De anti-trance thread

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Naja ik denk dat de meeste "trance haters" hier niet zozeer een gruwelijke hekel hebben aan de muziek (of wel) maar meer aan wat er omheen gebeurt. Als ik naar mezelf kijk, dan merk ik dat ik het massale, groteske gebeuren van trance een 'beetje' irritant vind. Daarmee bedoel ik, dat het allemaal draait om het nog rijker maken van een paar hoge piefen van ID&T bv. Nu snap ik best dat het allemaal bedrijfskunde is maar het neemt de essentie van muziek/dance nogal weg: vrolijk feesten zonder beslommeringen..
Bij andere muziekstijlen is het toch wel stukken minder massaal..

2cents

Origineel geplaatst door Arv
dan merk ik dat ik het massale, groteske gebeuren van trance een 'beetje' irritant vind. Daarmee bedoel ik, dat het allemaal draait om het nog rijker maken van een paar hoge piefen van ID&T bv. Nu snap ik best dat het allemaal bedrijfskunde is maar het neemt de essentie van muziek/dance nogal weg: vrolijk feesten zonder beslommeringen..
Bij andere muziekstijlen is het toch wel stukken minder massaal..

2cents

Helaas.. zo gaat dat. Op een gegeven moment worden er skihut-ceedees de markt op geschopt
met "de beste treeeeeenz" en worden deze nummers vervolgens bij 538 ook nog eens 538 keer op een dag gedraaid.
Zo is het vroeger ook met de hardcoremuziek tot een absoluut nulpunt gedaald, en zo zal elk
genre wat even lekker bij het publiek komt te liggen -neem een Bon Jovi of een Britney Spears-
of wie dan ook, net zolang gespeeld worden totdat de liefhebbers van het eerste uur hele bossen broccoli in hun oren proberen te douwen omdat ze het zelf niet eens meer kunnen horen. :stupid Commercie..:kont:

Sjeez, deze thread is zo gruwelijk lang dat ik helemaal misselijk word van het lezen ervan. Ik ben bij pagina 5 dus maar gestopt want ik wil er eigenlijk ook wel iets over zeggen. Trance IS echt kut, echt waar... :okdan:

Ik denk IDD dat de 'haat' jegens Trance 30% door de platheid van de muziek is en 70% door het commerciele gedoe eromheen!

Ik bedoel al die kaartjes voor Trance parties zijn extreem duur om nog maar te zwijgen van bv drankjes daar..Een biertje in een plastic beker kost al gauw 4 euro en een Breezer geloof ik iets van 8 euro per flesje ofzow!
[correct me if i'm wrong]

Origineel geplaatst door trash
Mensen worden gewoon dom gehouden door de media,en ook de dj's,wat chin al zei
Er is zoveel meer,time to explore
En dan pas kun je een oordeel vellen

time to explore heeft niet iedereen, sommigen hier hebben ook nog een baan weet je wel.
Maareh, waarom heeft Bambam hier nog niet gereageerd?

Origineel geplaatst door demian
In mijn optiek is trance echt geen domme muziek, op melodieus gebied scoort trance hoog

pardon? ben je helemaal gek geworden?

Origineel geplaatst door Bass
Ik denk IDD dat de 'haat' jegens Trance 30% door de platheid van de muziek is en 70% door het commerciele gedoe eromheen!

Ik bedoel al die kaartjes voor Trance parties zijn extreem duur om nog maar te zwijgen van bv drankjes daar..Een biertje in een plastic beker kost al gauw 4 euro en een Breezer geloof ik iets van 8 euro per flesje ofzow!
[correct me if i'm wrong]

we hadden het over de muziek toch? de rest eromheen irriteert me 100%
de 'muziek' zelf ook. tyfusherrie waar je zo hard mogelijk vandaan wil rennen. veel galmen lekker de strings keihard zetten alsof het heel cool is en dan op een achterlijk voor de hand liggend moment altijd maar weer die zelfde beat erin laten knallen. Platcompressen die handel, zodat vooral uit de hihats alle dynamiek verdwenen is. achterlijk simpele, bij de eerste keer horen al vervelende kutmelodietjes die elke platte mongool kan onthouden erin stoppen zodat ie weet wanneer hij weer met twee handen in de lucht kan roepen dat ie dit zo'n vet nummer vindt. Zelfs de makers van trance weten niet dat er ook muziek bestaat.

En dat tiesto-gedoe, daar wordt je helemaal gek van. Ik heb nog nooit zo'n niet funkend nummer gehoord als dat laatste hitje van hem wat overal te pas en te onpas langskomt. Draaien kan ie ook al niet en doet ie eigenlijk ook niet. maar volgens mij is tiesto meer progressive of zo? en ga er absoluut geen violist of weet ik wat bijhalen en zeggen dat je met een muzikaal project bezig bent. Dan mag je samen met die kwakzalver van een Jamie Cullen of hoe heet ie en hoge boom Mart Smeets een nek-schot in de duinen...

lekker positief he?:D

Origineel geplaatst door DJ Fuse
de 'muziek' zelf ook. tyfusherrie waar je zo hard mogelijk vandaan wil rennen. veel galmen lekker de strings keihard zetten alsof het heel cool is en dan op een achterlijk voor de hand liggend moment altijd maar weer die zelfde beat erin laten knallen. Platcompressen die handel, zodat vooral uit de hihats alle dynamiek verdwenen is. achterlijk simpele, bij de eerste keer horen al vervelende kutmelodietjes die elke platte mongool kan onthouden erin stoppen zodat ie weet wanneer hij weer met twee handen in de lucht kan roepen dat ie dit zo'n vet nummer vindt. Zelfs de makers van trance weten niet dat er ook muziek bestaat.

