Versterker op mixer ivm warmte?

Cheimoon

Ouwe rot
Simpel vraagje: zou het kwaad kunnen als ik mijn mixer op mijn versterker zet? Ik heb niet zo'n grote mixer (Spirit Folio F1 14/2), dus passen doet het wel (handig zijn niet, maar ik moet 'm toch ergens kwijt), maar het probleem kan zijn: wordt zo'n versterker (t.amp S-100) niet te warm bovenop? Er zit een ventilatierooster, dus er zal in ieder geval wel iets uitkomen van warmte, en ik weet niet of dat niet allemaal lelijke effecten heeft op mijn mixer. Van de andere kant: als zo'n versterker in een rack zit zal dat ook wel gewoon gaan zonder andere modules te verbanden of zo. Vandaar dus mijn vraag!

Normaal zitten bij versterkers de koelplaten meestal aan de zij of achterkant. dus of het veel kwaad zou kunnen betwijfel ik. maar ik zou wel een klein beetje ruimte laten tussen mixer en versterker.

versterker op mixer? Ow, mixer op versterker! Da's wat ander hoor! Maar goed: het zou wel kunnen denk ik. Leg anders eerst es wat op de versterker als ie aan staat, om te voelen of dat erg warm wordt.

Bij de electronicaboer kun je rubberen pootjes kopen die je zo ff onder je mixer plakt. Probleem opgelost :D

In iedere gebruiksaanwijzing valt te lezen: "De aanwezige ventilatieopeningen nooit afsluiten !"

Zal er vast niet voor niks staan.....

met rubberpootjes eronder gaat dus wel goed !

Origineel geplaatst door Remmelt
Bij de electronicaboer kun je rubberen pootjes kopen die je zo ff onder je mixer plakt. Probleem opgelost :D

Is een goede optie. Let wel op dat je je versterker dan niet zo veel overbelast, want dan zou die nog warmer kunnen worden. Daarbij komt ook nog dat het warmer weer wordt. Goede ventilatie belangrijk. Ik heb mijn versterker verziekt doordat ik hem in een kastje had geschoven (wel kieren boven en aan de zijkanten en achterkant helemaal open), maar volgens mij is die gewoon een keer te warm geworden. Bij mij had hij een overload ledje. dat ging steeds sneller aan, waardoor hij geen signaal meer gaf. Daar had ik eigenlijk al leer uit moeten trekken.

Dank u allen! Ik zal dus eerst eens uitzoeken hoe warm-ie helemaal moet, en daarna (als ik dan nog durf... ;) ) rubberpootjes gaan scoren.

Inderdaad, de title had andersom gemoeten... :erm:

Back