De anti-trance thread

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Vizion
Met alle respect voor Tiësto, en ook voor jouw smaak maar dan heb je Cross destijds niet gehoord als hij zijn echte "jewelcase" eens opentrok...
ik heb echt nooit betere platen gehoord dan dat, stuk voor stuk.
Tot op de dag van vandaag heb ik nooit ergens platen kunnen vinden die ook maar in de buurt kwamen van dat geluid.
Overigens spreek ik wel over de periode vlak na de clubtrance.

Je hebt gelijk, in 1999 vond ik cross idd lekkerder draaien dan Tijs. relaxedte gast die cross trouwens....
Later word cross progressive en dat vond ik toen niets..... maarja smaken verschillen en veranderen...
Hij had echt vaak dikke tracks, Talla 2xlc bv of Citrusjuicer van Rank1.

@Nolet: no worries mate, als je alleen maar een paar traantjes hoeft te laten is er geen man overboord toch?

Origineel geplaatst door Alex Omega
Je hebt gelijk, in 1999 vond ik cross idd lekkerder draaien dan Tijs. relaxedte gast die cross trouwens....
Later word cross progressive en dat vond ik toen niets..... maarja smaken verschillen en veranderen...

Juistem.. dus je weet exact welke periode en welke tracks ik bedoel ook nog..:D overigens zijn dat nog net tracks die ik wel heb kunnen scoren. Maar er was nog een reeks platen waar nu nog over gesproken wordt door mensen die er toen kwamen en dat is dus de muziek die gewoon nauwelijks of helemaal niet te vinden was..=( Over die progressive periode; toen heb ik ook afgehaakt. Vond het helemaal niets.:(

Maar jij snapt het kerel :okdan:

btw inderdaad een hele relaxte gast die Cross. :peukie:

Origineel geplaatst door fuse

<knip>

Lijkt me wel genoeg brandstof om de trance-haters eens aan het denken te zetten. Want denk dat ze teveel vanuit hun
eigen perspectief dit onderwerp bekijken en niet echt goed beseffen wat voor impact deze stroming heeft betekend en nu nog heeft. (even het belerende vingertje in goede nederlandse protestantse traditie)

:okdan: thumbs up fuse, hier sluit ik mij bij aan.

@Nolet: no worries mate, als je alleen maar een paar traantjes hoeft te laten is er geen man overboord toch?

Ken je het album "van diepens dance department" uit 1998/1999 (?). Dit album, gemixed door cross, is erg vet. Volgens mij is hij in 2000 een beetje van koers gewijzigd.

Trance is leuk, het slaat lekker in.. maar het staat niet meer echt open voor verandering. Psychedelische trance doet dat wel, progressive trance ook..

Persoonlijk vind ik de Progressive Goa Trance compilatie CD'tjes erg prettig..

Enige muziek waar ik niet voor opensta is Tekno, irriteerd me en ga ik mensen door slaan.

Origineel geplaatst door justin
Luister eens naar Delerium-Innocente desnoods(tiesto remix),een vette standaard trance track,simpel,echte cheese trance zoals velen zullen zeggen. Na het horen van de track rolt helaas toch de kippevel weer over me lichaam heen en roept de melody een dia voorstelling van bepaalde herrineringen voort,een compliment aan deze mensen en vooral de zangeres!

Is mischien simpel maar wel effectief!

Origineel wel eens gehoord? Dat nummer is van Rhys Fulber en Bill Leeb. Thijzemans mag dan wel de "kaas"remix gemaakt hebben, maar het zijn die mensen die de lekkere ingredienten hebben gekookt.
Beiden zitten ook in Front Line Assembly, wat dansvloer georienteerd is, en gewoon vette EBM maakt inplaats van die suffe kuttrens. Vooral de albums "Caustic grip" en "Tactical Neural Implant" zijn klassiekers. Maar ik vrees dat die albums te donker en negatief zijn voor de huppel-trensers onder ons. Beide albums worden ruim tien jaar na dato door EBM en Industrial DJ's op feestjes nog wel eens opgelegd. Dat zie ik met de huidige trens plaatjes niet gebeuren. Die zijn dan allang door de uiterste houdbaarheidsdatum heen. :)

Origineel geplaatst door fuse
Lijkt me wel genoeg brandstof om de trance-haters eens aan het denken te zetten.

