delta 1010 / omnistudio 66 / edirol???

Tech_A-

Muzeak-Freak
shiiiit ik kom er niet meer uit mensen...

Ik heb nodig minstens 6 mono / 3 stereo 1/4" TRS inputs, namelijk voor het opnemen van 3 stereo instrumenten.
1 van die instrumenten is een electrische gitaar. Die zou dus wellicht een versterkte input nodig hebben? of niet??

Verder heb ik nog een microfoon met zo'n 3-pin stekker (:kont: ja ik weet ook niet hoe dat heet)

.. Nou dacht ik eerst aan een Delta 1010, die echter nieuw een beetje te duur is voor mijn portomonnee... En niemand heeft um 2ehands te koop...

Ik hoorde van iemand over Edirol DA 2496: Hoe zit het bij Edirol met ondersteuning en helpdesk en dergelijken? En hoe lang blijft men daar driver-updates maken enzo??

Verder vroeg ik me nog af hoe het zit met een Delta 44 + Omni i/o. Aan hoeveel in's kom ik dan? 6 gewone instrument inputs toch?? En zijn die dan ook simultaan op verschillende tracks op te nemen ??

Help me mensen... Wat kan ik het beste kopen en waarom :)

T_A-

Ik heb de DA-2496 en de Delta 1010.
Ik denk dat de DA-2496 meer gechikt is voor jou omdat deze speciale inputs heeft voor o.a. electrische gitaren, phantom voeding, regelbare inputs, en optisch en coaxiaal i/o. De delta 1010 heeft alleen 8 analoog in en uit die je met switches op +4db en +10 db kan zetten en spdif i/o.
De delta-1010 heeft alleen wel net een wat betere geluidskwaliteit.

Wel grappig en toevallig is, dat de drivers voor de DA-2496 door M-audio geschreven zijn. Het software control panel is dan ook vrijwel hetzelfde als de delta-1010 en 44/66. De kwaliteit van de drivers is prima, roland kennende is de ondersteuning verder zwaar ok.

Ah :) perfecte info dank je

En dat verschil in geluidskwaliteit, is dat in dien mate dat ik erover wakker kan liggen?
Ik bedoel, ik neem aan dat de geluidskwaliteit nog steeds "professioneel" te noemen is toch?

En gaat het dan om meer ruis, of een lager frequentie-bereik of .....?

Het verschil is niet zo groot om van wakker te liggen nee, zekerz niet. Als je heel kritisch gaat luisteren alleen. Het zijn de converters die t hem doen. Van minder frquentiebereik of teveel ruis e.d. is zeker geen sprake, hij is lekker schoon. Verder is de edirol net zo goed een meer high-end pro-kaart waarmee je schitterende opnamen kan maken.

Tja, als je steeds achter je PC wilt kruipen, en voor gitaar voorversterking is deze zeker niet direct geschikt. Een breakout box is, als je die luxe wilt, veel handiger. Verder is de analoog in niet gebalanceerd (tulp), niet dat dit meteen nodig is maar toch.
Qua geluidskwaliteit ongeveer hetzelfde niveau als de 44/66

Ik wil idd sowieso een breakoutbox... Ik denk dat ik dan toch voor die Edirol ga....

Heb ik wel nog een vraagje (ik ben niet zo technisch sorry): Op Edirol.com staat dit:

Input jacks 1, 2: XLR type (phantom power), 1/4" TRS phone type
Input jacks 3, 4: 1/4" TRS phone type, 1/4" phone type (Hi-Z)
Input jacks 5 to 8: 1/4" TRS phone type

Zoals ik het lees zijn jack 2, 3, 4, 5, 6, 7 en 8 dus allemaal gewone analoge inputs ??
7 stuks dus... Alleen zijn nr 3 en 4 voor bijv. gitaar ?

maar die Hi-Z inputs nou ook bruikbaar voor gewone synths? of kan dat dan weer niet?

Je hebt 8 analoog in en 8 analoog uit. Het zit zo: Analoog in 1 en 2 zitten voorop en deze kunnen als normale jack/XLR ingangen dienen maar ook phantom geven. Analoog in 3 en 4 hebben een ingang voorop (de hi-Z) voor gitaar enzo, maar achterop heb je ook 3 en 4 en dat zijn normale ingangen. Je kan dus kiezen, de voor of achterkant. Dan heb je nog 5 t/m 8 die achterop zitten en dit zijn ook gewoon normale jack ingangen. Als je een digitale bron aansluit (optisch of coaxiaal) dan kan je op de kanalen 7/8 switchen tussen analoog en digitaal.
That's it, erg veelzijdig kaartje dus waar je veel kanten mee op kunt.

Mooi man! 8)

Weet je wat ook relaxt is? Als je de gitaar inputs op de voorkant gebruikt worden de line ins 3-4 op de achterkant automatisch gebypast!

Ook zitten er op de voorkant 8 ledjes die oplichten zodra je signaal op je (1-8) outs hebt, erg handig.

Ik heb 'm besteld bij Music-city in Keulen, daar is ie 't goedkoopst volgens mij (499,-) zeer correct afgehandeld en binnen 3 dagen stond ie bij me thuis...

uuuuh.... Op een ander forum had een soortgelijke discussie lopen van lager niveau.. Maar uhm.. Iemand zei dat ie dacht dat de Delta 1010 GEEN microfoon voorversterking had, want hij kon er niets over vinden op de M-Audio site...

Ikzelf was er toch echt van overtuigd dat ie dit juist wel had.. Maar ik kan het ook niet terugvinden....
Zie ik wat over het hoofd of ben ik gewoon dom?

T_A-

Back