Zo..leg me dat maar eens uit....

Ton

Stamgast
Ben in het gelukkige bezit van vintage analoge monofone synths.Vraag me nog steeds af of het zinvol is om, ondanks het gebrek aan uitgebreide mix en efx apparatuur, een A500o van Yamaha of een EMU sampler te kopen om al die fantastische monofone klanken vast te leggen. heb zelfs de illusie dat ik een monofoon signaal polyfoon zou kunnen spelen.......oude discussie??........laat 't me weten. Zit net bij 't forum....anders...Zo......leg me dat maar 'ns uit....

Tjah, ik PERSOONLIJK vind het waardeloos om je analoge bakkies te samplen maar dat ligt ook aan de muziekstijl die ik speel.
En als je echt polyfoon wil spelen moet je elke noot individueel samplen en weer toewijzen aan al je toetsen zeg maar(pff)
als je een leuk effect hebt of een lekkere bas ofzow is het wel grappig om te samplen maar ik ben hier niet echt een fan van.
Tis weer heel wat anders maar als je er nog geen een hebt koop dan gewoon een vette sequencer waar je je monofoontjes op aansluit en ze zo lekker doorelkaar kan laten spelen.

Greetzz

Hey there.........still awake?
Jij bent nog flink helder zeg. Die twijfel had ik ook al. Denk dat ik die feedback OB 12 ga halen voor 980 euro's.

Zelf doe ik het ook wel eens, maar multitracking kan je hier echt van dienst zijn. Kun jij lekker je synth gebruiken zoals je wilt, spoor voor spoor voor spoor.
Zo doen de grote jongens het ook in de studio. En dat is dan meer uit luiheid dan iets anders lijkt me. Want dat even opnemen is veel sneller dan je synth the samplen en de hele meuk. En bij sampling verlies je altijd qua geluid authenticiteit en da's meestal goed te horen en dus eeuwig zonde.

waarom zou je bij sampling...wat ook een soort opname is, meer authenticiteit verliezen als bij opname op een multitracker (ok, dat de noten niet in dezelfde context zijn opgenomen en dat ze charme van steeds anders klinkende geluiden weg gaat....maar verder?)

Origineel geplaatst door Pjotr G
waarom zou je bij sampling...wat ook een soort opname is, meer authenticiteit verliezen als bij opname op een multitracker (ok, dat de noten niet in dezelfde context zijn opgenomen en dat ze charme van steeds anders klinkende geluiden weg gaat....maar verder?)

volgens mij geef je jezelf al het antwoord ;)

Probeer maar eens te samplen een 2 OSC wave met extra noise via LFO gestuurd waarbij de modulation wheel de speed van de LFO stuurt te samplen. ;)

Back