
Ik was 13 toen ik begon met Protracker.
4 kanalen, mono, 8 bit.
DAT waren nog eens tijden. ;)

mod-edit voor de pc was gewoon amiga! je moest ook een amiga emuutje draaien voor de sound oid.
dus ook 4 kanalan, mono en 8bit! samples niet langer dan 64000 bytes... hehe

"Music Maker" mensen. Al die track-zooi is voor debielen ;)

Back