De anti-trance thread

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Neon Vomit

Bovendien ligt de oorsprong van alle muziek in het religieuze...
Maakt dat soms alle muziek religieus?
:dubbel:

Oor...-...sprong...
Alles draait om luisteren in het leven, ook als je doof bent/wordt

Origineel geplaatst door mono-poly
Volgens mij heeft thijs nog nooit een nummer gemaakt met een Arp of Moog.

:D Maar hij is wel bekend en niet echt arm. Dus ja.. what's the point?

Maar goed, dit zal wel zo'n eindeloze discussie zijn, die er wel meer zijn..

Origineel geplaatst door RedTitan
Mensen die met moeilijke Acid maken, neuqen minder.
Echt waar? Dan wil mijn vriendin zeker niet dat ik Trance ga maken, dan kan ze helemaal niet meer lopen. ;)

Of te wel, wat een grote onzin.. goeiendag!

Trance is oorspronkelijk een toestand die mensen vroeger bereikten in de natuur.
Dat geeft al te denken...
Ze hadden wel een hele grote trommel meestal en wisten precies welke paddo's ze moesten hebben.
Breezers hadden ze vast wel lekker gevonden!

Waar het mij om gaat is dat ik van de meeste trance niet echt in trance kan geraken, het werkt gewoon niet!
Van die trance (je weet wel welke) krijg je alleen zin om te neuken!
(wtf is neuqen, en is het dan niet neuquen?)
En dat doe je niet in gezelschap, dus draai die muziek maar lekker thuis en laten we het dan maar over tribal hebben ipv. trance...

:bekdicht:

Origineel geplaatst door RedTitan
Nou, ik ben jaloers op Thijs. En wel hierom:

fotovriendintiesto.jpg

fotovriendintiesto2.jpg

1080049278.jpg

:

...niets bijzonders dus zo to zien... net als zijn muziek....

ik geef haar trouwens groot gelijk, lekker profiteren van zijn bakken met geld..

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Het gaat niet alleen maar om Thijs hier.. Deze thread zou over trance moeten gaan. Dus heren.. nogmaals...

op-het-onderwerp!

Precies !! Want Thijs heeft niets met trance te maken en trance niets met Thijs!

:D

Ik vind een aantal commerciëlere trancetracks dik ok, al kan je niet ontkennen dat trance over z'n piek heen is.
Het is net als house, techno, gabber, hardcore, goa, drum&bass, jungle een te 'arm' muziekgenre om lang
te kunnen overleven bij een groot publiek.
Muziek die blijft overleven komt van mensen/groepjes zoals Prince, Nirvana, Joy Division, Madonna, U2, Roxy Music, Bowie, enz enz.

Waarom ?

Rock n' roll.
Songs
Ballads
disco
soul
face
act
& orginaliteit.

Lig dus maar niet te lang te neuzelen over trence.

BTW, we hebben de "Is techno DOOD?" thread nog niet gehad.

Luister eens naar Delerium-Innocente desnoods(tiesto remix),een vette standaard trance track,simpel,echte cheese trance zoals velen zullen zeggen. Na het horen van de track rolt helaas toch de kippevel weer over me lichaam heen en roept de melody een dia voorstelling van bepaalde herrineringen voort,een compliment aan deze mensen en vooral de zangeres!

Is mischien simpel maar wel effectief!

En... wil het commentaar van de mensen die trance etc.. verafschuwen weleens horen,aangezien het een basic vrij simpel van opzet trance nummer is in mijn ogen,meningen zullen verschillen. Ben zelf ook niet echt meer into the trance maar dit nummer is voor trance toch wel flink te happen is mijn mening.

cheers mates.:luv:

@justin dat is een opwarmertje.....
Ik hou erg van trance....dat gezeik op tiesto.....

Is ie niet 1000000000% beter dan de vorige "beste dj" van nederland..Jean (die serieus overwoog om zichzelf
DJ JAns te noemen, had ie bij mij wel wat meer credits gehad)

De laatste is pas commercieel! In 1998 toen ik tiesto voor het eerst hoorde was het een openbaring...

In de marcanti hoorde ik DJ Cross clubtrance draaien...en ook voor het eerst out of the blue van Ferry....
Dus het trancey stijltje was wel al bekend, maar wat Tijs bracht was nieuw, stuk dieper.

Na het cd-tje van Tiesto op de olympics te luisteren was ik prettig verrast. op traffic en lethal industry na want dat is gewoon troep.

Wow track 9 Njorrefell remake als ik het goed hoor, wat een vette plaat.....

Trance zoekt een nieuwe sound, dat merk ik. Het wordt dieper en minder goedkoop skihut achtig zal ik maar zeggen.

Mocht je het nog steeds niet trekken, luister het dan niet...

Het probleem is dat het merk Tiesto commercieel een succes is. Als tiesto nu ineens alleen maar techno zou gaan draaien
is ie nog steeds nr 1 van de wereld (hahahaha, wie neemt dat serieus #1 dj pfffff)
Zoete broodjes zeg ik je. Alles wordt gewoon goud dat ligt niet aan tiesto maar aan alle domme mensen die hier rondlopen. Tiesto betekend VET en Robert Gitelman ???? huh wie?? aaaaaah die zuigt. Al draai ik precies de zelfde set
of nog beter ik draai de allervetste platen en nog zul je niet beter beoordeeld worden door de massa want wie ben jij?

Iedereen wil Paris Hilton zien shoppen op tv..... who gives a fuck!

Helaas willen de mensen dat zien dus dat is wat je te zien krijgt....

trance= niet alleen Tiesto.......