Origineel geplaatst door kratarknathrak
die suffe kuttrens....de huppel-trensers onder ons.

jammer fuse,
Sommige hebben blijkbaar niet de capaciteit om na te denken.
Al kom je met nog zo'n goede argumenten, er zullen altijd personen zijn die de smaak en mening van andere nooit zullen accepteren!
Het lijkt wel dat deze thread een visuele cirkel geworden is van mensen die denken anderen naar hartelust te kunnen beledigen en anderen die hun eigen muzieksmaak moeten verdedigen.....slaat toch nergen op, dat je je moet verantwoorden voor de muziek die je graag hoort.

Wat mij betreft kan ie dicht, dit is parels voor de zwijnen gooien!
Waarom je energie nog verklooten aan die bekrompen zielen, kun je beter iets nuttigs doen!
Ik ga weer fijn verder muziek maken....de groeten!

Origineel geplaatst door Vizion
Juistem.. dus je weet exact welke periode en welke tracks ik bedoel ook nog..:D overigens zijn dat nog net tracks die ik wel heb kunnen scoren. Maar er was nog een reeks platen waar nu nog over gesproken wordt door mensen die er toen kwamen en dat is dus de muziek die gewoon nauwelijks of helemaal niet te vinden was..=( Over die progressive periode; toen heb ik ook afgehaakt. Vond het helemaal niets.:(

Maar jij snapt het kerel :okdan:

btw inderdaad een hele relaxte gast die Cross. :peukie:

:) thanks, je hebt wederom gelijk. Ik zoek al jaren een track gedraaid door cross 1x op dance dept. en die zelfde avond in de marcanti. Ik weet eigenlijk alleen nog de stem sample: "we are going to be more spaced out than neill amstrong ever did"
:D damn die plaat was dik...helaas nooit gevonden =(

@sten die cd heb ik hier nog wel ergens rondslingeren.... ik herinner me van die cd: Jupiter Prime en die plaat van Wessel:
Paradise..... lekker cd'tje idd...

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Origineel wel eens gehoord? Dat nummer is van Rhys Fulber en Bill Leeb. Thijzemans mag dan wel de "kaas"remix gemaakt hebben, maar het zijn die mensen die de lekkere ingredienten hebben gekookt.
Beiden zitten ook in Front Line Assembly, wat dansvloer georienteerd is, en gewoon vette EBM maakt inplaats van die suffe kuttrens. Vooral de albums "Caustic grip" en "Tactical Neural Implant" zijn klassiekers. Maar ik vrees dat die albums te donker en negatief zijn voor de huppel-trensers onder ons. Beide albums worden ruim tien jaar na dato door EBM en Industrial DJ's op feestjes nog wel eens opgelegd. Dat zie ik met de huidige trens plaatjes niet gebeuren. Die zijn dan allang door de uiterste houdbaarheidsdatum heen. :)

Sorry hoor, maar de uitgekauwde gesamplede hallelujah monnikjes in het origineel zijn ook redelijk kazig.
De remixen zijn beduidend beter en geloofwaardiger kwa sfeer als het origineel.

Als je het album van Delerium gaat vergelijken met oude Tactical Neural Implant albums moet je ook tot de conclusie
komen dat de mannen kwa vernieuwing er ook niet bepaald op vooruit zijn gegaan, muzikaal is het zeker sterker
maar kwa vernieuwing/sounddesign en produktie is het matig.

Om "vette" EBM en "suffe kut" Trance met elkaar te vergelijken is zowiezo al een beetje wazig.
Dat is jouw smaak en jouw "genuanceerde mening", geen waarheid.

Front Line Assembly staat tot Delerium is ook zo'n beetje als U2 staat tot Frans Bauer,
voor beide is een bizar grote markt maar ligt ook mijlenver uit elkaar.

Ik lees niets in deze thread maar antwoord naturel !

Trance is Kilo Utrecht Tango (met peren)
Ik vind het niets ,voegt niets toe + heb alle cliché's onderhand weer gehoord in die boutherrie!
Trance is niet meer dan een ''Ontwikkeld Concept/Product'' voor de massa....stront in goud verpakt ! Inspiratieloze herrie verpakt in DJ's met veel geld,feestjes etc.etc.

