De anti-trance thread

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door CosmicDreamer
als trance nu eens zoals jazz beschouwd werd . (no i'm not kidding :P). Hiermee bedoel ik, dat men in jazz zoveel lagen van bewust zijn, kleur ,text types en losse improviserende vormen heeft dat het een kunst wordt om eens iets nieuws te onderbouwen.

Trance vergelijken met Jazz gaat niet helemaal op, omdat Jazz zeg maar een hoofd genre is en
allerlei afsplitsingen heeft zoals bv. modern jazz, free jazz, be bop, contemporary etc.
Trance op zijn beurt is geen hoofdgenre, maar een afsplitsing van het hoofdgenre Dance.

Juist doordat Trance redelijke vaste vormen heeft is het een apart subgenre. Als trance
gecombineerd zou worden met improviserende stijlen, zou het waarschijnlijk ook geen trance meer heten.
Dan ontstaan er weer nieuw sub-genres.

Als je begrijpt wat ik bedoel..........

Origineel geplaatst door trigg

Dan ontstaan er weer nieuw sub-genres.

Als je begrijpt wat ik bedoel..........

Zoals tribal trance, tech-trance, progressive trance, uplifting, cheese, clubtrance, psy-trance, etc

ik zou eens iets willen zeggen, wat vermoedelijk al lang gezegd is, maar ik nog eens opnieuw wil formuleren.

veel is reeds geschreven over hokjes-geest, vooroordelen, commercie, uitbuiting/uitputting van een idee of concept,
associatie met breezerdrinkendesletjesdieboerenlullenneuken *excuuslemot* en dies meer.

Ik zelf heb hier het schijt aan, maar ben een tranceliefhebber (ondermeer. ik houd ook van legowelt, orgue electronique, moby, praga khan, thomas newmann, daft punk, fischerspooner, mirwais, Willem Vermander.... laat maar lekker loslopen die hap)

Wat mij nu wel irriteert is de eenzijdigheid van wat je op de radio hoort. de laatste shits van milc inc, silver, Billy Turf...
supersaw is zo afgezaagd soms dat het letterlijk niet mooi meer is. En dit is een zeer spijtige zaak voor het genre en het fenomeen trance, alsook voor diegenen die er een degout van krijgen. Ik zit te luisteren bij dit schrijven naar een zeer oude setup van DJ tiesto of een evenknie, maar met oud bedoel ik dus toch een vijf jaar of misschien wel meer.
Daar zitten trancetracks tussen waar alstublieft de lead geen supersaw is... maar een TROMPET!
jawel mensen!
een trompet!
of toch een gesynthetiseerd geluid dat daar sterk in de buurt van komt.
Die track is fucking mooi en origineel daarom vind ik... (ken de naam niet)
Dat is eens wat anders dan een superzaag dus, maar wel nog steeds trance, en voor mij de moeite
genoeg om naast die andere brol op de radio te horen...

maar goed... ik ben zeker niet de enige die dit vind...

hee cloudman, geef eens een snippet...

Ik denk dat ik het wel weet....

trouwens, trance op de radio is natuurlijk niet de trance waar de "liefhebbers" zoals ik voor gaan.

En (eerder al verteld) daar zullen de meeste tegen aan hikken (zal ik het maar zachtjes uitdrukken)

Zelf walg ik van al die Anthems, en al helemaal voor sensation :r

Dat is trouwens hét feest voor mensen die niet begrijpen wat house/ dance met je kan doen.

Een feest die daar beter in slaagt is Awake... (zegt de trance liefhebber)

Nog beter is natuurlijk feestjes als die van klakson VS nogwat op een oostduitse boot bij de nsdm-haven in A'dam..

Was natuurlijk techno en electro wat de klok sloeg maar ik zou het wel zien zitten, tussen die industriele pijpen en vage andere shit vette trance horen en dan minus alle popi-jopi anabolen slikkende gasten en plastictieten wijven zoals op alle commerciele feesten.......

Vraag me af of er een verband is tussen trance haten en digitale synths haten.

ik zal weer eens moeten graven voor die snippet,
we zijn immers een paar dagen verder ondertussen :D

maar zelfs "sommige ja nee comerciele dingen" hebben niet steeds die supersaw gelukkig.

zoals bvb... damn... dat projectje van ferry corsten met tiesto, met die videoclip van die aboriginal met zijn didgeridoo.
(geheugen aangetast door het drinken van overmatige hoeveelheden zeegeus het vorig weekend)

Origineel geplaatst door cloudman
ik zal weer eens moeten graven voor die snippet,
we zijn immers een paar dagen verder ondertussen :D

maar zelfs "sommige ja nee comerciele dingen" hebben niet steeds die supersaw gelukkig.

zoals bvb... damn... dat projectje van ferry corsten met tiesto, met die videoclip van die aboriginal met zijn didgeridoo.
(geheugen aangetast door het drinken van overmatige hoeveelheden zeegeus het vorig weekend)

Gouryella - Walhalla is dat denk ik...

Met de famous gouryella bassline (Ferry's signature) ook gebruikt in The Generator - Were are you now? Moonman remix

Moonman = Ferry Corsten

Ik heb zeer zeker zelf ook wat hersencellen down the drain gegooid maar goeie trance tracks kan ik wel onthouden!

Origineel geplaatst door fuse
Vraag me af of er een verband is tussen trance haten en digitale synths haten.

Hmmm volgens mij niet !

Ik denk eerder dat er een verband is tussen Trance maken en softsynths gebruiken

Origineel geplaatst door Bass
Ik denk eerder dat er een verband is tussen Trance maken en softsynths gebruiken

... het uitmelken van -pakkumbeet- een virus een nord een korg
kan ook niet worden onderschat
... als ik mijn oren even voor den speakerd mag leggen

Zolang de muziek erg makkelijk in hokjes te plaatsen is - dus makkelijk te benoemen is als zijnde house, trance, techno.. noem maar op - gaat het snel vervelen.

Muziek die niet binnen hokjes past, heeft bij mij sowieso een streepje voor.

Origineel geplaatst door Alex Omega
Gouryella - Walhalla is dat denk ik...

Met de famous gouryella bassline (Ferry's signature) ook gebruikt in The Generator - Were are you now? Moonman remix

Moonman = Ferry Corsten

Ik heb zeer zeker zelf ook wat hersencellen down the drain gegooid maar goeie trance tracks kan ik wel onthouden!

bijna
ik had het op gouryella van gouryella

wist nie dat the generator en moonman ook van ferry waren.
ben onder de indruk van die mens...

system F was ook een projectje van hem

Het grote AFZEIK thread

Het grote AFZEIK thread

Naar aanleiding van de Thread over de tiesto sounds voor de virus:

Voor de mensen die commentaar hebben op de producties en/of draai prestatie's van onze medecollega's hier de afzeik thread!!!!
zo kan je andere threads lekker laten zitten en hier je commentaar kwijt....
uitvinding van de eeuw zeg ik.....
Even een voorbeeld van mezelf...

Scooter wat een ontzettende %$@#!$ is dat kzag m voorbij flitsen bij tmf-awards always hardcore ow ow ow wat een slechte versie zeg....
en dan die 2 gasten die op een 2 keyboards tegelijk staan te rammen en draaien terwijl je ze niet eens hoort dan ben je wel heeeel zielig bezig.....

NEXT.......

laat me raden het volgende slachtoffer TIESTO:koffie:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back