De anti-trance thread

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik ben fan van k3, de rest zuigt eigenlijk allemaal. alles dus. *zucht*

Origineel geplaatst door Fatar
ik ben fan van k3, de rest zuigt eigenlijk allemaal. alles dus. *zucht*

hèhè eindelijk nog een voorbeeld van GOEDE trance

Origineel geplaatst door smackos
Innercity is toch helemaal geen trance man

8)

nee maar ie bedoelt ook waarschijnlijk niet Kevin Saunderson maar die mega parties:D

Kent iemand hier de Immortality series? Dat is pas lekkere trance! En absoluut geen trance die iedereen met wat synths maar ff kan namaken. Heeft ook grote elementen van PSY, en kennen jullie Hallucinogen? en Infected Mushroom?
Ook echt geen simpele trance om zomaar ff na te maken. En inderdaad ik geef toe die Tiesto tracks zijn soms inderdaad om van te :r maar er is meer dan alleen commerciele club trance! Luister eens naar Deranger van Hallucinogen en zeg dan nog eens dat trance te simpel is om te maken. Het lijkt er juist op dat de meeste trance haters op dit forum behoren tot de mensen die niet beter weten als Tiesto en Ferry Corsten en denken dat juist hun tot de goden van de trance horen.
Want ik hoor elke keer weer die namen voorbij komen. En luister ook eens naar echte trance zoals die in de eind 80's en begin 90's werd gemaakt. Simpel soms maar echt trance in de diepste betekenis ervan! Ik ben zelf een grote fan van trance en het doet mij pijn dat iedereen hier over Tiesto en Ferry Corsten praat wanneer ze het over trance hebben.
En er is inderdaad een grote meerderheid die is geinfecteerd met het tiesto en corsten virus. Wanneer ik bijv. een trance track heb gemaakt en hier post krijg ik te horen van. Er missen dingen en luister eens goed naar de club charts dan weet je wat wij bedoelen blalalala. HALLO!? WAKKER WORDEN
Het lijkt erop dat de meeste mensen de betekenis van Trance niet weten

FF een voorbeeldje in zo laag mogelijke kwaliteit: http://home.worldfora.com/~resonance/Deranger.mp3
Luister deze track eens helemaal af en vertel me dan dat je hiervoor niet creatief hoeft te zijn en absoluut geen skills nodig heb. En dat jullie dit binnen 1 of 2 uurtjes precies hebben nagemaakt.

Laatst gewijzigd:
In deze thread hebben we het over Trance, en niet over Goa-trance of Psy-trance, dat lijkt me onderhand wel duidelijk. :) Overigens moet ik zeggen dat ik de goa en psy meestal na een half uurtje weer uitzet, want dan ben ik dat geblieb wel weer zat, maar in kleine dosis is het goed genietbaar. De trance waar we het in deze thread over hebben, daarentegen, dis is na enkele seconden al irritant.
Over dat nummer van Hallucinogen hoef je je niet druk te maken. Ik heb die LP. :)

Maar je zegt het zelf al ... Goa en psy trance, en juist de trance waar jullie het over hebben geeft de rest van de trance een slechte naam! :) En daarmee bedoel ik te zeggen dat er zoveel soorten trance zijn. Veel mensen denken aan trance gelijk aan tiesto etc. En dat beeld probeer ik een beetje te veranderen. Noem het dan op zn minst commerciele trance.

trance is gewoon een verzamelnaam geworden voor vele soorten muziek.
dat er goede soorten trens bestaan is wel duidelijk, dat de verzamelnaam ook een grote verzameling smaakloze muziek bevat moge duidelijk zijn

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
en kennen jullie Hallucinogen?

Uiteraard, en het meeste van hem vind ik niet eens zo geweldig, maar wel het godennummer: Hallucinogen - Angelic Particles
Daar krijg ik altijd een kick van. Fenomenaal. Wat een energie, wat een geluiden en melodien!!
Vrijwel alles met 4/4 beat is zouteloze prut pudding vergeleken met dit.

Trance-house is hokjes naam uitgevonden door zuigende commerciele instellingen.
Trance( muziek) is een schop naam voor jaloerse mislukte muziekanten die een ander het licht van de dag niet gunnen.
Trance is niet uitgevonden maar is er altijd al geweest in muziek in het algemeen,dus dat zweverige gevoel.
Gevoelens zijn goed dus waarom zou een muziekstroming dan fout zijn ?

antitrance... is dat net zoiets als antimaterie?

