De anti-trance thread

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Zoidsity
[Zoidy plinkt een traan weg] De WARE Trance-gedachte!! Hulde! :halleluja

:DHihihi

haha, schitterend :D

mja, één van de beste en ergste dingen soms aan trance :D

Allereerst heb ik geen speciale thread nodig om aan te geven dat ik trens muziek kolere herrie vind. Maar drukke platgeslagen (compressie) inhoudloze meuk, dat is het!!

Arv

Wat hebben zoveel van jullie in godesnaam nou weer tegen REVERB? :D

haha

Ja wat wil je, ik bedoel het is net als met koken: een snufje zout en peper dat is okay, maar don't fuckin drown 'em in that shit !!! :D

Re: De anti-trance thread

Origineel geplaatst door MIDIoot
..Natuurlijk mogen de trance-liefhebbers zich verdedigen, maar probeer het wel beschaafd te houden..

:erm: Las dit net ff nog een keer tesamen met de thread-titel..

Ik HEB zo'n vermoeden dat er weinig trance-liefhebbers zich hier durven te verdedigen tussen al deze kritische, hoogopgeleide en van intelligentie en smaak getuigende muziek houdende leden..

Maar misschien heb ik 't mis. ;)

Weet je, eigenlijk intresseert het me geen moer wat mensen die niet van Trance houden van trance denken. Dat lijkt me duidelijk. Ik zou wel 's willen weten wat een Trance liefhebber beweegt, zowel qua muziek als qua dagelijks leven. Ik geef toe, ik zit barstensvol vooroordelen (zwarte volkswagentjes golf met spoilertjes op de ruitenwisser en een chrome formule 1 tankdop, Yorin the Movement, meisjes die zich bij de eerste zonnestralen verkleden als hoertjes, Roland JP, dronken op de trein naar amsterdam tijdens de bouwvak, afhaal chinees, bange bejaarden bij het oversteken, schreeuwen op openbare plekken, Acces Virus, LPF-stemmers, frietje stoofvlees met mayonaise, SBS6 actie nieuws, Swatooths, Seats and Sofa's, jaren '50 huurwoning, Marlboro Light, Giorgio Armani, voorschieten bij de rij van Easy Jet, Arjen Robben , Piet's Weerbericht, Bacardi Breezers, reverb, sportschool, Lloret de mar, etc), maar hoe zit het nu werkelijk?

Over wat voor trance hebben we het: Ik neem aan dat we met z'n allen afgeven op de top 40/ radio538 trance?

Of ook bijvoorbeeld goa of psychedelic (of zo)? Denk aan de immortality cd'tjes.....
Dit vind ik namelijk iets heel anders dan bijvoorbeeld johan gielen en aanhang.

De trance die je op de radio hoort is natuurlijk speciaal gecreeerd voor mensen die niet van house houden.

Ik denk niet dat er house liefhebbers zijn die dit soort trance kunnen waarderen.....of misschien wel.

:confused:

Origineel geplaatst door Chinetti
maar hoe zit het nu werkelijk?

hmm, in eerste instantie zou ik het niet weten...

anderzijds...

willen behoren tot een groep,
niet hoeven nadenken over wat mooi/leuk/cool is, maar de voorgeschreven patronen
volgen uit de boekjes.
Niet langer jezelf hoeven te scheppen, maar gewoon naar een boekje kunnen grijpen
naar een standaard, naar wat algemeen als IN wordt aanvaard.
En dan zie je DJ tiesto en anderen staan en denk je: "vet, trens"

anderzijds toch gestreeld worden door de supersaws en het gevoel. Een producer
die denkt "dat vinden ze leuk, meer van dat serveren" en na verloop van tijd een meute
die zo gekweekt is dat ze dat gewoon zijn en enkel het stereotiepe beeld nog echt een kans geven.
(waardoor andere experimentelere vormen niet veel kunnen doorbreken of zo)

Maar goed, iemand die van trance houd en er naar luisterd, die hoort iets dat hem overweldigt, dat hij
fantastisch vind, een leuke uplifting beat, een tekst die vertelt over liefde en de mooie dingen des levens...
(kuch kuch)

tjah...

hoe kan je dat (be)grijpen?

:)

greetz

Origineel geplaatst door Pjotr G
ik vind r & b kutmuziek

amen broeder !

:D

Origineel geplaatst door theiz
amen broeder !

Heel belangrijk, ik sluit mij hier ook bij aan!

R'nB... is.... niet mijn ding laat ons zeggen :D

Origineel geplaatst door JimZ
Er is trouwens ook een (nieuwe?) trance stroming, die ik beschouw als GOEDE trance. Daarmee bedoel ik James Holden en Underworld, mocht ik verder niet zo bekend zijn in het genre. Het heeft nog wel het trance gevoel, maar heeft een wat meer eigen geluid door dat er samples, beats en synths worden gebruikt die niet standaard zijn. Zijn er hier mensen die begrijpen waar ik het over heb en die nog andere dj's/projecten/weet ik veels kennen in deze categorie?

Underworld is Trancey, maar geen trance, of je moet het over de oude trance uit zeg maar 92/93 hebben dan mag je blijven, maar tiesto en underworls vergelijken, alhoewel ik Tiesto op een Dance Parade (...ja soor woon in Rotterdam, en heus ik ging voor de Drum en Bass wagen....:D ) wel rezz heb horen draaien van Underworld, die gast kent dus wel degelijk goeie platen....:D

Origineel geplaatst door enlil
Over wat voor trance hebben we het: Ik neem aan dat we met z'n allen afgeven op de top 40/ radio538 trance?

