[Trance] - Green Life

ik vind het meer hardtrance eigenlijk :)
ik vind het eigenlijk ook een beetje dun klinken
dan heb ikhet over de snares, sommige strings etc.

de mix mag wat mij betreft ook iets anders... maar no offence ofcoz

While listening:
De beat staat te zacht, en ik vindt de clap nogal erg dun en blikkerig klinken. Snare klinkt ook erg dun. Ik vind het ritme wat je gebruikt wel mooi en ik denk dat als je de geluiden wat opknapt het zeker een stuk beter gaat klinken.
Synth geluidjes enzo zijn leuk maar inderdaad liggen deze niet echt lekker in de mix.
Leuke track maar komt niet tot zn recht omdat de geluiden niet lekker zijn ik zou echt ff wat doen aan alle sounds en dan gaat het een erg leuke track worden :)

Thnx!

Ik heb een nieuw gemasterde versie online gegooid, ik had de bass helemaal weggecompressed, stom stom stom.
Volg de zelfde link om te downloaden als je wil.

Ik ga zowiezo door met werken aan deze track, ik wil er meer opbouw in hebben en een langere climax.. duss.

dat gaat helemaal goedkomen! thnx again!

cfr resonance: while listening ;)

In eerste instantie een coole track!!
idd, kick/bassdrum stelt niet veel voor he...
en ergens mis ik iets in deze track. ik weet niet wat, maar iets speciaals dat er voor mij uitspringt.
Dit wil echter niet zeggen dat ie verkeerd is of niet over de toonbank zou geraken, absoluut niet.
maar het is een beetje minder mijn ding.

In ieder geval, dit trackje getuigd van veel talent en kunde denk ik.

Origineel geplaatst door cloudman
cfr resonance: while listening ;)

In eerste instantie een coole track!!
idd, kick/bassdrum stelt niet veel voor he...
en ergens mis ik iets in deze track. ik weet niet wat, maar iets speciaals dat er voor mij uitspringt.
Dit wil echter niet zeggen dat ie verkeerd is of niet over de toonbank zou geraken, absoluut niet.
maar het is een beetje minder mijn ding.

In ieder geval, dit trackje getuigd van veel talent en kunde denk ik.

Sluit ik me geheel bij aan :)
Nog een beetje meer aan de sounds doen en de mix.
Hij klinkt in iedergeval alweer een stukkie beter als hiervoor, dus ga zo door :okdan:

thnx allemaal, erm. ik heb een track update www.smokeandnoise.com/sounds/greenlife1.mp3

Er is een en ander veranderd, het loopt allemaal wat beter nu en mastering is volgens mij ook beter.
Ik vond zelf de mp3 nogal brak klinken op 112 kbit, dus staat ie nu in 128 kbit.

Voor wie wil, downloaden maar! en voor de fanatiekelingen, laat weten wat je er van denkt..

T''is voor mij de 2e keer dat een dergelijk trance uitstapje probeer, waarbij ik deze poging zelf best leuk begin te vinden :)

Ik heb het nog eens beluisterd en is idd er nog op vooruit gegaan...
al kan ik weinig zinnigs vertellen voor de moment vrees ik.
(verkoudheid die een diepe sufheid genereert filtert nogal veel van de muziek weg jammer genoeg)

maar, doe vooral verder, het is een leuk ding!

Vind het wel een vette track alleen vind ik die clap/snaredrum echt irrtant overheresen en ik mis een beetje een drive in het nummer. mischien wat meer baslsine en een fellere kick... veel afwisseling in sounds :okdan:

Wat de mix betreft zit er te weinig mid en te veel hoog in waardoor bijna een phaserachtig effect ontstaat en op harde volumes kan dat een beetje zeer doen aan je oren. Ook staan de bass-drum en de bass-line te zacht in de mix waardoor de dansbaarheid verminderd. De arpeggio's staan iets te hard t.o.v. de lead waardoor de mix een beetje druk klinkt. Na de break op ongeveer 1:42 zou ik meer variatie in melodie aanbrengen of een andere leadsound pakken die er uit knalt. Het einde zou ik iets minder abrupt maken.

Alleen maar kritiek? nee hoor het is positief bedoeld en zeker niet om je nummer af te kraken want ik hoor er wel wat in.

Keep on the good work! :mega:

Hij klinkt idd te schel.
Daarnaast heeft hij ook nog eens een behoorlijke DC offset.
Oftwel de aansluiting van je geluidskaart is iets mis mee denk ik.

En ik vraag me ook af of je je monitoring ook zo kent dat je CD's op je systeem net zo klinken als je je mixen maakt. Want ik denk dat je setup nog niet zo goed kent dat je qua eindprodukties niet de sound van andere soortgelijke produkties benaderd.

Heb er even wat aan geknutseld en ik denk dat je dit wel interessant vind om te horen.
http://faxis.dyndns.org/synthforum/greenlife1_fused.mp3

Hee bedankt allemaal!

sorry voor de late reactie, ik was mijn eigen thread helemaal vergeten :)

Ja mijn mixen zijn altijd op een of andere manier een beetje vreemd. Ik weet niet wat dat is.

@Fuse .. dat klinkt inderdaad ff anders. Veel meer power! Knap dat je deze track nog zoveel laag terug hebt weten te geven. Ik zal deze track nog eens onder handen nemen en er een betere mix mee in elkaar zetten.
En vooral, bedankt voor je moeite, dat waardeer ik zeer!

Back