De anti-trance thread

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Hay guis'

ik hou van alle muziek(bijna)

trance lijkt me wel leuk maar stylen en namen je hebt er zo veel
deep trance is even better

greetings turtel

Ik denk niet dat je 't weet, maar ik ruik trance al op een kilometer afstand en ik vind het stinken, bah!

Origineel geplaatst door spdk
Ik denk niet dat je 't weet, maar ik ruik trance al op een kilometer afstand en ik vind het stinken, bah!
Tja dat krijg je als je splinternieuwe monitors heel hard zet.
Maar je hebt alvast begrepen dat je trance hard moet draaien...... ga zo door! :okdan:

:D

Re: Kwaliteit ala hakuhbar

Re: Kwaliteit ala hakuhbar

Origineel geplaatst door Neon Vomit
Tegenwoordig noemt bijna iedereen alle house muziek maar trance.
en vroeger (rond 1991) dachten mensen die nog maar net kwamen kijken dat poing bijv. ook house was...
en als je vertelde dat je house maakte dachten ze dat je een dj was...

ongelovelijk...

Re: Re: Kwaliteit ala hakuhbar

de meeste mensen denken nog steeds dat als je dancemuziek maakt dat je DJ bent....

Origineel geplaatst door 6 trak
en vroeger (rond 1991) dachten mensen die nog maar net kwamen kijken dat poing bijv. ook house was...

ongelovelijk...
:stupid

Origineel geplaatst door spdk

nou en! :frons:

nu nog iemand die e.e.a. kan/wil onderbouwen en we kunnen gaan denken aan een discussie.

Origineel geplaatst door 6 trak

ongelovelijk...

poing... rotterdam termination corpse of zoiets... waar is de tijd :D

[verder zwaar offtopic]

zou dat nog kunnen, muziek maken zoals toen en ze uitgebracht krijgen? :D

[/zwaar offtoic]

jezus wat een zielige topic :Z

ik ga trance niet verdedigen ofzo, dat is hier zinloos tussen al de haters, maar het is ronduit zielig als je andere stijlen loopt af te zeiken de hele tijd. Precies nog nooit beseft dat smaken verschillen en dat dat een goede zaak is. ik vind dat je ook muziekstijlen die je niks vindt moet kunnen respecteren.

Deze topic slaat gewoon nergens op.

Dat iemand van trance zou houden zou de wereld schaden? ...dacht het niet, toch wordt er hier zo een drama gemaakt rond trance

wat maakt t ook uit dat iemand op n forum roept dat trance kut is. Veranderd dat iets van je beleving van trance? De stuggerikken die dat roepen kun je toch niet overrompelen met argumenten o.i.d.

Tiesto rocks meestal :) :dj:

Tiesto top-40 muziek? Er staat wel eens een track van hem in de top 40. Alsof er niet vele andere nummers/artiesten zijn in die stroming met een vergelijkbare sound die niet in de top 40 staan, wat interesseert dat nou een flikker, zijn die dan wel meer underground? Of zijn dat dan geldwolven die hebben gefaald in hun opzet? Als bepaalde muziek je niks doet kun je er gewoon van uitgaan dat dat voor iedereen geldt, en als iemand dat wel vindt, dan is het een schaap. Yeeha, voor SF-emotie-superioriteit.

Wat is de definitie van Trance?

Wat is de definitie van Trance?

Ik vind de muziek, die tegenwoordig als Trance te boek staat, niks meer met Trance te maken heeft. De Trance van 10 jaar geleden, DAT was pas Trance! Wat er tegenwoordig gedraaid wordt zou ik eerder Eurotrance noemen: de simpele versie waar ik persoonlijk geen uitdaging in zie. Trance (in de letterlijke zin van het woord) zou moeten hypnotiseren en niet irriteren! :P

