De anti-trance thread

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
ach ja, commercieel..... Weet je, ik zou willen dat ik commercieel genoeg muziek kon maken. Want wat betekent commercieel? Dat heel veel mensen jouw muziek willen horen. Lijkt me geen onaardig compliment. Dat er mensen zijn die graag (veel) geld verdienen aan hun muziek, heb ik eigenlijk ook niet zo'n moeite mee. Leuk als het ze lukt.
Ik zit op mijn zolderkamertje te rommelen met mijn tweedehands synthjes, waar één keer per jaar iets uitkomt wat ik zelf überhaupt de moeite vind om op cd te branden. Dan kan ik wel heel stoer gaan roepen dat ik underground ben, of alternatief, maar de waarheid is gewoon dat ik helemaal niet goed genoeg ben om muziek te maken die zo gemakkelijk in het gehoor ligt dat vele mensen er graag naar luisteren.

Trouwens, waarom zou commerciele shit altijd per se om het geld gaan? Van de platenmaatschappij uit geloof ik dat wel, maar is het zo ondenkbaar dat een artiest zelf zijn muziek wél leuk vindt, ook al is het commercieel? De tracks van mezelf die ik het liefste hoor, zijn stuk voor stuk NIET experimenteel, en doen altijd wel aan andere dingen denken. Wat ik dan leuk vind zijn kleine dingen, details waar ik dan trots op ben dat ik dat bedacht heb, effectje hier, of precies de goede klap op precies het goede moment.
Dus maak ik muziek voor mezelf, die, als het technisch wél goed uitgevoerd was :D, gerust als commercieel beschouwd kan worden. En toch heb ik er veel lol aan en verdien er geen cent aan.

Helemaal mee eens, vind het ook vreemd dat somige mensen moeite hebben met geld verdienen aan je muziek, waarschijnelijk hebben ze dan ook een hekel aan Depeche Mode, Kraftwerk U2 enz.
Ik zou graag wat verdienen aan me muziek, dat betekend dat ik in plaats van naar me werk te gaan lekker muziek kan maken en toch de rekeningen kan betalen en wat is daar nou verkeerd aan?
Roland Korg enz. zullen ook wel een stel commerciele klootzakken zijn want die maken synth's om geld te verdienen, zijn dan ook een soort Tiesto's toch?
Wat ik bedoel, is dat 99% van de mensen graag geld verdient aan zijn hobby, of je nou muziek maakt of graag taartjes bakt, als je er van kan leven doe je dat.

Origineel geplaatst door fjoesz
t enige waar t om gaat is dat die kuttrens tyfusherrie is natuurlijk. iedereen die dat zegt heeft een punt

Ik vind het wel opmerkelijk dat er zoveel mensen (zelfs muzikanten) een beperkte kijk hebben op muziek en genres. Alles over 1 kant scheren.

Zeg Fjoesz "Wat voor kutherrie maak jij eigenlijk?" "In welk hokje pas jij?"

geld verdienen is niks mis mee.
elke identiteit uit muziek rammen omdat je daar je doelgroep mee vergroot is niet ok

dat is ook gelijk de frustratie bij iedereen. een overkill aan tyfusherrie(lees trens :D) al die meuk die die verzadigde markt opgedouwd wordt met een dikke pr-machine

geld verdienen is niks mis mee, maar de beleving van muziek heeft geen zak met geld te maken
waarom wordt de consument zo dom gehouden.. lekker die trieste zooi dr in rammen zoals je een gans vetmest
tuurlijk kan je de makers weinig verwijten
de consument een heleboel.. eigenlijk moeten we ons rotschamen met zn allen dat t aanbod muziek zo verdeeld is als nu. dat bepaalt uiteindelijk toch de gene die de cd koopt.. of die naar dat trieste pillenfeest gaat

al dit gezegd hebbende blijf ik natuurlijk benadrukken dat trens objectief menstergende shit is..

elke identiteit uit muziek rammen omdat je daar je doelgroep mee vergroot is niet ok

dat is ook gelijk de frustratie bij iedereen. een overkill aan tyfusherrie(lees trens :D) al die meuk die die verzadigde markt opgedouwd wordt met een dikke pr-machine

geld verdienen is niks mis mee, maar de beleving van muziek heeft geen zak met geld te maken
waarom wordt de consument zo dom gehouden.. lekker die trieste zooi dr in rammen zoals je een gans vetmest
tuurlijk kan je de makers weinig verwijten
de consument een heleboel.. eigenlijk moeten we ons rotschamen met zn allen dat t aanbod muziek zo verdeeld is als nu. dat bepaalt uiteindelijk toch de gene die de cd koopt.. of die naar dat trieste pillenfeest gaat

al dit gezegd hebbende blijf ik natuurlijk benadrukken dat trens objectief menstergende shit is..

