Prophet 3.1/3.2/3.3???

Dus de stelling een v1 en een v2 klinken krachtiger warmer dikker smoother
en een v3 klink meer recht in je bek iets minder muziekaal en rauwer......klopt????

Een rev1 en rev2 gebruiken de orgionele ssm ic's zoals het ding ontworpen is/
En heeft echt een super karakter.
De rev 3 versies klinken nou niet zo geweldig maar gewoon recht door zee vind ik.
Maar dat vind ik al snel met bakken vol met curtis ic's.
Vergelijk het maar is een beetje met een Jupiter 6 vs Jupiter 8.
Ooow koop geen REV1, REV2 is wel te doen en met overleg met Kenton is een kit ook wel te scoren voor midi.

Origineel geplaatst door mono-poly
Een rev1 en rev2 gebruiken de orgionele ssm ic's zoals het ding ontworpen is/
En heeft echt een super karakter.
De rev 3 versies klinken nou niet zo geweldig maar gewoon recht door zee vind ik.
Maar dat vind ik al snel met bakken vol met curtis ic's.
Vergelijk het maar is een beetje met een Jupiter 6 vs Jupiter 8.
Ooow koop geen REV1, REV2 is wel te doen en met overleg met Kenton is een kit ook wel te scoren voor midi.

Thanx!

Ben echt benieuwd hoe die klink tegenover een memorymoog?

Kijk de Memorymoog heeft CEM3340 vco's
En de P5 Rev2 weer ssm203 vco's.
Ik denk dat die van de Prophet stukken beter klinken.
De filters zijn beiden goed Moog heeft een eigen ladderfilter als ik me niet vergis.
En de P5 een SSM variant die in weinig andere synths gebruikt is en ook erg ok is.
Ik denk zelfs ook dat de envelopes en de vca van de P5 Rev2 ietsjes beter zijn.
Omdat SSM gewoon over het algemeen beter maar ook duurder dan CEM is/was,

ik zou wel eens een rev1/2 naast een rev3 willen horen. ik heb zelfde deze laatste, en vind hem idd wel een beetje 'harsh' klinken. ik had liever een wat warmer geluid gewild.

kan je trouwens de rev3 aanpassen zodat deze als een rev1/2 klinkt? of kan je die chips (als je er al uberhaupt aan kan komen) niet zomaar vervangen?

curtis ?

curtis ?

De filters zijn beiden goed Moog heeft een eigen ladderfilter als ik me niet vergis.
En de P5 een SSM variant die in weinig andere synths gebruikt is en ook erg ok is.

yoooooh mono. ff un vraagje

de pro one kwam later dan de prophet ,...right ?
mag ik dan aannemen dat er in mijn pro one dezelfde cem chipjes zitten als in de prophet laatste rev 3.,nogwat.....?
mn pro on klinkt idd nogal schreewerig ,...ik heb een keer bij iemand anders een pro one gehoord ,...
en die klonk meer warm/silky,...als ik het soo goed omschrijf ???
was ongeveer een zelfde bassie cleane instelling ,kan aan mixer liggen ,...maar er is dus wel een duidelijk verschil
hoorbaar tussen prophet v2/v3
is dit ook het geval met pro one benk eg benieuwd naar ......!

[ik heb hem wel eens open gehad [nicey print art ] en er zaten volgens mij meerdere cems in ]
ik kan in a/z niks over rev voor pro one vinden
greetz ron

Bericht door een moderator:
Advertentie verwijderd.
Hoe mooi de gear ook, toch liever geen marktplaats advertenties in een inhoudelijke topic.