S.h.o.k.k. draaid vette sets bv.......ook trance flutlicht, Lange Thrillseekers, Way out West heeft ook zijn trancey dingetjes...

hmmm, het klopt wel dat in sommige tracks van tijs wat meer diepte zit...alleen dan gooit ie er een hele dikke multiband compressor overheen....en is het weer een broodje...

Het idee van een commerciële trance track is meestal op een climax gebouwd, waarbij er omheen een arrangement is geschreven (niet zo letterlijk, maar goed). En juist in die climax kan je door akkoordenprogressies wat meer diepte krijgen. Dat mis ik nog een beetje.

Origineel geplaatst door Alex Omega
In de marcanti hoorde ik DJ Cross clubtrance draaien...en ook voor het eerst out of the blue van Ferry....
Dus het trancey stijltje was wel al bekend, maar wat Tijs bracht was nieuw, stuk dieper.

Met alle respect voor Tiësto, en ook voor jouw smaak maar dan heb je Cross destijds niet gehoord als hij zijn echte "jewelcase" eens opentrok...
ik heb echt nooit betere platen gehoord dan dat, stuk voor stuk.
Tot op de dag van vandaag heb ik nooit ergens platen kunnen vinden die ook maar in de buurt kwamen van dat geluid.
Overigens spreek ik wel over de periode vlak na de clubtrance.

Anti trance?

Trance is verdomme de meest vernieuwende muziekstroming van deze tijd! De rest van de muziek is allemaal gerecyclede RnB, Soul, punk, blues, jazz, kraftwerk ripoffs etc etc.

:okdan: for trance!

-C-

Origineel geplaatst door C738
Anti trance?

Trance is verdomme de meest vernieuwende muziekstroming van deze tijd! De rest van de muziek is allemaal gerecyclede RnB, Soul, punk, blues, jazz, kraftwerk ripoffs etc etc.

:okdan: for trance!

-C-

hehehehe, smerige onrust stoker!

R

Origineel geplaatst door Alex Omega
trance = niet alleen Tiesto.......

Haal dat alleen maar weg.

Niet alles wat hij maakt is slecht maar dat maakt het toch niet meteen trance?

Einde tiesto, laten we het nu weer over trance hebben.

Origineel geplaatst door mono-poly
Volgens mij heeft thijs nog nooit een nummer gemaakt met een Arp of Moog.
Is het daarom slecht?

Maar is de eerste old skool trance niet met jup 8's enzo gemaakt?
Zou wel een gave contest worden. Maak trance met alleen (ouwe) analoogjes.

Wat ik even niet snap is dat de mensen die hier voor/tegen zijn zo emotioneel worden. Kan jouw het ruften wat een ander van trance vindt? Of wat er nou werkelijk onder ware trance verstaan wordt. Het lijkt wel een soort (anti)geloof of zo. Het lijkt me ergens best wel genant dat als je over 2 jaar of zo deze draad herleest en je eigen commentaar van toen moet lezen.

Ergens is het wel grappig want als je de rode draad oppikt dan zijn veel trance-haters van mening dat deze muziek stroming verworden is tot een platte eenzijdige muziekstroming bedoeld voor de grote massa mensen die niet teveel willen nadenken en gewoon willen genieten op hun (simpele) manier. Alleen dat is elitair denken. Wie ben jij om te beoordelen dat deze mensen niet oprecht diepe gevoelens hebben bij het beluisteren van deze muziek? Zijn deze mensen daar dan niet in toe staat? Zijn deze mensen helemaal niet in staat om gevoel te hebben en staan ze dan net zo hoog (of laag) op de evolutionaire schaal als dieren?

Trouwens viel me ook op dat Trash zei dat de grote commerciele stromingen die carbon copy's van bestaande nummers maken de underground scene kapot maken. Alleen snap ik niet waarom Trance andere underground stromingen kapot zou kunnen maken. Dat lijkt me wat te simplistisch gesteld. Commerciele muziek is per definitie aan marktwerking onderhevig en underground muziek is niet commercieel dus valt hier niet onder. Dat soort muziek moet het juist van de niet massa hebben. Oftewel de mensen die genoeg geld overhouden om muziek te kopen waar ZIJ van kunnen genieten. En misschien is de muziek die tussen underground en commercieel inzit hier wel van last heeft maar wat kan je daar aan doen? Die valt toch al tussen de wal en het schip en is per definitie moeilijk te verkopen aan beide groeperingen.

Of dat Trance niet muzikaal zou zijn? Wat is de definitie van muzikaliteit. Voldoet pompende looptechno meer aan de definitie van muzikaliteit dan Trance? Of is alleen klassieke muziek écht muzikaal en de rest allemaal nep? Of is muziek gemaakt door stammen in Afrika alleen échte muziek omdat het al duizenden jaren gemaakt wordt en zo diep geevolueerd is dat de rest hierbij verbleekt qua diepgang, gevoel en echtheid?

Trance niet echt? Wat is dan wel echt? Dit lijkt me puur een smaak kwestie. Mag over (vrouwlijke) zang geen autotune worden gebruikt? Moeten zangteksten perse hele diepgaande gedichten zijn? Moet ik even aan de teksten van 'the presidents of the USA' denken die over een 'little dunebuggy' of 'peaches' gaan.
Zou die dan diepgaander zijn dan een wel hele standaard tekst 'I love you with all my heart and soul'? Alhoewel als zo'n tekst als die echt gemeend is en je geliefde dit tegen je zegt er 100% achter staat toch qua mooiheid en echtheid het beste is wat je ooit kan overkomen in je leven?

Lijkt me wel genoeg brandstof om de trance-haters eens aan het denken te zetten. Want denk dat ze teveel vanuit hun eigen perspectief dit onderwerp bekijken en niet echt goed beseffen wat voor impact deze stroming heeft betekend en nu nog heeft. (even het belerende vingertje in goede nederlandse protestantse traditie)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back