makkelijk back-uppen van samples

dione

hardkoor
Als je veel samples op je pc hebt staan,wil je ze natuurlijk back-uppen.....ik heb daarvoor een externe (usb) harde schijf gekocht ( die zijn niet zo duur meer )....

Maar op een gegeven moment weet je echt niet meer welke files en folders je al ge-back-upped hebt dus dan kun je alles weer gaan kopieƫren.....wat weer veeeeeel te veel tijd kost...

Maar nu heb ik een leuk ( gratis) programmaatje gevonden,die data op verschillende schijven kan vergelijken,en zo nodig meteen kan gaan aanpassen.....:

http://download.com.com/3000-2248-7708520.html?tag=lst-0-21

Het werkt verbazingwekkend simpel maar doeltreffend....:okdan:

Sorry als dit misschien niet erg synth-gerelateerd is (of misschien al eerder gepost) maar het leek me erg handig en nuttig voor diegenen die veel samples op hun pc hebben staan....

Zie ook.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=25893

Daar had ik toevallig ook nog wat hendige links bij gezet.

En hopelijk dat deze draad niet dichtgaat.

Backuppen is een serieuze aangelegenheid voor alle mensen die met computers werken.

En als je met een tooltje incremental backups kan maken kan je dat klauwen vol HD ruimte schelen. En ergernis en geld etc etc etc.

En als je nog een oude HD hebt van een Gb of veul kan je hem ook in een USB case proppen en daarmee backuppen. Of een nieuwe kopen als je geen zin hebt om die ouwe HD te nomineren voor het hardeschijf slinger festijn bij de aankomen olympische spelen voor nerds.

oeps.....had ik niet gezien denk ik,dat draadje...

maar idd......sinds ik al m'n samples in de pc bewaar ( waarvandaan ik ze naar mn sampler en vice versa transfer via scsi ) loop ik al te zoeken naar een makkelijke manier om te back-uppen.....
usb is niet zo snel,dus elke keer alles op je back-up schijf wissen en de rest er weer naar toe kopieƫren kost je dagen ( met 10 gig aan samples ;) )....iedereen weet dat wav-files veel ruimte in beslag nemen,dus 10 gig aan samples heb je zo...

met deze tool kun je een hele hoop tijd besparen : hij herkent zelfs veranderde (wav-) files ( als je samples later hebt bewerkt bijv. )....ook geschikt voor mensen die met 2 pc's of laptop erbij werken....

nogmaals : misschien niet direct synth-gerelateerd dit,maar zeker nuttig voor sample-beheer....

:okdan:

om aan te geven hoeveel tijd het scheelt : al mijn samples zijn nu al geback-upped....na minder dan twee uurtjes...:D

Back