Maar goed da's mijn mening....8o) :duivels:

Origineel geplaatst door Kevin
Ik lees niets in deze thread maar antwoord naturel !

Trance is Kilo Utrecht Tango (met peren)
Ik vind het niets ,voegt niets toe + heb alle cliché's onderhand weer gehoord in die boutherrie!
Trance is niet meer dan een ''Ontwikkeld Concept/Product'' voor de massa....stront in goud verpakt ! Inspiratieloze herrie verpakt in DJ's met veel geld,feestjes etc.etc.

Maar goed da's mijn mening....8o) :duivels:

't gevaar van niets lezen in een thread is dat je dingen roept die al...nou, ruwe schatting...20 keer? :biertje:, zijn geroepen.

Origineel geplaatst door MIDIoot
jammer fuse,
Sommige hebben blijkbaar niet de capaciteit om na te denken.
Al kom je met nog zo'n goede argumenten, er zullen altijd personen zijn die de smaak en mening van andere nooit zullen accepteren!
Het lijkt wel dat deze thread een visuele cirkel geworden is van mensen die denken anderen naar hartelust te kunnen beledigen en anderen die hun eigen muzieksmaak moeten verdedigen.....slaat toch nergen op, dat je je moet verantwoorden voor de muziek die je graag hoort.

Denk niet dat het een kwestie van capaciteit is maar eerder de wil om na te denken over de belevingswereld van anderen. Of het is een of andere evolutionair instinct van de mensen om zich bij groepjes te willen voegen om zich af te kunnen zetten tegen anderen. Best wel banaal eigenlijk.

Wat mij betreft kan ie dicht, dit is parels voor de zwijnen gooien!
Waarom je energie nog verklooten aan die bekrompen zielen, kun je beter iets nuttigs doen!

Dicht is zonde. Dit soort meningen blijft toch af en toe de kop op steken. Het is er gewoonweg niet uit te praten, slaan of uit te branden. :duivels:
Dan is het beter om die negatieve energie te kanaliseren. Stel je voor deze arme sloebers moeten hun haatgevoelens opkroppen. Dat gaat de gemeenschap nog duur komen te staan. ;)

@sten die cd heb ik hier nog wel ergens rondslingeren.... ik herinner me van die cd: Jupiter Prime en die plaat van Wessel:
Paradise..... lekker cd'tje idd...

Ja, noem je gelijk de mooiste platen op van dat album ;)
Jupiter Prima zo'n beetje grijs gedraaid. Wist trouwens niet dat Paradise geproduceerd is door Wessel. Grappig !

Origineel geplaatst door sten
Ja, noem je gelijk de mooiste platen op van dat album ;)
Jupiter Prima zo'n beetje grijs gedraaid. Wist trouwens niet dat Paradise geproduceerd is door Wessel. Grappig !

Hij staat op die cd als dansky&delmondo of zoiets...maar je hebt die plaat ook als Vengaboys-Paradise (dumonde remix)
ook wel lekker, zelfde track in een jamX-deleon stijl.

Die Jupiter Prime is goed....zou er ook een super Juup of een MKS-80 in gebruikt zijn???

Ach zie je wel, trance rockt! al is het maar voor sommige!

omdat ik van Fuse ook mijn negatieve emoties mag kanaliseren:

Ik vind trance niks. Ik vind Frans Bauer niks en ik hou niet van Oostenrijkse volksmuziek. Ik hou van foute metal, electronische synthesizer bliepjes, funk en jazz. Ongetwijfeld zijn er mensen voor wie dit omgekeerd is. Interesseert mij niets, zolang ik niet naar uw herrie hoef te luisteren, hoeft u niet naar mijn herrie te luisteren, en zolang ik mag zeggen dat uw muziek apentepels zuigt, mag u zeggen dat mijn muziek harder zuigt dan een pasgeboren kalf.

Jammer dat mensen zo'n thread als deze zo serieus nemen.

Hij staat op die cd als dansky&delmondo of zoiets...maar je hebt die plaat ook als Vengaboys-Paradise (dumonde remix)
ook wel lekker, zelfde track in een jamX-deleon stijl.

idd :

http://www.discogs.com/release/327508
Dumonde had toen die tijd overigens ook wel een aantal toppertjes.