Of ook bijvoorbeeld goa of psychedelic (of zo)? Denk aan de immortality cd'tjes.....

De trance die je op de radio hoort is natuurlijk speciaal gecreeerd voor mensen die niet van house houden.

Ik denk niet dat er house liefhebbers zijn die dit soort trance kunnen waarderen.....of misschien wel.

Ik vind goa niet tof, maar je hebtr wel; een punt, dat is wel weer wat anders, alhoewel die stijl ook al redelijk lang t zelfde klinkt, ik zou zeggen goa is een soort trance voor dreadlocks en sandalen mensen.....:D BIO-Trance !

Origineel geplaatst door Arv
Allereerst heb ik geen speciale thread nodig om aan te geven dat ik trens muziek kolere herrie vind. Maar drukke platgeslagen (compressie) inhoudloze meuk, dat is het!!

Arv

Ik zal jullie es wat verklappen, een kennis van me (degene die mij aan het midi dom heeft voorgesteld) wilde altijd al graag professioneel muziek maken, nu heeft hij werk bij Dureco (geloof ik) daar maken ze top 40 dance.

Hij heeft daarvoor een speciale set-up moeten kopen (fx en mengpaneel) om de juiste (gestandaardiseerde) sound te krijgen !!!!

the naxr thing: de Roland ISO 9009

sorry mensen maar ik ga helemaal los op deze thread, maar nu houd ik me wel weer ff stil.....:biertje:

Origineel geplaatst door enlil

idd over wat voor soort trance gaat het hier? die herrie op de radio is gewoon cheap maar dat was met de hardcore toch net zo, die blije herrie shit.. Ben zelf ook trans fan maar sinds 2000 is het echt dramatisch achteruitgegaan met trance. Onder het begrip trance verstaat iedereen weer wat anders echte trance voor mij is toch, paul van dyk, way out west, BT dat soort dingen en een ander vind dat weer niks en vindt die radio herrie weer echte trance....

zo denk ik er over!

Er is trouwens ook een (nieuwe?) trance stroming, die ik beschouw als GOEDE trance. Daarmee bedoel ik James Holden en Underworld,

Ehm underworld trance stroming? :D underworld was er al voor trance.

Het grote probleem van trance is dat het CHEESY is. Het is klef en naar, en het bestaat uit opgefokte emoties. Het is muziek voor mensen zonder ziel, ambities en verstand, zodat ook zij mee kunnen doen met het "groots en meeslepend" leven van de elite (nou ja, wat zeg ik nou weer?). Hoewel dat groots en meeslepend doorgaans vies tegenvalt, maar dat weten de trance liefhebbers niet. In ieder geval: Het is hetzelfde soort euforisch gevoel, en het opgaan in de massa. Jezelf even groot en geweldig voelen, Even kunnen we vergeten dat maandag weer de chef en de sleur van het kantoor of de lopende band wacht. Vandaar ook het thematische en bombastische in die muziek. Het moet groots en geweldig klinken. Spijtig genoeg is het als een zeppelin. Enorm en glimmend, maar volstrekt leeg qua inhoud.

Origineel geplaatst door theiz
Ik zal jullie es wat verklappen, een kennis van me (degene die mij aan het midi dom heeft voorgesteld) wilde altijd al graag professioneel muziek maken, nu heeft hij werk bij Dureco (geloof ik) daar maken ze top 40 dance.

Hij heeft daarvoor een speciale set-up moeten kopen (fx en mengpaneel) om de juiste (gestandaardiseerde) sound te krijgen !!!!

the naxr thing: de Roland ISO 9009

sorry mensen maar ik ga helemaal los op deze thread, maar nu houd ik me wel weer ff stil.....:biertje:

What the fuck??? :D meen je dat nu? die moest een speciale setup aanschaffen of wat?

(of loop ik er met open ogen in? :D )

Ik lees hier in deze thread toch heel veel dingen over dat als je van trance houd dat je dan meteen een breezâh dude bent etc etc, sorry hoor maar dat is echt zo dom dat je zo denkt.
Dat is net zo als je dan van r&b of hip hop houd dat je dan met goude kettingen loopt, jo en ho in iedere zin zegt, of dat als je van Jarre of Kraftwerk houd dat je een oud vies grijs ventje met een sikje bent of iets in die geest alle maal bullshit.....

Trance is een muziek soort die voor sommige te commercieel is, maar als mensen het nou goed vinden klinken laat die mensen dan toch in hun waarde. Ik ben trouwens zelf een van die trance liefhebbers waarom, gewoon het is lekker om naar te luisteren en je kan er nog leuk op dansen ook. De superstring vind ik persoonlijk erg mooi, en als die op de goede manier toegepast word kan ik er geen genoeg van krijgen. Net zo als andere mensen geen genoeg van een 303 of 909 kunnen krijgen.
Het haalt mij ook niet uit of het nou top40-trance psy-trance hard-trance/style of whatever is het gaat mij om de muziek en niet om de naam van de stijl of de stereotypes die er aan verbonden zijn.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back