Ik ben 9 jaar geleden ook op Goatrance (nu Psytrance) overgestapt. Daar zitten tegenwoordig ook rotte appels tussen (z.g.n. Powertrance) maar er is nog genoeg uitdagend materiaal te vinden. Mannen als Protoculture, Infected Mushroom, Day Din, The Muses Rapt en Filteria hebben mij de afgelopen tijd verrast. Maar Psytrance is geen muziek voor de massa en Trance is dat wel. Ik denk dat daar het essientiele verschil ligt. Nederlanders zijn over het algemeen boeren (in muziek iig) en die willen makkelijke muziek horen. Maar ik kan het Tiesto en Co ook eigenlijk niet kwalijk nemen. Als de meeste hier opeens populair worden met hun muziek, en in een Arena voor weet-ik-veel mensen staan te spelen, gaan ze ook niet opeens het roer omgooien. Het is toch prachtig als je muziek gewaardeerd wordt en je er van kan leven? 8)

Ach, leven en later leven. Het is mijn ding helemaal niet, maar ik was allang blij met het proces van de afgelopen jaren, dat Dance/House steeds meer als een volwaardige muzieksoort wordt gezien (en terecht!).

Ik vind Trance gewoon een van de beste muziekstijlen , als je het als algemeen begrip : Trance. neemt ..... al die sub-categorieën weet ik allemaal niet .... maar ik hoor hier al psy-trance en goa-trance , dus dat zijn er al 2 , de actuele trance van Tiësto vind ik echt wel vet.... leuke muziek.

Alles beter dan hardcore , moeten we niet een anti-hardcore thread maken ... want wat daar op die parties allemaal gebeurt ........ gaat volgens mij niet eens meer om de muziek maar om de rook & pillen .........:stupid :duivels:

Mjah , over het algemeen gezien heb ik een héél brede muziekstijl , alleen Hardcore - Hardrock - Rap en die genres allemaal spreken me écht niet aan :)

// Tiësto maakt toch meestal liedjes van 9 min ... daarmee is het beetje moeilijk om in de Top 40 te komen , omdat dat allemaal rond de 3-4 minuten is .. gok ik zo . Maar vaak maakt hij ook nog een aparte mix voor in de top 40 en bijvoorbeeld als single .... zoals met : Just Be , Lethal Industry ....

mjah , biertje voor Trance :P :mega:

:P Was best wel een fijn stukkie muziek wat Tiësto wegzette op de Dam vandaag (zag 't via TMF).

Wil ik andere DJ's nog wel eens zien doen: €10.000,- lappen om op de Dam een setje weg te mogen zetten.

Ken 'm wel waarderen.

Mag ook wel eens gezegd worden, vin ik.

:bekdicht: Die NL'se benefiet-singel daarentegen.. is weer een ECHTE benefiet-plaat... maar goed..

:(
met die flauwe verkrachting van adagio for strings???
eg nie he!
sorry hoor maar die gast is een schande voor het muziekgenre "trance"
hij is voor mij het evenbeeld van tv, relame skihut enz.

het gaat me nu overigens vooral om de w. orbit variant waar ik veel mee heb gehad ...

:peukie: :peukie: :peukie: }:| :Z

Origineel geplaatst door Zoidsity
:P Was best wel een fijn stukkie muziek wat Tiësto wegzette op de Dam vandaag (zag 't via TMF).

Of het nou leuk was of niet het was geen trance...
Noem het house of dance of wat dan ook trance was het niet.
Trance hoeft niet eens per se een sub genre van house te zijn.
Er was al trance voor dat er house was.

Volgens mij weten veel trance haters helemaal niet wat trance is en veel van de lui die hier
trance 'verdedigen' ook niet.

Dus nogmaals... wat is trance?

lees: http://www.trance.edu/music.htm

Nou nou, sorry hoor als ik 't in de verkeerde thread geplaatst zou hebben..

't Leek me sowieso niet verstandig om er een aparte thread voor te openen :D

Mij interesseert 't eigenlijk niet echt veel hoe die muziekstijl heet; 't gaat mij meer om de muziek opzich.
En die vond ik wel te harden gister.

Hallo ik ben nieuw hier op de forum.

Ik zou hier graag iets aan willen toevoegen, betreffende " Trance ".

