De anti-trance thread

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Die nummers die hier genoemd worden zijn mijn inziens typische trancenummers, maar goed, dat ff terzijde... Volgens mij kan het eigenlijk niet typischer!

Waarom reageert er niemand om m'n postje?
Vind die laatste zin zo mooi.

Voor mij bestaan er maar 2 soorten muziek.
Wat ik mooi vind en niet mooi.

Origineel geplaatst door fuse
Voor mij bestaan er maar 2 soorten muziek.
Wat ik mooi vind en niet mooi.

Hè, wat zwart-wit gedacht toch weer. Alsof er geen dingen zijn die je een beetje mooi vindt! :D

Maar het was inderdaad een mooi zinnetje hoor, Fuse. Ik zal 'm even herhalen voor je:

De binnenkant van muziek is kunst zoals je ziel de binnenkant van je zelfbewustzijn is.

Wat me wel even ontgaat is wat dan de kunstige binnenkant van trance is... :confused: ;)

Ook trouwens hoe de binnenkant van je ziel je zelfbewustzijn is - weet je zeker dat je zelf wel weet waar je het over hebt? Citaatje zeker? :duivels:

wat een thread.
en ik me maar afvragen hoe het komt dat er mensen zijn met zoveel posts en ik blijf steken op 18.
tja, normaal zeg ik alleen iets als ik denk dat het echt relevant is.
Nu ik dan toch bezig ben, kan iemand me eens vertellen waarom het uberhaupt nodig is om muziek in hokjes te verdelen, er zelf dan in eentje te gaan bijstaan om dan om ter hardst te gaan schreeuwen naar de andere hokjes hoe :kont: ze wel zijn.
Een echte muziekliefhebber is slimmer dan dat: die gaat in het midden van het 'muzikale spectrum' staan en kan dan kiezen uit een circel van 360 graden wat ie mooi vindt en wat niet. En valt anderen daar niet mee lastig.

Wat jullie nu over mensen van trance houden zeggen zeiden ze over gabbers ook, net zoals punkers,hippies, rockers, nozems, jazz liefhebbers etc.

Trance is muziek van deze tijd. En er is ook nog andere muziek.
Je hebt de zoveelste afgetrokken trance kopie maar dat geldt ook voor zoveel andere stijlen op het moment. Muziek is een consumptiemiddel geworden ipv een kunstvorm.

De binnenkant van muziek is kunst zoals je ziel de binnenkant van je zelfbewustzijn is.

Herr Fuse,

Je postje zei een aantal heel mooie en kernachtige dingen reeds over het onderwerp naar mijn idee.
Wat kan een reactie er op er nog aan toevoegen? Niet veel dacht ik persoonlijk en reageerde dus niet :)

dat van dat muziek een consumptiemiddel is geworden beaam ik absoluut en betreur ik evenzeer...
en dat middel moet dan nog eens concurreren met nokia's, gameboy's en breezers... ;)

en je laatste zin is idd zeer mooi... en trance heeft wel een kunst-binnekantje, al is dat van sommige nummers al verder te zoeken dan van de andere...

Origineel geplaatst door Roel
en er zijn ook italo liefhebbers toch? :)

/heel veel schaamrood mode/

ik vraag me al heel lang af wat "Italo" eigenlijk is...
een voorbeeldje iemand? (titels zijn eventueel voldoende)

vermits ik aan het ontdekken ben dat dat soms dicht ligt bij wat men placht "trance" te noemen...

:o: :o: :o:

Origineel geplaatst door hermax
Nu ik dan toch bezig ben, kan iemand me eens vertellen waarom het uberhaupt nodig is om muziek in hokjes te verdelen, er zelf dan in eentje te gaan bijstaan om dan om ter hardst te gaan schreeuwen naar de andere hokjes hoe :kont: ze wel zijn.
Een echte muziekliefhebber is slimmer dan dat: die gaat in het midden van het 'muzikale spectrum' staan en kan dan kiezen uit een circel van 360 graden wat ie mooi vindt en wat niet. En valt anderen daar niet mee lastig.

eigenlijk wilde ik niet reageren in deze thread, omdat ik nix tegen trance heb (ben ook geen liefhebber trouwens), maar deze uitspraak vind ik zo mooi....

hulde ! :halleluja

Je kan deze thread zoals zoveel fenomenen in de wereld toch ook gewoon als
"leerrijk en amusant" beschouwen?

Een stukje muziek om iedereen hier te vermaken.

:D

Origineel geplaatst door cloudman

ik vraag me al heel lang af wat "Italo" eigenlijk is...
een voorbeeldje iemand? (titels zijn eventueel voldoende)

vermits ik aan het ontdekken ben dat dat soms dicht ligt bij wat men placht "trance" te noemen...

:o: :o: :o:

In de italo thread staan aardig wat (mp3) voorbeelden, van obscuur tot commercieel:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=14195

wat een thread.
en ik me maar afvragen hoe het komt dat er mensen zijn met zoveel posts en ik blijf steken op 18.
:okdan: .

wat een thread.
En door deze wijze woorden ben je ook meteen je bruine ster kwijt!

Respect! :)

wat een thread..

heel veel respect voor jouw man :halleluja :halleluja :halleluja

beter had ik het echt niet kunnen verwoorden

en nee ik ben geen trance liefhebber ik ben een muziekliefhebber

Origineel geplaatst door Danny
Dit is volgens mij een zinloze thread. Het gaat over smaak en daar valt nu eenmaal niet over te discussiëren. Je kan dan net zo goed de
anti-jazzthread,
anti-barokthread,
anti R&B-thread,
anti-discothread,
anti-funkthread,
anti-Berlinschoolthread,
anti-Vangelisthread,
anti-hardrockthread,
anti-housethread,
anti-hiphopthread,
anti-punkthread,
...
opzetten ... dat heeft net zo min nut

Idd, het heeft alleen zin als de titel was: De Grote Allesverslindende Anti-Trance Thread ..:D

Origineel geplaatst door cloudman
What the fuck??? :D meen je dat nu? die moest een speciale setup aanschaffen of wat?

(of loop ik er met open ogen in? :D )

helaas is dit bloedje serieus, zo erg zijn ze daar, het is geen kunst vorm maar een industrie
(jij wilt dat je bastogne koeken toch ook altijd t zelfde smaken :D )

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back