De anti-trance thread

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Het belachelijke is dat na ruim een jaar de frustys hier nog steeds niet uitgekankerd geraken en het zelfs een sport schijnen te vinden. Terwijl deze muziekstroming gewoon een van de vele is waar synthesizers prominent aan bod komen. En als liefhebber van dat genre zou je dan de stille boodschap moeten krijgen dat je hier helemaal niet welkom bent?
Gedurende die tijd is toevallig in .nl/.be de prijs van 2e hands JP8000 wel een paar honderd euri gezakt. (wat ik eerder wijt dat de kop van de trance movement er wel af is)

En de hardcore stijlen die sterk in opkomst zijn komen nu ook in het vizier van deze 'hobby critici'? En mogen we dan weer een hele rits typische en aanmatigende posts verwachten over deze muziekstijl?

Of is het de heren gewoon te doen om de mainstream stijlen af te vallen? Alsof het zin heeft om tegen de verziekte muziekindustrie in te gaan.
Het enige wat je hier mee bereikt is dat je andere mensen hier mee beledigd en een hele grote groep mensen irriteerd omdat ze helemaal geen zin hebben in die onzin. En het is gewoon dieptriest dat een stelletje verbale hooligans hier vrij spel krijgt om de sfeer te verpesten.

Origineel geplaatst door Catalunya
Neem A.U.B. toch uitspraken naar een muziekstijl met een korreltje zout. Natuurlijk weet ik wel beter. Vleugje humor, cynisme, sarcasme. Ik vind dat toelaatbaar.
Kritiek, daar moeten ook muzikanten tegen kunnen.
Life sucks, dus Trance ook :D
Humor moet kunnen, ik hou wel van een potje zelf cynisme, maar uit sommig opmerkingen kan ik echt geen humor meer extraheren, eerder een drang om mensen te krenken. Dat kan neem ik aan niet de bedoeling zijn of wel?

Als kritiek onderbouwd is heb ik er als muzikant totaal geen moeite mee. Sterker nog: ik ben het er vaak mee eens. Het is de neerbuigende toon op de man af die mij tegenstaat. Afzeiken is nou eenmaal makkelijker dan een echt goeie grap verzinnen :D

Origineel geplaatst door GeitenBreijer
Het is de neerbuigende toon op de man af die mij tegenstaat. Afzeiken is nou eenmaal makkelijker dan een echt goeie grap verzinnen :D

Ik maak een opmerking over trance in het algemeen. Misschien moet je de stukjes eens nalezen van mij om te zien wie hier iemand afzeikt? Het maffe is dat jij nu wel op de man speelt net als Fuse. Wie zeikt hier nu wie af? De trance groep vormt zich en verdedigt zich met man en macht. Over het taalgebruik van Fuse maar niet te spreken. Man o man, dat vind ik echt niet kunnen hoor!!
Is er twijfel misschien? Wanneer je ergens zeker van bent, dan doet het men niet veel!!!

Ik sta versteld van de achterlijkheid hoe er nu in deze thread gereageerd word. Het siert een mens als hij niet op de man afspeeld en juist alles relativeert. Als je geen relativerend vermogen hebt is dat JOUW probleem en niet de onze. De problemen ontstaan (ik val in herhaling) als mensen dingen te serieus nemen. Zelfspot, nog zo een gouden eigenschap.

Ik maak een opmerking over trance in het algemeen. Misschien moet je de stukjes eens nalezen van mij om te zien wie hier iemand afzeikt? Het maffe is dat jij nu wel op de man speelt net als Fuse. Wie zeikt hier nu wie af? De trance groep vormt zich en verdedigt zich met man en macht. Over het taalgebruik van Fuse maar niet te spreken. Man o man, dat vind ik echt niet kunnen hoor!!
Is er twijfel misschien? Wanneer je ergens zeker van bent, dan doet het men niet veel!!!
Heb ik gezegd dat jij iemand afzeikt? Nee toch?

Ik verdedig trance niet, zoals ik al eerder zei: ieder heeft zn eigen smaak en kritiek is juist goed. Gaat mij er soms om de toon waarop, en dan bedoelde ik niet jou hoor. Je weet wel wat ik bedoel.

Origineel geplaatst door Arv
Ik sta versteld van de achterlijkheid hoe er nu in deze thread gereageerd word. Het siert een mens als hij niet op de man afspeeld en juist alles relativeert. Als je geen relativerend vermogen hebt is dat JOUW probleem en niet de onze. De problemen ontstaan (ik val in herhaling) als mensen dingen te serieus nemen. Zelfspot, nog zo een gouden eigenschap.

Ik denk dat ik een vrij groot relativerend vermogen heb, ik trek wat er allemaal staat niet persoonlijk aan. Maar mag ik het jammer vinden hoe sommige mensen reageren ?

Origineel geplaatst door Arv
Waarom zou je in godsnaam alles moeten relativeren? Het is juist heel gezond om af en toe even goed kwaad te worden over iets, er wordt al teveel kapotgerelativeerd (wat eigenlijk meer complete desinteresse is, maar dat terzijde...)

Gelukkig zijn er nog mensen die zch nog wel duidelijk uitspreken over dingen waaraan ze zich storen...

