Origineel geplaatst door Bass
Trance is zo plat als maar kan , net als het geluid volledig platgecompressed...totaal geen diepgang zowel muzikaal en geluidtechnisch..volgestouwd met effecten om de muzikale beperkingen te bedekken.
Wat is het probleem met platgecompressed?
Door verschillende compressietechnieken is het mogenlijk om erg veel geluiden bij elkaar te proppen. Wat heeft dit met muzikaliteit te maken?
De één houdt van drukke energieke muziek, en de ander van rustige dynamische muziek, wat is daar mis mee?
En Bass, leg jij nog eens ff aan deze 25+er uit wat ie niet goed begrepen heeft. Het enigste wat deze 25+er heeft begrepen is dat ie naar de muziek luisterd wat ie mooi vindt, en zich zijn muzieksmaak niet laat voorschrijven door nog TMF nog Synthforum nog een Idols-programma nog door één of andere gefrustreerde trance-hater.
Ik heb bv pasgeleden eens wat research gedaan naar Detroit-techno (waarover op dit forum veelal lovend wordt gesproken).Ik heb moeten concluderen dat het mijn smaak niet is om de volgende redenen ;
--weinig spannende synths
--weinig ambiance
--de kickdrums hebben te weinig power
--ééntonige muziek, meestal zonder melodie
--ook hier een uitgemolken concept, namenlijk altijd maar die eeuwige 808
--veel mixfouten, (ik hoorde een nummer van Derrick May dat zo verschrikkelijk uit fase was dat het zowaar mijn trommelvliezen binnenstebuiten trok).
Voordat de Detroit-liefhebbers zich beledigd gaan voelen wil ik ff benadrukken dat dit puur en alleen mijn smaak is terwijl ik nooit de behoeft gehad heb om Detroit-liefhebbers te gaan beledigen.