alweer es iets

Mijn complimenten to 2.35! heeft wel 4minuten geduurt,maar is de moeite waard om te downloaden. Sommige stukken vind ik wat minder,na het nogmaals te beluisteren,maar er zitten bepaalde stukken in die ik wel weer erg lekker vind.

Ik vind de lead na 2.35 iets minder en tevens wat stukken daarna,maar algemeen vind ik het toch best een lekker trackje met op bepaalde momenten emotie die mij wel aanspreekt. Breakjes & sommige overgangen vind ik soms wel iets magertjes.

tot 2.35 vind ik bepaalde stukken persoonlijk het lekkerst onder het genot van een biertje.

cheers.

Vanaf 43" komt de bas er nogal rommelig bij. Misschien een iets strakker/eenvoudiger ritme voor die bas?

Ik vind het alvast een goed nummer. Niet bijzonder of origineel maar dat hoeft toch niet altijd.

Niet slecht kerel, niet slecht! vind het arrangement netjes gedaan :okdan:

Die basskick mag wel wat heftiger denk ik, en soms dan heb ik het idee dat de tussenstukken zonder beat net iets te lang zijn. Maar zeker wel de moeite waard om verder uit te werken naar mijn idee

mono breder

mono breder

Weet iemand toevallig hoe ik het beste een mono vocal breder en sprankelender kan maken.
Zalk ik in cubase van de mono audio zeker eerst een stereo moeten maken of een delay op zetten die link en recht verschillend echoot.
Heb ook de audio track gekopieerd en met vocal tune de 1 met iets meer formant gegeven en de ander minder.

Maar asl er verder nog ideeën zijn laam maar horen ben benieuwd

ps nog bedankt voor comments voor zover. ;)

Sample Slide of twee microfoons

Sample Slide of twee microfoons

Als je het stereobeeld (van bijvoorbeeld de vocaal) wat breder, ruimtelijker wilt maken, zijn er minstens drie dingen mogelijk:

1. Het beste is om de vocaal (liefst in een stille studio) met twee omnidirectionele (condensator)microfoons op te nemen, met zanger(es) op 50 tot 100 cm afstand tot elk van de microfoon, de microfoons op zo'n 20 tot 30 cm van elkaar verwijderd. Galm kun je achteraf toevoegen naar smaak.

2. Je kunt één microfoon laten binnenkomen op twee monosporen van je sequencer of (harddisk)recorder. Of je hebt de opname al gemaakt en beschikt over één monospoor: Dit kun je dan kopiëren en vervolgens plakken op een nieuw leeg spoor.
Vervolgens kun je de tool SampleSlide gebruiken, naast andere tools. Over de richtingsgevoeligheid van het menselijk gehoor kun je drie publicaties lezen op http://www.nickverwel.tomaatnet.nl/publicaties.htm. Ook vind je er meer informatie over de gratis tool Sample Slide.
Na gebruik van Sample Slide kun je nog wat galm toevoegen.

3. Een multidelay, multitapdelay of whatever, veroorzaakt het type ruimtelijkheid dat het idee geeft alsof de zanger(es) of geluidsbron zich bevindt op een plein omringt door 3 of meer stenen/betonnen gebouwen. Als je vervolgens nog een galm toevoegt, zou ik er zeer zuinig mee omspringen (in de meeste gevallen).

Het is allemaal erg interessant, je kunt zo dus zelf het beeld creëren om de zanger(es) heen: Staat hij/zij in een huiskamer, concertzaal, gymzaal of stadsplein.

Back