De anti-trance thread

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door RPH
en dat dacht ik zelf ook :D toen je mij beledigde en ik boos terug postte. ;)

hieruit blijkt dat je me mening over eurohouse te persoonlijk neemt... of niet soms.. want je zegt het hier zelf namelijk.

dus wie houdt hier de spiegel vast ? jij of ik ?

achtergrond info :

ik ben zelf 27 jaar,. en hou zelf erg veel van donkere Acid / techno ( uk stijl ) / goatrance / D 'n B / spacey muziek / 80ties muziek ( commercieel idd ... maar wel goede muziek.. die bands maakten de muziek niet alleen om het geld .. maar omdat ze het mooi vonden om te maken. )

verder luisterde ik voor de jaren '90 en begin jaren '90 ook naar de top40 enzo .. maar ben daar mee gestopt toen ik trance leerde kennen samen met goatrance en acidhouse.
dat waren platen die ik van vrienden hoorde,. en werd er meteen verliefd op ... omdat het zo goed klonk ,. en zonder onnodig gezang erin .. en suffe geluiden / melodietjes.
Het zat gewoon veel beter inelkaar.

discussies ga ik niet uit de weg,. maar wil ook helemaal geen ruzie zoeken hier.

dat ik hier op het forum zit,. is omdat ik een liefde heb voor synthesizers etc... en er graag over lees ,. en schrijf.
ik vind dit ook niet erg commercieel...omdat er geen winst behaald wordt hier..maar puur discussie / hulp bij problemen / etc.

...commercieel.. dat lijkt me het winstoogmerk, en niet dat er een X aantal mensen hier zitten.

:biertje: laterz.

Tja dat een mening een belediging is weet je veelal pas achteraf. Ken je trouwens die 80's bands persoonlijk? Dat bijv. Duran Duran die dollartekens niet voor ogen hadden? Wie weet was er veel druk van een platenmaatschappij.

Origineel geplaatst door Catalunya
Wie zegt dat alles wat geschreven is betrekking heeft op jou.

naja dat wat fuse zei,. leek erop dat hij dat tegen mij had. of bedoel je dat niet ?

verstandelijk gehandicapten maken ook muziek. Ze kunnen beter maat houden dan de gemiddelde nederlander.

ik geloof je best,. ik zou het eerlijk gezegd niet weten.

En ik zeg ook niet dat "normaal begaafden" muziek niet kunnen voelen.

nee idd,. je zei dat verstandelijk gehandicapten de muziek "wel" kunnen voelen :P
dan denk je toch automatisch dan "normaal begaafden" dat volgens jou niet kunnen :P

Ik vind alleen dat zwart wit denken zo vervelend. dat ineens ook alle trance "ruk" is.

niet alle trance is ruk... ik vind gewoon de oude trance waar ik mee opgroeide beter is dan wat er tegenwoordig rondgaat.

En dat iedereen die het maakt dat doet om er geld mee te verdienen. 'So What"

geld verdienen met muziek maken is natuurlijk super,. maar ik vind het minder wanneer het gedaan wordt alleen om het geld ,. en niet om de muziek.
zo denk ik erover.

:koffie:

Tja dat een mening een belediging is weet je veelal pas achteraf.

yup,. ben ik wel met je eens.

Ken je trouwens die 80's bands persoonlijk? Dat bijv. Duran Duran die dollartekens niet voor ogen hadden? Wie weet was er veel druk van een platenmaatschappij.

hehehe,. nee ik ken niet 1 band persoonlijk. maar ik vind die muziek vaak beter inelkaar zitten dan de zoveelste trance track wat uitkomt ( ik luister er amper naar ,. maarja ik heb vrienden die wel die trance leuk vinden, en me broertje ook ...ik hoor dat dus ook als ik bij ze op bezoek ben :erm: ).

ik denk dat duran duran vast ook wel dollar tekens moeten hebben gezien,. het was natuurlijk wel een hele populaire band... en druk van een platenmaatschappij zal er ook wel geweest zijn..maar zeg nu zelf 't klonk wel wat beter dan het gros wat er nu allemaal is.

laten we het er maar op houden dat we allebei andere mening hebben over goede muziek ,. en dat zo hoort te zijn .... alles hetzelfde is wel heel saai eigenlijk. En als ik die muziek niet wil horen ... loop ik erbij weg .. of wat dan ook :P wat ik altijd al heb gedaan.

laterz,

Discussie in Belgie http://www.zattevrienden.be/node/22149

nice,. ik lees meteen al wat interessante berichten. bedankt voor het wijzen hierop... altijd leuk om te lezen wat anderen er over te zeggen hebben.