Maar als ik je verhaal zo lees, kan ik niet anders concluderen dat je blij moet zijn dat jij zo sterk was je niet bij die grote massa aan te sluiten. En wees creatief in de platenzaak. Er komt nog genoeg moois uit.

Misschien wordt het tijd voor een Q&A met Tiesto..:eureka:

Ik zou hem wel 's willen vragen hoe die nou op dat supersaw idee is gekomen, vinnik zo sterk van hem gewoon.. :D

...
elke identiteit uit muziek rammen omdat je daar je doelgroep mee vergroot is niet ok...

Waarom niet? Doelgroep= mensen die wel blij zijn met die muziek. Als het gekocht wordt, zijn er blijkbaar mensen die het wel goed vinden. Ik hou niet van trance, veel meer van metal. maar ik gun ieder zijn muziek.

Origineel geplaatst door Catalunya
Maar als ik je verhaal zo lees, kan ik niet anders concluderen dat je blij moet zijn dat jij zo sterk was je niet bij die grote massa aan te sluiten. En wees creatief in de platenzaak. Er komt nog genoeg moois uit.

dat is ook wel zo en idd er komt nog wel eens wat uit. ik moet wel 200 platen checken om er 3 mee te nemen

was ik maar een simpele boer die op frans bauer of tiesto helemaal los kan. ze zeggen niet voor niks: t geluk is met de dommen

@dumdumetc.. vaak is het wel zo dat als iemand even een avondje op bezoek komt die niet zo aktief bezig is met muziek. laat ik wat dingen horen en dan gaat er een wereld voor ze open. jezus dat dit soort muziek bestaat! vervolgens gaan ze op zoek naar die zo moeilijk te vinden muziek en zijn ze ook ineens ongelukkig vanwege de schamele bende die je voorgeschoteld krijgt. mensen weten echt niet beter dan dat tiesto idd de beste dj ter wereld is.. t slaat helemaal nergens op, maar ze menen het serieus. ook heeel veel mensen rijden opel, net zoiets

dat is ook wel zo en idd er komt nog wel eens wat uit. ik moet wel 200 platen checken om er 3 mee te nemen

was ik maar een simpele boer die op frans bauer of tiesto helemaal los kan. ze zeggen niet voor niks: t geluk is met de dommen

hihi.. dus je wenste dat je zelf van Trance kon houden..

Maar wat betreft 200 platen checken en er 3 meenemen, dat heb ik ook altijd gehad, ook voor de trance periode.. Het gros was altijd al kut.. *mijn subjectieve mening*

Maar goed.. mensen zijn kuddedieren en lopen achterelkaar aan.

In Nederland is het trance trance trance,
In Duitsland D&B, Breakbeat etc
In Engeland .. geen idee maar zal ook wel iets wezen..

Wat voor tandpasta gebruik jij eigenlijk? En wat voor wasmiddel en wat snack jij het meest?

Ik bedoel te zeggen, meeste mensen zijn weinig geavanceerd, iedereen heeft wel een paar blinde vlekken, zo luistert Nederland Trance, staan we massaal in de File, we kijken allemaal wel TV, Balkenende wordt vast weer herkozen en zo laat iedereen wel een steekje vallen.

Iig, Trance moet mogen. Misschien moeten we het zo zien. 8)

@dumdumetc.. vaak is het wel zo dat als iemand even een avondje op bezoek komt die niet zo aktief bezig is met muziek. laat ik wat dingen horen en dan gaat er een wereld voor ze open. jezus dat dit soort muziek bestaat! vervolgens gaan ze op zoek naar die zo moeilijk te vinden muziek en zijn ze ook ineens ongelukkig vanwege de schamele bende die je voorgeschoteld krijgt. mensen weten echt niet beter dan dat tiesto idd de beste dj ter wereld is.. t slaat helemaal nergens op, maar ze menen het serieus. ook heeel veel mensen rijden opel, net zoiets

Jeetje, laat jij trance liefhebbers in je huis dan?? :D

[B laat ik wat dingen horen en dan gaat er een wereld voor ze open. jezus dat dit soort muziek bestaat! [/B]

Nu maak je me wel heel erg nieuwsgierig naar jouw muziek! Kun je niets laten horen?

