MP-7 + flashram ?

Waveglider

Skyglider
Hey - Kheb mijn mp7 EINDELIJK ontvangen en ik ben er SUPER tevreden over !!!
begin hem stilltjes aan door te krijgen en hij is alles en meer wat ik ervan verwachte voor live te gebruiken !
kheb trouwens ook de Xlead V2 en Beatgarden rom erin gestoken en die klinken ook super

Als EMU hier een sampler had ingebouwd dan... tja laten we het daar maar niet over hebben.

Maar wat ik dus wou vragen...

Ik heb dus nog 1 rom slot open in de mp7 en zou die ooit graag vullen met een 32 mb flashmem. die dingen kan je vullen met je eigen samples en dan dus in de mp7 steken. Duur maar wel superhandig, zeker voor live (moet je je sampler niet meebrengen).

Ik weet dat om zo'n flashram te kunnen schrijven je een Emu E4 sampler nodig hebt... heb al wat gegoogled enzo maar ik heb geen volledige lijst gevonden die dit dus aankunnen. Ik ben dus in feite op zoek naar de goedkoopste sampler die dit aankan voor me. Want eens mn samples op de flashram geschreven,wordt de sampler toch niet gebruikt (editing enzo gebeurt op de pc) . Wie kan me dan een lijstje geven van alle samplers die dit aankunnen, m'n dank is groot ! :okdan:

Een E6400 Ultra of E5000 ULtra kan dit, en zijn volgens mij de goedkoopste Emu's die dit kunnen.

Uh... volgens mij kun je beter voor dat geld een laptop erbij kopen waar je een softsampler op draait.

Niet alleen de kosten zijn hoog (sampler + flash-ram die erg duur is), maar het werkt ook erg onhandig. Allereerst het maken van zo'n Rom en daarna moet je iedere keer je E-mu's open schroeven om de Rom over te zetten. Pff...

Ik heb ooit eens het idee geopperd om te kijken of het mogelijk is een soort van SmartMedia reader te maken die gekoppeld kan worden aan een uitbreidings-slot in een Command Station. Vervolgens een apart progje op de PC wat WAV-files in het juiste formaat incl. mappings op een SmartMedia card kan schrijven.

Had het idee op die Yahoo hroup gedeponeerd, maar volgens mij waren er maar weinig geïnteresseerden. Men kocht liever een aparte sampler die ze aan de Command Station hingen.

laptop met softsampler ? ik probeer net (voor live doeleinden) weg te blijven van pc + software

mischien toch beter een gewone sampler kopen die ik kan aansturen dan, want het is idd wel erg duur

500-600 voor sampler en 350 ofzo voor de flashram
flasram heb ik wel eens 2dehands voor 200 gezien maar kan er nu geen meer vinden. maar dan komt het nog op 700-800 euro - daar heb ik al een RS7000 of mpc1000 2dehands voor. Als je dan moet kiezen is de keuze snel gemaakt.

Nee ik denk dat ik goedkoop een ASR-X scoor en die enkel als drum sampler gebruik en die dan sync met de mp7.

of mischien toch een racksampler ? maar dan wel 1 die handiger is dan de s2000- die heb ik net verkocht, was op zich wel een prima ding maar ik wordt gek van scsi shit. Ik wil iets dat ik OF via ZIP of CDrom direct kan overzetten van pc OF via USB ofzo. Heeft er iemand opties ? liefts onder de 400 euro want dat is wat er nog overschiet van m'n budget.

Das inderdaad niet veel maar soms zie je wel leuke koopjes voor die prijs.

Eerste stapjes gezet met de mp7 - Geluiden zijn allemaal uit de mp7 + xlead + beatgarden ,behalve 1 lead

http://www.waveglider.com/mp3s/mp7.WMV

Stelt in feite niks voor want kheb maar snel een miditje van me snel op de mp7 gesmeten, was niet eens af - maar kwou toch al ff leker spelen. :dubbel:

Back