fjoesz gaat testosteron verkopen.. een berichtje of tien geleden vond t nog gretig aftrek
nu kakt t wat in in deze draad dus:

weekrantsoennetje testosteron: €10,- af te halen bij fjoesz

klote hersenloze tyfustrens ook altijd

Ja RPH, ik had het inderdaad over jouw. Maar ook over al die anderen die zo hoog van de toren blazen dat ze het allemaal zo goed denken te weten. Waarom zou je anderen het plezier in wat dan ook miskennen (zolang die respect voor jouw blijven houden)? Vind je daar zelf te goed voor of zo?
Iedereen heeft z'n eigen smaak, maar het lijkt mens eigen te zijn om anderen 'af te keuren' als ze niet aan jouw smaakpatroon voldoen. Maar sta er dan ook niet van te kijken als je hierom wordt aangesproken omdat mensen zich nou eenmaal niet graag 'af laten keuren' om een triviale kwestie als verschil in smaak.

Discussie is helemaal niet erg.. Dat doen ze in Den Haag ook elke dag weer. Het gaat erom dat je dat 'normaal' doet, zonder meteen de 'tegenpartij' uit te maken voor rotte vis..

(Hmm. Wat betreft deze laatste 30 berichten, ik heb me net een uurtje zeer vermaakt hoor. Met een lekkere bak koffie erbij.. :D)

Ik kan het verhaal van Merlin wel een beetje volgen. History repeats itself. De ene melkkoe is overleden en de andere komt er alweer aan (Urban?).

Toen de gabber opkwam zag ik ook al in dat dat commercieel uitgebuid werd. Dat zie je gewoon aankomen. Zelfde verhaal met trance. Buiten het feit dat ik niet van trance houd, hou ik gewoon ook niet van die massale dingen (al is opgevallen dat het woord "massaal" erg vaak gebruikt wordt in de media? als een soort modewoord..) met feesten waar 40.000 staan te lummelen rond een flesje Bacardi. Geef mij maar de kleinschalige feestjes, niet omdat het wellicht underground is, maar omdat het dan niet gaat om hoe je eruit ziet en dat je een lekkere wijf/boy bent, maar om de muziek. Want bij de grote trance feesten gaat het toch allang niet meer om de muziek, maar om hoeveel flesjes Breazah worden opgezopen die avond. Nou DAT stoort me dus (en dat was dus psies wat je 13 jaar geleden ook met de Thunderdome feesten had..alleen had je toen nog geen Breazah)

R

dat doet iedereen overal en altijd.. vandaar oorlog ook en zow..
als je de reden wegneemt, dus je niet uit de kast laat lokken.. loopt ongeveer alles met een sisser af
je kan heel driftig gaan zitten verdedigen wat je vindt, maar waarom? omdat een andere computernerd dan weet hoe jij er over denkt? who cares
t enige waar t om gaat is dat die kuttrens tyfusherrie is natuurlijk. iedereen die dat zegt heeft een punt

Origineel geplaatst door fuse
Ja RPH, ik had het inderdaad over jouw. Maar ook over al die anderen die zo hoog van de toren blazen dat ze het allemaal zo goed denken te weten. Waarom zou je anderen het plezier in wat dan ook miskennen (zolang die respect voor jouw blijven houden)? Vind je daar zelf te goed voor of zo?
Iedereen heeft z'n eigen smaak, maar het lijkt mens eigen te zijn om anderen 'af te keuren' als ze niet aan jouw smaakpatroon voldoen. Maar sta er dan ook niet van te kijken als je hierom wordt aangesproken omdat mensen zich nou eenmaal niet graag 'af laten keuren' om een triviale kwestie als verschil in smaak.

Wat een aannames allemaal.

Als je niet vaan massaal houd dan ga je toch niet en hoezo daar draait het om de meeste breezers drinken?

Sja, voor bacardi is dat zo......
Ik vind grote feesten minder omdat er veel niet feestlui komen, maar wat zijn dat dan? strikt persoonlijk natuurlijk.
Die hooligans vonden dancevalley 2004 waarschijnlijk geweldig, lekker vechten met 100 man bij de hQ-stage....
dus....

Ouwe dj fuse is zeker een vinyl met een boel krassen er op, je valt in herhaling man.
maar idd, who cares.

Je kan iets nog zo verrot vinden helaas blijft het toch bestaan, vele hebben het al geprobeerd met grote gevolgen maar is het gelukt neen.......

Het is en blijft een nutteloze wereld dus waarom niet?

Origineel geplaatst door Alex Omega
Wat een aannames allemaal.
Als je niet vaan massaal houd dan ga je toch niet en hoezo daar draait het om de meeste breezers drinken?
Sja, voor bacardi is dat zo....

...
Zonder Bacardi/Heineken etc GEEN mega feest, beste man.! Om de dooie donder dat het wel om die drankverkoop gaat!

zeker waar, daarom zeg ik ook voor Bacardi.....

