Javascript
Amsterdam West
Ik heb al een kachel 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door Javascript
Ik heb wel 2x2 speaker out op m'n eindtrap, zoiets?
Origineel geplaatst door LoFiye
Ik heb ook zo'n 'source direct' knopje op m'n ouwe Sony versterker zitten. Ik heb ook overwogen deze versterker voor monitoring te gebruiken, maar ik snap niet helemaal hoe dat moet gaan werken in de praktijk. Zodra ik dat knoppie indruk, dan klinkt alles echt heel droog over m'n (nu nog) hi-fi speakers (het klinkt nergens naar). Zoals verwacht zit er dan totaal geen mooi hoog/laag meer in het geluid. Stel, ik ga aan de gang met een track, en ga flink met de EQ aan de gang om alles weer fris, fruitig en bassy te laten klinken...dan zou dat toch betekenen zodra ik de versterker weer op 'normaal' zet, dat ik dan m'n speakers over de zeik gaan omdat de treble/bass van m'n versterker daar ook nog weer eens bij gaan komen?
Ik weet haast wel zeker dat ik ergens een denkfout maak, want ik weet dat meer mensen passieve monitors gebruiken met een gewone amp die op source direct staat. Ik vraag me alleen af hoe dit in de praktijk werkt. Ik neem aan dat het slappe 'source direct' geluid net zo slap klinkt op hi-fi speakers als op echte passieve monitors, of ga ik hier de fout in? Het lijkt me lastig monitoren zo.
Sorry als ik nu hele domme dingen heb gezegt, maar ik heb geen ervaring met (het gebruik van) monitors. Wat tips zijn zeeeeer welkom![]()
Origineel geplaatst door Eclectus
idd. Je zal zien dat de absolute 2's per luidspreker 4 aansluitingen hebben. Verbind speaker out A met de bovenste aansluiting, en speaker out B met de onderste aansluiting. (Zie wel dat op je versterker A+B aanstaan.) Hierdoor gaan de lage tonen en de hoge tonen elk apart door de kabel, waardoor er geen interferentie meer is.
artikel op what hi-fi

Origineel geplaatst door Soundtrooper
dat met die source direct knop.....het is allemaal gewenning hoor, die extra bas en hoge tonen. Net zoiets als een SPL Vitalizer, Aphex Exciter, BBE Sonic Maximizer etc., voordat je het weet ga je "overprocessen" en je went er snel aan, ma.w. je vindt het nog mooi ook... en zodra je weer "kaal" luistert klinkt het voor je gevoel nergens meer naar.
Mijn tip: ga vanaf nu ALLEEN nog maar Source Direct luisteren.....muziek zoals het bedoeld is - puur (voor zover mogelijk dan hè)
Ik klink geloof ik wel als een reclamespotje![]()
PS - je zet "zodra ik de versterker weer op normaal zet" - maar op Souce Direct staat 'ie dus eigenlijk "normaal" (je geluid is "normaal" - er wordt zo min mogelijk mee gerommeld)
Die ben ik nu even aan het inluisteren 
En ? Is het schrikken, een heel kaal en kil geluid ? Of valt het wel mee ?