Die Jupiter Prime is goed....zou er ook een super Juup of een MKS-80 in gebruikt zijn???

Weet niet, ben wel benieuwd. Het is iig wel een dikke (en voor die tijd herkenbare) lead.

Ach zie je wel, trance rockt! al is het maar voor sommige!

indeed, vooral als je de kwaliteit weet te onderscheiden :)

overigens: ik vind het meesterlijk dat de Anti-Trance Thread nu een platform is waar trance-liefhebbers over oude trance praten, waar zo af en toe een trance-hater doorheen tettert. Prachtige ironie.

Origineel geplaatst door Triphonius Z
omdat ik van Fuse ook mijn negatieve emoties mag kanaliseren:

Ik vind trance niks. Ik vind Frans Bauer niks en ik hou niet van Oostenrijkse volksmuziek. Ik hou van foute metal, electronische synthesizer bliepjes, funk en jazz. Ongetwijfeld zijn er mensen voor wie dit omgekeerd is. Interesseert mij niets, zolang ik niet naar uw herrie hoef te luisteren, hoeft u niet naar mijn herrie te luisteren, en zolang ik mag zeggen dat uw muziek apentepels zuigt, mag u zeggen dat mijn muziek harder zuigt dan een pasgeboren kalf.

Jammer dat mensen zo'n thread als deze zo serieus nemen.

Zonder hier een sociale/morele/ethische of weetikveel discussie van te willen maken: gaan we straks ook elkaars werk of studie op deze manier afkraken? Of waarom is trance of welke genre dan ook dan wel een legitiem onderwerp hiervoor.

Wat ik niet snap is dat op ongefundeerde wijze het forum op worden geslingerd en dat er word voorbijgegaan aan de tranceproducerende danwel met enige regelmaat trance luisterende forumleden onder het motto "ik uit lekker mijn mening". Ik mag toch aannemen dat zeker de producerende leden hun genre serieus nemen. Respect voor elkaars muzikale smaak is er hier niet echt bij.

Als dit niet serieus genomen HOEFT te worden dan mag deze thread van mij wel naar algemene discussie "overig". Dan heeft het niets meer met muziek te maken.

Maar goed. Ik zet mijn knipoog weer op en lees rustig verder :)

Origineel geplaatst door mc_kwok
Zonder hier een sociale/morele/ethische of weetikveel discussie van te willen maken: gaan we straks ook elkaars werk of studie op deze manier afkraken? Of waarom is trance of welke genre dan ook dan wel een legitiem onderwerp hiervoor.

Nou, het was niet mijn bedoeling trance af te kraken. Ik ben nog ontzettend mild vergeleken met andere posters. Ik wil alleen maar zeggen dat ik het niks vind, maar dat trance-liefhebbers mijn muziek waarschijnlijk ook niks vinden, en dat dat ok is wat mij betreft.

Wat ik niet snap is dat op ongefundeerde wijze het forum op worden geslingerd en dat er word voorbijgegaan aan de tranceproducerende danwel met enige regelmaat trance luisterende forumleden onder het motto "ik uit lekker mijn mening". Ik mag toch aannemen dat zeker de producerende leden hun genre serieus nemen. Respect voor elkaars muzikale smaak is er hier niet echt bij.

Ik zie ook wel eens commentaren op niet-trance tracks staan van trance-liefhebbers waarvan ik ook denk 'tjongejonge, moet dit nou?' Daarbij: wat is er ongefundeerd aan zeggen dat je trance niet leuk vindt? Misschien net zo ongefundeerd als zeggen dat je spruitjes smerig vindt? Daarbij denk ik dat de meeste mensen wel zo goed zijn in relativeren dat ze dit soort opmerkingen wel kunnen hebben hoor. Kijk maar naar de posts in deze thread waarin het gewoon over oude trance gaat. Ik vind het echt briljant, en het laat zien dat trance liefhebbers zich echt niets aantrekken van de azijnpisserij (want dat is het natuurlijk) van de niet-liefhebbers.

Als dit niet serieus genomen HOEFT te worden dan mag deze thread van mij wel naar algemene discussie "overig". Dan heeft het niets meer met muziek te maken.

Ben ik het helemaal mee eens.

Maar goed. Ik zet mijn knipoog weer op en lees rustig verder :)

Doe ik ook! ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back