Maar waarom zie ik dat niet op Nature One? en een kaartje daar is maar 55 voor 2 nachten en 3 dagen!!!!

En daar staan toch ook 40000 man.

ow, ander topic!

als een feest niet uitkan, wordt ie ook niet gegeven
sommige poepzakken draaien natuurlijk wel eens mega verlies met een feestje, maar dat hou je niet zo lang vol als je de sultan van brunei niet bent

(sfx: overslaan van een plaat)

die kuttrens is tyfusherrie

Origineel geplaatst door Alex Omega
Ik vind grote feesten minder omdat er veel niet feestlui komen, maar wat zijn dat dan? strikt persoonlijk natuurlijk.
Die hooligans vonden dancevalley 2004 waarschijnlijk geweldig, lekker vechten met 100 man bij de hQ-stage....
dus....

Ben ik blij dat ik dan niet bij de HQ ben gaan staan!!! Ik vond Dance Valley 2004 echt wel top.

Wat kan mij dat schelen dat er nu trance of techno wordt gedraaid. Zolang ik het maar goed vind kan de rest ervan denken wat ze willen.

Geef mij ook maar liever die kleinere parties, maar enkele zomerfestivals kunnen er altijd wel bij.

Origineel geplaatst door Arv
Toen de gabber opkwam zag ik ook al in dat dat commercieel uitgebuid werd. Dat zie je gewoon aankomen. Zelfde verhaal met trance. Buiten het feit dat ik niet van trance houd, hou ik gewoon ook niet van die massale dingen (al is opgevallen dat het woord "massaal" erg vaak gebruikt wordt in de media? als een soort modewoord..) met feesten waar 40.000 staan te lummelen rond een flesje Bacardi. Geef mij maar de kleinschalige feestjes, niet omdat het wellicht underground is, maar omdat het dan niet gaat om hoe je eruit ziet en dat je een lekkere wijf/boy bent, maar om de muziek. Want bij de grote trance feesten gaat het toch allang niet meer om de muziek, maar om hoeveel flesjes Breazah worden opgezopen die avond. Nou DAT stoort me dus (en dat was dus psies wat je 13 jaar geleden ook met de Thunderdome feesten had..alleen had je toen nog geen Breazah)

R

En zelfde verhaal met Techno. De eerste "I Love Techno" parties in Gent waren ook suuuuuuuuper. Maar na 3 jaar hield ik het daar voor bekeken. Het was plots een "heb je me gezien????" feestje geworden.

Het gaat daar ook niet meer om het leukste techno festival te maken. Gewoon maar om de meeste winst er uit te halen.

ach ja, commercieel..... Weet je, ik zou willen dat ik commercieel genoeg muziek kon maken. Want wat betekent commercieel? Dat heel veel mensen jouw muziek willen horen. Lijkt me geen onaardig compliment. Dat er mensen zijn die graag (veel) geld verdienen aan hun muziek, heb ik eigenlijk ook niet zo'n moeite mee. Leuk als het ze lukt.
Ik zit op mijn zolderkamertje te rommelen met mijn tweedehands synthjes, waar één keer per jaar iets uitkomt wat ik zelf überhaupt de moeite vind om op cd te branden. Dan kan ik wel heel stoer gaan roepen dat ik underground ben, of alternatief, maar de waarheid is gewoon dat ik helemaal niet goed genoeg ben om muziek te maken die zo gemakkelijk in het gehoor ligt dat vele mensen er graag naar luisteren.

Trouwens, waarom zou commerciele shit altijd per se om het geld gaan? Van de platenmaatschappij uit geloof ik dat wel, maar is het zo ondenkbaar dat een artiest zelf zijn muziek wél leuk vindt, ook al is het commercieel? De tracks van mezelf die ik het liefste hoor, zijn stuk voor stuk NIET experimenteel, en doen altijd wel aan andere dingen denken. Wat ik dan leuk vind zijn kleine dingen, details waar ik dan trots op ben dat ik dat bedacht heb, effectje hier, of precies de goede klap op precies het goede moment.
Dus maak ik muziek voor mezelf, die, als het technisch wél goed uitgevoerd was :D, gerust als commercieel beschouwd kan worden. En toch heb ik er veel lol aan en verdien er geen cent aan.

Origineel geplaatst door fjoesz
t enige waar t om gaat is dat die kuttrens tyfusherrie is natuurlijk. iedereen die dat zegt heeft een punt

Maar wat voor punt?

Strippen op de Dam is nog zinniger dan jouw opmerking. ;)

Hoe vaker er geroepen wordt dat Trance kutherrie is, des te alternatiever het wordt. En dan is het ineens wel weer acceptabel en mooi.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back