Vele van jullie, pakweg 98 % weet niet wat trance eigenlijk zou moeten zijn.
Veel zogeheten trancenummers zijn eigenlijk niet meer dan goed inelkaargestoken " synthesizer greatest- achtige " liedjes.
Het wilt niet zeggen, omdat er lekkere instrumenten met zweverige pads en melodische leads aan te pas komen, dat we hier te maken hebben met trance. Tiësto is daar een perfect voorbeeld van. Hij maakt, of laat de muziek maken, die de mainstream ( lees : Jan-met-de-Pet ) graag horen wil.
Trance, Progressive, Techno, Acid, enz.... , om een paar genres op te noemen zijn muziekstijlen, die een functie hebben.
De functie om te voeden, muziek is voedsel die ons gaande houdt. Energy.
Elke song die door een meester gecomponeerd is, is eigenlijk een puur visuele ervaring, als de luisteraar in kwestie de dimensie kent.
Ik zeg dimensie, omdat elke song eigenlijk een machine is, die constant evolueert naar een higher state, in een dimensie.
Bij goed geconstrueerde liedjes, ontstaat dit gevoel. Het is niet voor iedereen weggelegd, om muziek in zijn juiste vorm te visualizeren, hoewel iedereen er zijn eigen interpretatie van heeft.
De meesten denken trance te kunnen maken, maar dat is verkeerd.
Ik kan nog veel meer vertellen, maar dat zal voor een andere keer zijn.

Groetjes

Internax

Origineel geplaatst door internax
Hallo ik ben nieuw hier op de forum.

Ik zou hier graag iets aan willen toevoegen, betreffende " Trance ".

Vele van jullie, pakweg 98 % weet niet wat trance eigenlijk zou moeten zijn.
Veel zogeheten trancenummers zijn eigenlijk niet meer dan goed inelkaargestoken " synthesizer greatest- achtige " liedjes.
Het wilt niet zeggen, omdat er lekkere instrumenten met zweverige pads en melodische leads aan te pas komen, dat we hier te maken hebben met trance. Tiësto is daar een perfect voorbeeld van. Hij maakt, of laat de muziek maken, die de mainstream ( lees : Jan-met-de-Pet ) graag horen wil.
Trance, Progressive, Techno, Acid, enz.... , om een paar genres op te noemen zijn muziekstijlen, die een functie hebben.
De functie om te voeden, muziek is voedsel die ons gaande houdt. Energy.
Elke song die door een meester gecomponeerd is, is eigenlijk een puur visuele ervaring, als de luisteraar in kwestie de dimensie kent.
Ik zeg dimensie, omdat elke song eigenlijk een machine is, die constant evolueert naar een higher state, in een dimensie.
Bij goed geconstrueerde liedjes, ontstaat dit gevoel. Het is niet voor iedereen weggelegd, om muziek in zijn juiste vorm te visualizeren, hoewel iedereen er zijn eigen interpretatie van heeft.
De meesten denken trance te kunnen maken, maar dat is verkeerd.
Ik kan nog veel meer vertellen, maar dat zal voor een andere keer zijn.

Groetjes

Internax

Welkom hier op dit forum! :koffie:

Jouw verhaal...volgens mij probeert Neo Vomit dit ook steeds te vertellen. Je hebt het over de functie van trance (en aanverwanten). Datzelfde vind ik terug in het linkje van Neon Vomit.

Mijn interpretatie uit jou verhaal en dat van Neon Vomit is dat trance "dient te worden gebruikt als middel voor spirituele ervaringen o.i.d.". Als je in staat van "trance" bent, of hoe heet dat, is dat een beetje te vergelijken met hypnose, waarbij je dus visuele ervaringen krijgt.

Die 98% jan-met-de-petten hebben hier waarschijnlijk helemaal geen behoefte aan. Ik, for starters, al helemaal niet (wat een andere, religieuze reden, heeft). Kortom, het trance is uitgegroeid tot iets wat het niet hoort te zijn, maar de massa vind dat niet erg. Wat doe je d'r aan :)

Origineel geplaatst door Zoidsity

tJA,

ook leuk dat ie op zn podium rondliep terwijl er een andere plaat opeens begon...

Origineel geplaatst door Bass
tJA,

ook leuk dat ie op zn podium rondliep terwijl er een andere plaat opeens begon...

misschien draaide hij een vette bootleg...
onee we hadden het over tiesto
}:|

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back