De anti-trance thread

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Bass
afdraaien en doen alsof ze god zijn...

Wie doet dat dan? als ik vragen mag...

En volgens mij zit Catalonië gewoon een beetje te rellen. hij maakt als je het mij vraagt en even in tracks afdeling afstruint
gewoon zelf trance....

8D

Ik vind trance zelf wel lekker hoor maar sommige zooi is niet om aan te horen. van de te blije te drukke kinderliedjes melodietjes.... of van die gimmicktrance als beats@rank1.com vre-se-lijk....

:r

Maar er bestaat ook zoiets als kwaliteits trance ( voor mij dan tenminste) zoals bijv. Mushroom Therapy van Mark Otten
super!

[edit] en ik zet nu weer even I.T.W.T. van Phynn op, even dat commerciele Black Hole even supporten. Finne: top gast! [/edit]

ik heb een hekel aan muziek.

Origineel geplaatst door Alex Omega

En volgens mij zit Catalonië gewoon een beetje te rellen. hij maakt als je het mij vraagt en even in tracks afdeling afstruint
gewoon zelf trance....

8D

Ik vind trance zelf wel lekker hoor maar sommige zooi is niet om aan te horen. van de te blije te drukke kinderliedjes melodietjes.... of van die gimmicktrance als beats@rank1.com vre-se-lijk....

Maar er bestaat ook zoiets als kwaliteits trance ( voor mij dan tenminste) zoals bijv. Mushroom Therapy van Mark Otten
super!

[edit] en ik zet nu weer even I.T.W.T. van Phynn op, even dat commerciele Black Hole even supporten. Finne: top gast! [/edit]

inderdaad...om nog even iets te quoten uit een ander topic waar ik geen antwoord op gekregen heb, waarvan ik denk dat het wel relevant is in dit topic
Origineel geplaatst door fjoesz
het was natuurlijk een grapje he

ik vind die stijlen muzikaal gezien voor mij zelf niet zo uitdagend.. maar voordat je z'n track goed kan maken moet je je wel eerst supergoed verdiepen in die (voor mij) cliches
ik vind t zonde van de energie, maar ook in dat genre heb je koningen en mindere

dat vind ik nou zo grappig he..over het algemeen is het devies hierzo "origineel en creatief zijn, gewoon doen waar je zin in hebt" etc. etc.

maar als het dan over een muziekgenre gaat dat iemand niet aanstaat, dan is de middelmaat, het cliché, opeens toonaangevend!?!?!? dit merk ik niet alleen bij jou, maar ook bij anderen...

kun je geen ontzettend goede trancetrack bouwen zonder de standaard supersaws? of een hardhouse/hardcoretrack zonder simpele zaagriffjes?

het lijkt mij dat de tracks zonder die clichés juist het meest interessant zijn...sinds wanneer geven clichés voor de creatievelingen onder ons de grens aan van wat wel en niet mogelijk is?

hoe denken de trancehaters hier over?

Origineel geplaatst door Alex Omega

Tiesto, Ferry Corsten, Armin van Buuren, (Scooter, Gigi dagostino) veel dance dj's enz enz.. :
Armen in de lucht, meeklappen en springen....
en vooral :

Kijk mij eens cool zijn met mn koptelefoon aan 1 oor en plaatjes
aan en uitzetten!

Tiesto, Ferry Corsten, Armin van Buuren, (Scooter, Gigi dagostino) veel dance dj's enz enz.. :
en vooral :

aan en uitzetten!
tja, ze kunnen natuurlijk ook met een kop als thom yorke achter de draaitafels gaan staan maar dat zal de feestvreugde niet echt ten goede komen denk ik zomaar...

He Bass, jij durft zeg.
Zomaar tegen die hele rijke mensen durven in te gaan en ze lekker voor paal te zetten.
Dat zal ze leren.
Straks durven ze niet meer op te treden. En dat allemaal dankzij jouw goede aktie.

en vooral :

aan en uitzetten!

Volgens mij doen bijna alle dj-s dat of ze moeten die quasi arrogante houding hebben zoals bijv Jeff Mills en Rush heeft er ook wel een handje van hoewel Rush ook wel weer met zijn armen aan het zwaaien is...

Persoonlijk vind ik het wel grappig als de DJ ook een beetje uit zijn dak aan het gaan is zoals bijv. Tom Harding, Proteus
Energy Dai en natuurlijk Yoji. trouwens allemaal hardtrance/dance DJ's.....