Ik geef je gelijk in het feit dat er veel moois te halen is in de donkere hoekjes van de platenzaak. trouwens ook dat er betere auto's zijn dan opel 8o) , maar ik vraag me sterk af of die muziek wel veel aandacht zou krijgen als er qua commerciele muziek minder te krijgen zou zijn. Niet alle muziek spreekt een groot publiek aan. En als jij underground muziek maakt die aansluiting vindt bij een groter publiek, tja, dan is het niet echt underground meer he? Doet dat iets af aan je eigen prestatie? Wat dat betreft heb ik Kurt Cobain ook nooit begrepen: balen dat je muziek populair is. Waarom breng je het dan uit? Om een "elitair" gezelschapje selectieve luisteraars te vereren met jouw muziek? Daar heb ik mijn ouders voor, die moeten wel luisteren :engel:

Origineel geplaatst door demian
[/URL]
Interview met Ferry Corsten

citaat Ferry!
Gelukkig waren destijds de forums nog niet zo drukbezet, ik kreeg op die manier ook meer ruimte om fouten te maken. Als je nu een technische fout maakt, lees je het meteen ergens terug en krijg je op die manier snel een minder goede reputatie als dj.

Aha, Ferry neemt dus ook weleens een kijkje op dit forum
:D

citaat Ferry!
Gelukkig waren destijds de forums nog niet zo drukbezet, ik kreeg op die manier ook meer ruimte om fouten te maken. Als je nu een technische fout maakt, lees je het meteen ergens terug en krijg je op die manier snel een minder goede reputatie als dj.

Ik ben bang dat als hij dat zou doen en mensen krijgen er lucht van dat hij het zou zijn hij niet met rust gelaten zou worden. In de negatieve zin des woords.

citaat Ferry!

volgens mij heeft ie het over DJ-technische fouten

Dat jij lid bent van dit forum is ook commercieel.
Hmmm... hoeveel verdienen de mods eigenlijk aan dit commerciele forum? :maffia:
Stelletje zakkenvullers ;)

Wanneer ik kijk naar het ledenaantal van dit forum, kan ik niet anders concluderen dat dit toch wel commercieel is.
Hmm ja dat lidmaatschap wordt wel steeds duurder moet ik toegeven...
Mischien heb je wel gelijk :dubbel:

En al die banners en popups op dit forum komen me ook mn strot uit!

Goed maar nu weer ontopic :smeris:

Origineel geplaatst door Neon Vomit
Hmmm... hoeveel verdienen de mods eigenlijk aan dit commerciele forum? :maffia:
Stelletje zakkenvullers ;)

Hmm ja dat lidmaatschap wordt wel steeds duurder moet ik toegeven...
Mischien heb je wel gelijk :dubbel:

En al die banners en popups op dit forum komen me ook mn strot uit!

Goed maar nu weer ontopic :smeris:

lol 8o) :dubbel: :okdan:

hehehe... Cat bedoeld nutuulk populairderderder dan bijv. erm... andere fora... ;)

omdat de meeste mensen muziek helemaal niet tot in de kern (willen/kunnen) waarderen maar waar muziek slechts een wellekome bijkomstigheid is...

oplossing: jij, als muzikalevrijheidstrijder, moet eerst stinkend rijk gaan worden zodat je een aantal hersenspoelmachines kan aanschaffen en zo het volk ook naar jouwn hand kan zetten... :eureka:

Was gisteren nog op "De wereld draait door" op NL3 een stukje over het Amsterdam Dens Event. In de studio waren Armin? en nog iemand en 100%Isis. Het was een slap interview.. Uiteraard geneuzel over Tiesto op de nummer 1 lijst van DJ's.. Zucht. Zelfs op TV kan er niet iets spannends gezegd worden over DJ's en trens. Het ging eigenlijk alleen maar over hoeveel geld er in omloop is, hoe druk ze het wel niet hebben en of ze mensen in dienst hebben...

Origineel geplaatst door 6 trak
oplossing: jij, als muzikalevrijheidstrijder, moet eerst stinkend rijk gaan worden zodat je een aantal hersenspoelmachines kan aanschaffen en zo het volk ook naar jouwn hand kan zetten... :eureka:

ja, maar dan moet ik wachten en mn opa zei altijd: Stelt niet uit tot morgen wat ge heden doen kunt.. tsja t zijn misschien kleine beetjes, maar als jullie nou gewoon even allemaal goed luisteren....:P
dan heb ik al wel mooi een fiks bijdrage geleverd aan wat ik dan straks als ik heul veul poen heb ga betekenen voor deze wereld mbt hersenspoelen, afpersen en onderdrukken
dus

...Aha, Ferry neemt dus ook weleens een kijkje op dit forum

Jip, kan niet anders! Dit is het enige forum dat over dancemuziek gaat, alle andere fora (forums) gaan over geraniums verpotten, e.d.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back