De anti-trance thread

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Nightstorm
zoals in elke stijl dus :)

ik vind het afzeiken van trance an sich nogal kortzichtig dan wel getuigen van een misplaatst superioriteitsgevoel
de grootste zeikerds zijn die mensen die 'professioneel' muziek maken en geen consessies willen doen, dus totaal alleen hun eigen ding willen doen en dan maar afgeven op die 'trenz peuters' omdat die wel geld verdienen...

als je er voor kiest om inkomen te verkrijgen uit het maken van muziek pak het dan goed aan en doe nie zo eigenwijs joh!

Origineel geplaatst door 6 trak
de grootste zeikerds zijn die mensen die 'professioneel' muziek maken en geen consessies willen doen [...] en doe nie zo eigenwijs joh!
juist!

ik kan muziek en stijlen slecht vinden, maar dat is enkel mijn mening. Ik ben zeker dat veel mensen op dit forum dancehall en reggae (mijn favoriete muziek) slechte muziek vinden, maar in't frans zeggen ze daarop; des gouts et des couleurs ont ne discutent pas...

ma veel trance is volgens vaste formules die al duizend keer uitgemolken zijn, gemaakt, zeker de laatste jaren...

qua goede trance ken ik enkel faithless, ma dat kan ook aan mijn gebrekkige kennis van het genre liggen.

en als je hoofddoel geld verdienen is met muziek moet je tegenwoordig rnb, trance of so called nu metal maken, dat verkoopt. Mijn doel ligt bij goede muziek maken voor mezelf en messchien wat erkenning krijgen van de mensen die naar dergelijke muziek luisteren, en zelfs dat laatste is geen vereiste.

Om jullie verhaal nog beter uit te laten komen, zou ik toch de link willen leggen tussen slechte muziek en de islam. Ferry Corsten is een moslim-extremist, en Blank and Jones werken in het geheim aan massa-vernietigingswapens. Wat ook niet al te vaak genoemd wordt is dat RnB draaien godslasterend is, en eigenlijk op grond van artikel 147 strafrecht verboden moet worden.

Mensen, ik heb 'jullie' bezig gezien op een Moog (PLIEP PLOING BEEEEZZZZZ), en dan heb ik liever nog een hele avond Ferry Corsten over de vloer. Get real, grown up. Vrouwen vinden een apparaat wat geluid maakt met allerlei kabeltjes verbonden eng. En terecht. Normale mensen gebruiken een grote auto ter compensatie, in plaats van analoge apparatuur. De gemiddelde Nederlander weet niet dat DJ Jean van Brainpower jat. Pas je aan. Integreer!

:stupid

Bijzonder discussies hier soms.:L

Origineel geplaatst door RedTitan

Bijzonder discussies hier soms.:L [/B]

Deze thread is geen discussie. Het is een uitlaatpijp. Een uitlaat die onder de auto hangt van kereltjes die niet kunnen snappen dat andere mensen hun eigen auto mooi vinden.

Ik snap van deze thread werkelijk niets.

er is goede trance en slechte, zoals bij andere styles ook.

probleem bij trance is, dat er zoveel midi files circuleren waardoor zelfs de grootste rommelaar nog wat uit z'n pc + reason krijgt.

dit soort prut gaat dan natuurlijk wat op elkaar lijken.

ook termen als "supersaw" en "hoover" passen in het "anti" hoekje.

ach anti-trance... al die andere commerciele popmuziek van tegenwoordig is minstens zo erg
en het ergste van deze tijd moet wel die gothic muziek zijn die wel 's op the box komt...

trance is een uitgemolken concept.....techno ook.......nederlandstalige smartlappen ook......SO WHAT?!!

Als een trancenummer is geproduceerd met als doel te scoren bij een groot publiek en het doel wordt bereikt, is het dus geslaagd in zijn opzet.

Alles heeft zijn voors en tegens, het is maar hoe je t bekijkt.......

Voor het woord "Styles" hebben we in het Nederlands ook een woord. Dat woord is "Stijlen". Ik vind het gebruik van Engelse woorden in Nederlandse zinnen zo oliedom staan. Ik postuleer hier dan ook de thesis (heee, Grieks woord!), dat eenieder die dat doet, van Trance of R&B houdt.

Origineel geplaatst door Bass
Trance muzikaal ?
:dubbel:

Gewoon VEEL strings, veel reverb, chorus en delay en Rank 1 met zn F F G Am G G akkoordjes EN een oud nummer gewoon opnieuw uitbrengen maar dan met zang ... duh!....kan ik niet echt muzikaal noemen...