Conclusie al staat de dj er als een lamzak bij of als een adhd-er, het zal mij mijn reet roesten als de audio me maar wel wat doet... je moet ook niet kijken maar luisteren ;)

of je moet er als zo'n electro-dj moeilijk bij gaan staan kijken alsof je ipv plaatjes draaien een alternatief voor de relativiteitstheorie aan het bedenken bent, dan is het wel goed ;)

Origineel geplaatst door Nightstorm
of je moet er als zo'n electro-dj moeilijk bij gaan staan kijken alsof je ipv plaatjes draaien een alternatief voor de relativiteitstheorie aan het bedenken bent, dan is het wel goed ;)

Ik vind eigenlijk dat die meer kijken alsof ze aan het poepen zijn...
8o)

Of ze aan het bellen zijn.

Want het is helemaal hip een halve hoorn v/e telefoon als headphone te gebruiken

Omdat DJ's met hun armen zwaaien of een een oor voor hun headset gebruiken is ineens een hele muziekstroming slecht? (hoezo relativeren)

Klasse argument jongens, ga vooral door!

Origineel geplaatst door fuse
Klasse argument jongens, ga vooral door!

Want anders? :P

maar je zou toch verwachten dat ze met dat TERINGHOGE bedrag wat ze vangen voor het draaien van ANDERMANS muziek wel een HELE koptelefoon kunnen betalen?

...of zeg ik nu rare dingen?

Trance is op Frans Bauer na gewoon de beste muziek punt uit. :duivels:
Als Frans Bauer een Trance plaat zou maken, dan zou dat gewoon de perfecte plaat zijn.
Dan zouden we allemaal kunnen stoppen met muziek maken omdat alles daarna enkel maar jatwerk zou zijn.. :D

Origineel geplaatst door B.S.E.
maar je zou toch verwachten dat ze met dat TERINGHOGE bedrag wat ze vangen voor het draaien van ANDERMANS muziek wel een HELE koptelefoon kunnen betalen?

...of zeg ik nu rare dingen?

:D :halleluja

en vooral :

aan en uitzetten!

Errrr.... Vind het persoonlijk toch stukken leuker om te zien dat een DJ er zelf ook zin en lol in heeft.. Beter als zo'n apathische gast die alleen maar naar zijn plaatjes kan kijken.. Een band is toch ook leuker als de band leden een beetje bewegen ipv doodstil voor zich uit staan staren? Het oog wil ook wat... Draagt bij aan de sfeer.

En ik weet niet of je al eens platen hebt gedraaid, maar zoals deze heren platen aan elkaar mixen is het echt wel iets meer als plaatjes aan en uitzetten. En zonder koptelefoon aan je oor hoor je je andere plaat niet.

Je roept toch ook niet: "Kijk mij eens cool zijn met mijn gitaar om mijn hals een beetje snaartjes aanslaan".. :stupid

No offence hoor! :biertje:
Maar ik blijf dit een kansloze thread vinden..

(And yet hap ik elke keer en post ik weer wat :engel: )

is dit nou zo'n heel dom punt wat ik hier aansnij dat niemand hier op in wil gaan?

Origineel geplaatst door Nightstorm
inderdaad...om nog even iets te quoten uit een ander topic waar ik geen antwoord op gekregen heb, waarvan ik denk dat het wel relevant is in dit topic

dat vind ik nou zo grappig he..over het algemeen is het devies hierzo "origineel en creatief zijn, gewoon doen waar je zin in hebt" etc. etc.

maar als het dan over een muziekgenre gaat dat iemand niet aanstaat, dan is de middelmaat, het cliché, opeens toonaangevend!?!?!? dit merk ik niet alleen bij jou, maar ook bij anderen...

kun je geen ontzettend goede trancetrack bouwen zonder de standaard supersaws? of een hardhouse/hardcoretrack zonder simpele zaagriffjes?

het lijkt mij dat de tracks zonder die clichés juist het meest interessant zijn...sinds wanneer geven clichés voor de creatievelingen onder ons de grens aan van wat wel en niet mogelijk is?

hoe denken de trancehaters hier over?
[/QUOTE]

Origineel geplaatst door Acidfever
Want anders? :P

Dus als jouw kop lelijk vind mag ik hem ook onderp*ssen?
(Slaat nergens op, maar is wel humor. Want beledigen met humor mag wel, vooral als het trenz is. ;) )

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back