Strings ah la one more time

FLOW

Ingeburgerd
Hi Folks,

Momenteel ben ik op zoek naar die strings uit one more time van daftpunk, ze worden ook veel gebruikt door Laid-back luke. Natuurlijk zijn een beetje doorsnee -> net als de supersaw, maar ik ben er toch naar opzoek. Heb zelf een Access Virus A en Creamware pulsar, zou iemand me een eindje opweg kunnen helpen om deze strings te bouwen, heb zelf het idee dat het gelayerde sounds zijn met een beetje phasing erover heen. Het kan natuurlijk ook zijn dat men samples gebruikt. Het is mij in ieder geval nog niet gelukt om ze te vinden.

Alvast bedankt,

Greetz FLOW

Volgens mij zijn het geen strings maar een groep blazers overgoten met effecten.

Ben je al een beetje op zoek geweest op het net bij daftpunk zelf? misschien dat je op die manier 't een beetje kan raden.

Maar ik denk luisterende naar hun muziekstijl dat het voor 99% zeker een sample van plaat is.
Ken je het nummer digital love op diezelfde CD? dat begin sampletje is van George Duke;volgens mij zonder op een solo-plaat van hem maar ik kan me vergissen (dan was het met Zappa samen)

Maar ze pakken dus zo'n sampletje en die gaan ze tot in het oneindige verkrachten tot-ie naar wens is; ik raad je aan hetzelfde te doen :D

het is idd GEEN STRING maar een TANGA :D

(oke, die was goedkoop, maar kon het niet laten)

nee, serieus, idd, daft punk werkt veel met samples.
Vermoedelijk gaat het hier om blazes/trompetten door een bitcrusher en ander moois gemaald.
veel info is er toch niet over te vinden op het net (zelf al gekeken).
Bezoek ook alvast alle threads op dit forum over daft punk en thomas bangalter en room 5

daar zul je wel wat vinden

greetz

cloudy

Origineel geplaatst door Sander02
Maar ze pakken dus zo'n sampletje en die gaan ze tot in het oneindige verkrachten tot-ie naar wens is; ik raad je aan hetzelfde te doen :D

of ze pakken het hele nummer (edwin birdsong - cola bottle baby), zetten er iets meer drums onder en een vocoder en doen net alsof ze zelf een nummer hebben gemaakt. suffe rukkers.

@flow: als jij zegt daft punk en laidback luke, dan denk ik: sidechain compressie

Ja die strings/blazers zijn gesampled van Diana Ross- Aint no mountain high enough (live versie).
Dat geluid is blazers en strings gelayerd en is moeilijk na te maken met een synth.

Relaxt !!!

Bedankt voor de reacties, ik had al zo'n vermoeden dat het een sample was, maarja we zitten tenslotte op een "Synthforum", dus ik dacht ff proberen. Ja blazers, daar zat ik ook al aan te denken. Het derde nummer op de player van de site van Laidback-Luke heet waarschijnlijk niet voor niets CelebrateUsBrass. En dan doel ik op het Brass gedeelte.

@cyan_circle: Ja cool effect, heb ik al veel gebruikt, maar zou het dus graag met die sample gebruiken. Maar goed dat wordt dus knip, plak, loop -werk. Ook niet echt een probleem natuurlijk.

In iedergeval heb ik nu wat invalshoeken om te starten.

Thanx

Back