Tuurlijk joh, je hebt helemaal gelijk
;)

Mijn thread voor vandaag:

Trance haters zijn Prozac gebruikers:kont:

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Voor het woord "Styles" hebben we in het Nederlands ook een woord. Dat woord is "Stijlen". Ik vind het gebruik van Engelse woorden in Nederlandse zinnen zo oliedom staan. Ik postuleer hier dan ook de thesis (heee, Grieks woord!), dat eenieder die dat doet, van Trance of R&B houdt.

Inderdaad! Wekelijkse terugkerende SF vraag: "Welke synth voor deze style?"

@ Bahamut, Gothic is volgens mij de "trance van rock muziek". Ook al zo bombastisch met veel strings, koortjes, mannen met enge strakke leren broeken, foute (witte) jurken, stoere toetsenisten, pseudo ruige gitaristen, de "knappe" zangeres .... yech

Origineel geplaatst door kratarknathrak
..Ik vind het gebruik van Engelse woorden in Nederlandse zinnen zo oliedom staan. Ik postuleer hier dan ook de thesis (heee, Grieks woord!), dat eenieder die dat doet, van Trance of R&B houdt.

Zou je je 'handtekening' onder je berichten dan ook niet eens aanpassen? Offe, hou je van trance? ;)

Gear list: Twee tonnen vol met ......

Origineel geplaatst door OnAcid
Inderdaad! Wekelijkse terugkerende SF vraag: "Welke synth voor deze style?"

@ Bahamut, Gothic is volgens mij de "trance van rock muziek".

Bedoel je niet "Gotische muziek"?

Weg met knappe zangeressen!

:dj:

Kwaliteit ala hakuhbar

Kwaliteit ala hakuhbar

Origineel geplaatst door MIDIoot
Ik heb gemerkt dat er op dit forum nogal wat trance-haters zitten. Vooral Tiësto is geen populair figuur hier.

DJ Tiësto maakt geen trance.
Zijn muziek is niet bepaald geestveruimend eerder geestvernauwend.
Je hebt trance en je hebt de top40 en dat zijn 2 verschillende dingen.
Lees dit maar eens en zoek de verschillen tussen trance en DJ Tiësto.

"What is trance music?"
http://www.trance.edu/music.htm

Tegenwoordig noemt bijna iedereen alle house muziek maar trance.

DJ Tiësto is voor trance wat DJ Mental Theo voor hardcore is.
Ze laten allebei een verkeerde indruk van de muziek stroming achter.
Ofzo.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door joep
Tuurlijk joh, je hebt helemaal gelijk
;)

Mijn thread voor vandaag:

Trance haters zijn Prozac gebruikers:kont:

Ik snap heus wel dat je de muziek die je maakt zal blijven verdedigen tot in den doet...

zou ik ook doen hoor....

Re: Kwaliteit ala hakuhbar

Re: Kwaliteit ala hakuhbar

Origineel geplaatst door Neon Vomit
DJ Tiësto maakt geen trance.
Zijn muziek is niet bepaald geestveruimend eerder geestvernauwend.
Je hebt trance en je hebt de top40 en dat zijn 2 verschillende dingen.
Lees dit maar eens en zoek de verschillen tussen trance en DJ Tiësto.

"What is trance music?"
http://www.trance.edu/music.htm

Tegenwoordig noemt bijna iedereen alle house muziek maar trance.

DJ Tiësto is voor trance wat DJ Mental Theo voor hardcore is.
Ze laten allebei een verkeerde indruk van de muziek stroming achter.
Ofzo.

Ik ben van mening dat hier alles mee is gezegd.

p.s. toch aardig hoe iedereen weer (keer op keer) uit zijn tent wordt gelokt door een dergelijke thread.

Origineel geplaatst door Bass
Ik snap heus wel dat je de muziek die je maakt zal blijven verdedigen tot in den doet...

zou ik ook doen hoor....

Ik voel niet de behoefte om ook maar iets te verdedigen, want trance is niet het enige wat ik maak. Bovendien is het ook nog es zo dat al dat gezeur over muziek in hokjes duwen me geen zier interesseert. Of Tiesto nou trance is of niet maakt niet uit lijkt me, het gaat er om of je het mooi vindt of niet... toch?? Dit geldt voor alle muziek lijkt me.

Nee, echt serieus, ik raad alle frusties van hier aan es rustig met Jomanda ofzo te praten, misschien geeft
dat wat verlichting. :biertje:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back