Ik denk dat ik een vrij groot relativerend vermogen heb, ik trek wat er allemaal staat niet persoonlijk aan. Maar mag ik het jammer vinden hoe sommige mensen reageren ?

Uiteraard! :D

Hoe dom kun je zijn als je jezelf wijs maakt dat je generaliserende opmerkingen over een muziekstroming je mensen niet irriteert? En in dit geval zijn het veelal kinderachtige opmerkingen (met denigrerende boventoon) met als duidelijk doel om een bepaalde groep mensen te beledigen.
Vind je dat normaal? Vind je dat dit moet mogen?

En als je daar op wordt aangesproken ga je ineens de slachtoffer uithangen? En mag er niet op de man worden gespeeld?
Terwijl JIJ degene bent die het probleem veroorzaakt hebt om anderen af te zeiken. En dan moet je ook mans genoeg zijn om daar de consequenties van te accepteren. En niet zo zielig doen als je een grote bek terug krijgt.

Origineel geplaatst door fuse
Hoe dom kun je zijn als je jezelf wijs maakt dat je generaliserende opmerkingen over een muziekstroming je mensen niet irriteert? En in dit geval zijn het veelal kinderachtige opmerkingen (met denigrerende boventoon) met als duidelijk doel om een bepaalde groep mensen te beledigen.
Vind je dat normaal? Vind je dat dit moet mogen?

En als je daar op wordt aangesproken ga je ineens de slachtoffer uithangen? En mag er niet op de man worden gespeeld?
Terwijl JIJ degene bent die het probleem veroorzaakt hebt om anderen af te zeiken. En dan moet je ook mans genoeg zijn om daar de consequenties van te accepteren. En niet zo zielig doen als je een grote bek terug krijgt.

Dus toch muziek voor leeghoofden. Zat ik toch goed met mijn eerste conclusie. :dubbel:

...loopt dit rammeldraadje nog steeds?! mijn god....

Wat een mooie grote thread geworden dit...

Nou ik vind trance ook uitgemolken en kut maar zou wel zelf 1 nummer willen maken en dan binnenlopen haha..
Maargoed hardcore vind ik ook bak herrie...

maargoed "vind" is allemaal subjectief...

Het ergste van trance en vele andere "dance" stijlen vind ik het zogenaamde "live" aspect : dat DJ's het gewoon afdraaien en doen alsof ze god zijn...

Alsnog, als ik met 1 trancenummer een paar duizend euro zou kunnen verdien zou ik het doen haha..

Origineel geplaatst door Bass
Wat een mooie grote thread geworden dit...

Nou ik vind trance ook uitgemolken en kut maar zou wel zelf 1 nummer willen maken en dan binnenlopen haha..

Mijn volgend nummer wordt ook met trance invloeden
:mega:

Misschien heeft ook niet iedereen dezelfde definitie van trance, bij mij is het iig vrij breed. Dus nietzozeer de typische uitgemolken JP tetter sound met standaard breakjes en losgaan moment.

Dus toch muziek voor leeghoofden. Zat ik toch goed met mijn eerste conclusie.
En weer een persoonlijke aanval terwijl je er zelf zo'n hekel aan hebt.
De pot verwijt de ketel.......

Je bent gewoon aan het rellen om het rellen zelf.
En als je geen inhoudelijk punt meer hebt ga je ordinair lopen trollen.
Zowieso dat je door deze hele draad bezig bent geweest om mensen te beledigen als ze het niet eens waren met jouw mening.

Wat bedenkt je trouwens met die crosslink te bereiken?
Dat trance automatisch commerciele muziek (en dus slecht in jouw ogen) is?
Terwijl er al talloze posts zijn geweest over dat er ook niet commerciele trance is wat ook z'n schare liefhebbers heeft. En jij scheert ze allemaal over een kam?

Ik hoor trouwens net van m'n collega dat underground een vorm van masochisme is, dus misschien ben ik wel bezig om iemand hier weer een enorme high te bezorgen.
Wellicht is het een vreemde vorm van aandachttrekkerij om zoveel moeite te steken in het feit dat een hekel hebt aan de muziekstijl in kwestie en de mensen die daar liefhebber van zijn.
Alleen erg jammer dat geen hond op dat soort onzin zit te wachten. Ga dan met je spandoekje 'trance is kut' bij sensation white of zo staan. Dan ben je pas echt goed bezig.

Misschien heeft ook niet iedereen dezelfde definitie van trance, bij mij is het iig vrij breed. Dus nietzozeer de typische uitgemolken JP tetter sound met standaard breakjes en losgaan moment.

Ik heb hier 2 keer JP8080 staan. Zijn we nu weer vriendjes?

Origineel geplaatst door fuse
Nee hoor, wel een hekel aan blaataapjes.

Vraag me af wat je hier zelf dan doet 8o)

Kon het niet laten sorry! :D

Ik heb hier 2 keer JP8080 staan. Zijn we nu weer vriendjes?
Nou niet persee daarom hoor! Ik heb ze de laatste 3 jaar niet meer aangeraakt :)
Maar vrienden maken is altijd leuk natuurlijk , het zall eens tijd worden!
:luv:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back