En dat tiesto-gedoe, daar wordt je helemaal gek van. Ik heb nog nooit zo'n niet funkend nummer gehoord als dat laatste hitje van hem wat overal te pas en te onpas langskomt. Draaien kan ie ook al niet en doet ie eigenlijk ook niet. maar volgens mij is tiesto meer progressive of zo? en ga er absoluut geen violist of weet ik wat bijhalen en zeggen dat je met een muzikaal project bezig bent. Dan mag je samen met die kwakzalver van een Jamie Cullen of hoe heet ie en hoge boom Mart Smeets een nek-schot in de duinen...

Kan ik hier uit opmaken dat je trance geen mooie muziek vind? 8)

Godverdorie ACHTERLIJKE muziek is het!
Dahag gozâh...
:Z

mOOOOh grappige draad

ik vind trends wel mooi :kroon:

jammer dat mensen die trends niet mooi vinden uuuren spenderen draadjes te lezen en typen waarom ze t niet mooi vinden... ze hadden zeker niks beters te doen dan anderen van hun mening proberen te overtuigen, zielig hoor, ga toch muziek maken...

(en ik heb niet alle 5 pagina's gelezen haha).

iedere muzieksoort heeft zijn commerciele hype-periode, maar dat gaat ook weer voorbij hoor.

ik neem nog n :biertje:

Tsja...

Wat kan ik nog aan deze discussie toevoegen....

ooowww dit misschien?

KOI - Johan Gielen is niet alleen een van 's werelds beste dj's, hij staat nu ook aan de top van de wereldranglijst met zijn koi karpers (gekweekte karpers). Gielen werd afgelopen weekeinde in Japan wereldkampioen kweken van de mooiste karper. Hij won met de zeventig centimeter lange karper Shusui.

bron: http://spitsnet.nl/cci.php?id=38436

behalve geluiden tweaken kan deze man blijkbaar ook DNA tweaken....:geslaagd:

:dubbel:

Origineel geplaatst door Vizion
Helaas.. zo gaat dat. Op een gegeven moment worden er skihut-ceedees de markt op geschopt
met "de beste treeeeeenz" en worden deze nummers vervolgens bij 538 ook nog eens 538 keer op een dag gedraaid.
Zo is het vroeger ook met de hardcoremuziek tot een absoluut nulpunt gedaald, en zo zal elk

De trance zoals ik (en wellicht de meeste trance liefhebbers) deze kennen is nimmer te vinden op skihut cd's. Die skihut meuk valt gewoon onder de noemer populaire dance of zoiets.

Bovendien wordt ik zo onderhand wel ontzettend moe van dat gedenk in hokjes en vakjes. Typisch iets Nederlands hoor.

De reden dat er zo veel tijd aan gespendeerd wordt denk ik is dat mensen het ook wel leuk vinden om ergens een tent binnen te wandelen zonder dat je na drie nummers gillend de zaak uit rent

De reden dat er zo veel tijd aan gespendeerd wordt denk ik is dat mensen het ook wel leuk vinden om ergens een tent binnen te wandelen zonder dat je na drie nummers gillend de zaak uit rent

Kijk daar heb je helemaal gelijk in. Maar dan heb je het over commerciele skihut-jaren80cover-eenheidsbrei, dat is geen trance.

@sten: je hebt helemaal gelijk, maar mensen hebben nu eenmaal hokjes nodig omdat hun brein anders een chaos zou worden. hokjes zorgen voor structuur en overzicht (zie jij je computer al voor je zonder mappen?).

Iedereen denkt in hokjes en vakjes, en wie zegt dat -ie dat niet doet liegt. Heeft ook niets te maken met typisch Nederlands of zo, mensen werken nou eenmaal op die manier. Sterker nog, daarover klagen is nu juist weer een typisch voorbeeld van hokjes- en vakjesdenken...

En nog steeds houd ik niet van trance overigens. Of mag ik dat niet zeggen?

dat is wat de mens een mens maakt en geen dier (volgens wetenschappers waartoe ik niet behoor)

Het kunnen categoriseren....

Mijn mening over Trance?

Niet mijn muziek (alles na 1995 dan)

Verder vind ik een hoop muziek niet vernieuwend (inclusief m`n eigen brouwsels) en is muziek (in mijn beleving) altijd evoluerend en daardoor zal het vaak voortborduren op iets dat eerder is gedaan....
En heeft ieder genre wel z`n eigen "scene". Vaak hangt (denk ik) muziekkeus ook samen met de keus wel of niet geassocieerd willen worden met een bepaalde groep. Niet voor niets dat muziek vaak in de eerste plaats in de categorie cultuur wordt geplaatst en niet bijvoorbeeld in het hokje economie......:gaap:

Mijn kippen zitten alleen 's avonds in een hokje. Gezellig tegen elkaar op n stokje. Overdag pesten ze zich t voer voor de snavel weg, maar zodra t donker is, gaan ze in t hokje en zitten ze elkaar warm te houden. Hokjes kunnen dus toch ergens goed voor zijn, toch? :engel:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back