korg ms 2000b

Yohoo - Ik SCHOP dit forum weer even naar de top.. want ik heb gisteren m'n SidStation geruild tegen een MS2000 rackje.. en ik ben zéér blij met mijn ruil!

Ik heb gisteravond gelijk een kort trackje geprutst met m'n nieuwe aanwinst. Het heet 'contrast' en je kunt 't downloaden op www.cosmictrance.tk

Om nog maar even in te gaan op de vragen van dit forum: Voor je eerste synth zou ik gaan voor een Virus-B (ipv een supernova II, zoals een maat van me als eerste synth had gekocht). Het is even doorbijten qua financien, maar dan heb je wel wat!! Multi-track composen met midi is geen probleem. En voor de rest van de miljoenen positieve statements over deze synth zoek je maar op dit forum. Ik heb raad 't je alleen aan! (Die maat van me had na een tijdje ook zoiets van: goh, die virus moet ik eigenlijk ook hebben, anders mis ik m'n stringetjes en dit en dat)... naja voor de rest: Ik vind mijn K-station wel vergelijkbaar met de MS2000. Alleen hebben beide een ander geluid, en heeft de MS2000 een betere user interface IMO.

do whatever you like!

ZOO vandaag komt mijn KS-rack binnen..
greetz-

Yep,

De MS2000 is typisch een synth 'voor erbij' en niet als basissynthesizer, daar heeft hij IDD te weinig stemmen en multi-timbraliteit voor...
Ik begin hem ook weer te herontdekken...:)

:

Attachments

• ms2000-1.mp3
    495,8 KB · Bekeken: 63
zijn er dan geen mensen die vinden dat ze maar beter een MS-20 kunnen scoren dan deze bak? Ikzelf vind de MS20 veel betere klank hebben. Maar dat is dan ook normaal denk ik wel. cv/gate to midi ;)

Origineel geplaatst door Prophet
zijn er dan geen mensen die vinden dat ze maar beter een MS-20 kunnen scoren dan deze bak? Ikzelf vind de MS20 veel betere klank hebben. Maar dat is dan ook normaal denk ik wel. cv/gate to midi ;)

Daar is wel al wat over gezegd:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=16755&highlight=2000

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=13357&highlight=2000

En om mijn mening eens te herhalen: het hangt af van wat je zelf zoekt.

Om even weer on-topic te komen..
Ik heb wel es gehoord van ms2000r en ms2000br - En dan met de gedachte dat die extra 'b' staat voor 'beter'.. alleen wat is precies het verschil? Als het enkel polyfonie issue is dan heb ik mazzel (ik heb m'n sid geruild voor ms2000) want polyfony boeit me geen bips, aangezien ik met renoise werk! :)

Origineel geplaatst door Prophet

Ja hoor, ik betaal zo weer 800 Euro voor een monofone synth zonder MIDI, vocoder, arpeggiator, MOD-sequencer, stereo, enz..enz..

De MS20 is analoog maar veelste duur!

neah.. voor mij is midi (met lage responsetijd) een must!! En een hardware synth mag niet crashen...
Twee aspecten die de sidstation helaas niet kan bewerkstelligen. Maar nou weet ik nog steeds niet het verschil tussen de Ms2000r en ms2000br..
grrr
:frons:

Origineel geplaatst door cosmiq
neah.. voor mij is midi (met lage responsetijd) een must!! En een hardware synth mag niet crashen...
Twee aspecten die de sidstation helaas niet kan bewerkstelligen. Maar nou weet ik nog steeds niet het verschil tussen de Ms2000r en ms2000br..
grrr
:frons:

2000r=analoog
2000br=va

Wow! Das cool.. dus nu mag ik zeggen dat ik een échte analoge bak in de huiskamer heb staan... moehahaha!
Heb er gisteren de hele avond mee gespeeld en moet zeggen dat het een zéér verslavend apparaat is met vele mogelijkheden.

Yep, krachtwerk is niet helemaal uitgeslapen geloof ik :D

oh.. maar wat is dán het verschil??
Ik heb effe op de korg site gekeken maar ik kan daar alleen info vinden over de B versie...

Voor zover ik weet heeft de MS2000B een microfoon connector erop zitten, verder niets extra's...

de B versie is zwart, de vorige was blauwig a' la Mono/Poly.

Geluidstechnisch en synthtechnisch lijken ze me idd gelijk.

huh...eh

ik dat echt dat de korg zonder b analoog was.
ik heb die met b,
maar dan vind ik het toch onnozel dat ze een nieuwere versie maken?!

ke zal me de eerst komende tijd maar niet meer vertonen hier ;) :o:

eerst 2000

Attachments

• lrg_ms2000.jpg
    lrg_ms2000.jpg
    20,9 KB · Bekeken: 62
Back