Als dat zo zou zijn dan zou antitrance dus het omgekeerde van trance zijn. Heeft iemand een idee hoe dat zou klinken?

-C-

goeie vraag. zoiets als knolrock?
wat is het tegenovergestelde van dance dan eigenlijk, en house-varianten?
Ik herinner me nog goed, nog niet zo lang geleden, als tienertje, waren er twee grote
kampen die elkaar het licht in de ogen niet gunden: de liefhebbers van rock/hardrock/metal/varianten
in het ene kamp,
en dan de liefhebbers van "house"(trance, acid, elecro, hardcore, techno, varianten) in het andere kamp...

of hierin werkelijk het tegengestelde moet gezocht worden?

Origineel geplaatst door C738

Als dat zo zou zijn dan zou antitrance dus het omgekeerde van trance zijn. Heeft iemand een idee hoe dat zou klinken?
Niet te filosofisch worden hè! :D
Anders probeer het eens uit met een trance-plaat achteruit afspelen. ;)

Origineel geplaatst door C738

-C-

Materie en anti-materie heffen elkaar op. Maar kunnen wel naast elkaar bestaan.
Volgens mij is er geen verschil merkbaar tussen materie en anti-materie.
Anti-trance zal dus net zo klinken als trance, je moet het alleen niet tegelijk draaien met trance, oftewel, niet mixen!
Dat levert stilte op. De schrik van een DJ. Goed naar de hoezen kijken dus of het trance of anti-trance is voor je begint.

ik ben geen trance hater, er bestaat zelfs goede trance (je moet er dan wel goa voor plakken) maar idd, het concept bestaat 10 jaar en wordt nog altijd met evenveel succes uitgemolken.

eigenlijk idem dito met techno en tech hause en electro, maar dan op minder plat commerciele manier. De echt vernieuwende electronische muziek zit eerder in de breakcore/Hardtek/raggacore/junglecore stuff enerzijds en de wat ik de culturele dikkenekkenelectronica noem (experimentele broken beats ed) en de crossover electronica/electrische muziek. die zowel in de dancehall als in de arty rock meer en meer wordt gebruikt... Ik denk dat de hoogtedagen van de zuiver electronische muziek min of meer voorbij zijn, het nieuwe is er van af...

ahc, ik druk het altijd wat minder zwartwit uit. sommige muziekstijlen spreken me wat meer aan dan andere, maar om het nou compleet af te wijzen?
er bestaat goede en slechte trance, net als goede en slechte techno en goede en slechte jazz... alleen de verhoudingen slecht-goed zijn bij trance exceptioneel :)

Origineel geplaatst door waxx
ik ben geen trance hater, er bestaat zelfs goede trance (je moet er dan wel goa voor plakken) maar idd, het concept bestaat 10 jaar en wordt nog altijd met evenveel succes uitgemolken.

Rock bestaat al sinds de jaren 60.....klinkt nu wel anders...

Trance van 10 jaar geleden klinkt echt wel anders dan nu......ach als je het niets vind moet je het niet luisteren..

ik luister ook geen R&B.... dat je het toch een x tegenkomt houd je toch...helaas...

Maar ik kan trance wel waarderen hoor... Maar wat nou goeie trance is? Thijs draait echt wel dikke platen maar soms ook
niet....kijk die platen van hem vind ik niets en die zijn voor de top40 gemaakt.

Maar Armin vind ik veeeel beter, waarschijnlijk vinden de puristen dat natuurlijk ook troep maar ga ik het daardoor minder
leuk vinden? Ben Lost is ook leuk... maar Uberdruck vind ik ook trance wel iets steviger....

Guy Ordanel ook leuk....

ach waar hebben we het over???

Origineel geplaatst door Roel
trance is gewoon een verzamelnaam geworden voor vele soorten muziek.
dat er goede soorten trens bestaan is wel duidelijk, dat de verzamelnaam ook een grote verzameling smaakloze muziek bevat moge duidelijk zijn
zoals in elke stijl dus :)

ik vind het afzeiken van trance an sich nogal kortzichtig dan wel getuigen van een misplaatst superioriteitsgevoel

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back