De pro one is inderdaad een soort monofone P5.
Alleen heeft de pro one meer modulatie mogelijkheden.
Was de P5 rev3 maar een polyfone pro on. :D
SSM pro ones zijn helaaas nooit gemaakt.
Lijkt me wel vet trouwens.

pro - beert u dr s - one

pro - beert u dr s - one

De pro one is inderdaad een soort monofone P5.
Alleen heeft de pro one meer modulatie mogelijkheden.
Was de P5 rev3 maar een polyfone pro on. :D
SSM pro ones zijn helaaas nooit gemaakt.
Lijkt me wel vet trouwens.

tis idd ongeveer de enige synth die ooit sinds,.... bij me is gebleven ,...
dat moet wel een goede zijn !!!
tis mono ,maar ik haal er tot vandaag erg aparte fm /modulated sounds uit, en bassen
en eigenlijk qa sounds ,lukte me dat alleen nog met een monopoly ,...

tja waar haal je geen mooie bassen uit ,..pro one = toch anders
erg ok dat je uit de cem die voor de osc zijn ,...meerdere waves tegelijk uit kunt halen ,...
zie je nie soo vaak op synths ...
mp heeft geloof weer de ssm chips ,.......right ???
en meer osc en twee lfos voor de sync/fm sweeps
maar de pro one is gewoon rauwer zegmaar killer ,...erg ok voor toch tekno werk ,...en leads
:halleluja thnx 4info
en a shout uot 2all pro one owners grauwwwwwwwwwwww

Ben echt benieuwd hoe die klinkt........je ziet ze ook echt bijna niet te koop....
Jammer!

Ik heb zowel een prophet 3.2 in mijn bezit gehad en een poly61....en ik zal je vertellen...koop een poly 61...dan heb je een rev2 prophet in je bezit...want in de poly61 zitten de beruchte ssm chips....Ik vond de prophet 3.2 we gaaf klinken maar toch weer niet zo dat je zegt "die doe ik nooit meer weg"...Ik kan met mijn casio cz101 dezelfde geluiden maken als uit de prophet kwam....

nee maar een poly61 heeft wel ssm chips en die klinkt echt heel vet vind ik....de rev 2.0 prophet heeft toch ook die ssm chips...

Origineel geplaatst door KUBUX
nee maar een poly61 heeft wel ssm chips en die klinkt echt heel vet vind ik....de rev 2.0 prophet heeft toch ook die ssm chips...

De Prophet 5 Rev. 2 heeft SSM2020 VCA's, SSM2030 VCO's, SSM 2040 VCF's en SSM2050 Envelopes.

De Poly-61 heeft SSM2056 Envelopes. Verder heeft ie DCO's en wat voor filter Korg erin heeft gezet ben ik nog steeds niet achter, het is in ieder geval geen SSM2044 VCF.

Zoek de verschillen. :)

ok de techneuten winnen...Los van alle detailsdePoly 61 klinkt gewoon vet...Punt uit...voor het bedrag wat je er voor betaald het je een hele mooie synth voor weinig.....

wat

wat

Origineel geplaatst door jes303
klinkt de poly 61 niet meer richting een juno (60), aangezien de opzet tamelijk hetzelfde is voor zover ik ermee bekend ben?

als alluh synths die ongeveer dezelfde opzet hebben bv;...6 voice 2dco vcf/vca en midi
ongeveer het zelfde zouden klinken,...dan zou het maar een saaaai synth wereldje zijn
- das nou zooo mooi dat er veel ongeveer dezelfde synths zijn en van verschillende merken
die toch duidelijk anders klinken /zijn!!
mooi toch:z

en omdat we het toch over seq circ. hebben ,..is dit soort art nou ook in de prophet5 ,..rev ?:walker:

Attachments

• pro1art1klein.jpg
    pro1art1klein.jpg
    58,1 KB · Bekeken: 124
Ik zweer bij Prophet 5.........

Ik haal er altijd iets uit waar ik jeuk in mijn kloten van krijg......

Een "kicke" bak die naast memorymoog en jupiter 8 staat, maar die er nét iets uitspringt.

Memorymoog is vet, vet en ehhh, jah..... VET VET!

Prophet is ALTIJD bruikbaar en bij mij vaak HÉT geluid wat ik zocht.

Wie mij een retrofit MIDI kit kan leveren voor de rev 3.2 moet me maar even PB-en...........

Heb zelf geen zin in Amerika verzendings geneuzel.

Back