Audiotrak MAYA44 tegenover de M-Audio Delta 44

Audiotrak MAYA44 tegenover de M-Audio Delta 44

• MAYA44 is de meest geweldige kaart...!

Stemmen: 3 15,8%
  • Delta44 is de meest geweldige kaart..!

Stemmen: 8 42,1%
  • MAYA44 is waardeloos, Delta44 ook!

Stemmen: 0 0,0%
  • Beide kaarten zijn superb

Stemmen: 3 15,8%
  • Ik zou een andere kaart nemen, nl ...

Stemmen: 5 26,3%

• Totaal aantal stemmers
    19
ik heb inmiddels de M-Audio Audiophile 2496... lekkerrrrr!! zelfde als delta alleen MET spdif en ZONDER 4 analoge sporen

ik vraag me toch af hoe dat nou allemaal werkt enzo dat digitaal (in/out)
ik werk er absoluut niet mee,ik doe alles analoog, of weer terug converteren :)

(ik gebruik digitaal ook niet hoor momenteel...)
digitaal is net zoals ieder audiokabeltje. alleen dan zonder ruis zegmaar.
er zijn 2 hoofdsoorten te onderscheiden, namelijk spdif en optisch
spdif is in de vorm van een coax kabel waardoor digitale audiosignalen in de vorm van 1 en 0-tjes worden gestuurd.
optisch werkt door middel van lichtpulsjes die aan of uit zijn.

analoog audiosignaal wordt door een a/d converter dus omgezet in 1 en 0-tjes... een d/a converter zet de 1 en 0-tjes straks weer om in analoge audio.
digitaal signaal dat wordt verstuurd door het digitale kabeltje heeft geen last van storing en dergelijke, waardoor geen verlies en ruis en dergelijke optreedt.

vul maar aan :)

Ik heb in plaats van al deze kaarten, vorig jaar de Echo Mia gekocht. Werkt als een trein met Windows XP, terwijl die in millenium nogal eens kuren had.

ik heb eigenlijk aleen maar analoge apparaten..
mzz.. ik kan 'mindere' apparaten kopoen met wel goeie spullen, alleen DA convertor via geluidskaartlaten lopen :)
maar ja, heeft weinig nut denk ik :P

Re: Re: Audiotrak MAYA44 tegenover de M-Audio Delta 44

Re: Re: Audiotrak MAYA44 tegenover de M-Audio Delta 44

Origineel geplaatst door unit-23
Ik zit met dezelfde vraag te stoeien aleen mis ik nog een stukje kennis en dat is.
Op de MAYA44 zit géén midi in/uit. Hoe moet ik hier tegenaan kijken als ik een kaart koop? ik heb uitdiverse artikeltjes begrepen dat midi op een soundcard toch nog altijd het ondergeschoven kindje is. Wat is dus beter midi op de keert zelf op een losse midi box die para of via usb op je pc aan te sluiten is?? kllopt het ook dat de timing van zo'n midi box strakker is???

Volgens mij moet je bij die kaart ook zo'n MIDIMan interface kopen? Of heb ik het verkeerd..?

Dat heb je verkeerd ;)
Maar als je nu gewoon masterkeyboardjes gebruikt via de usb interface los je het MIDI interface probleem op.

ohja en de losse MIDI interface staat hier:
http://www.audiotrak.net/eng/products-miditrak.html

Prijzen:
Soundtrak Maya -> 79 euro bij Feedback
Soundtrak Maya 44 -> 179 euro bij Feedback

Thomann.de heeft zelfde prijzen

[update]Natuurlijk kan je inderdaad een losse MIDIman MIDI interface bakkie kopen, maar hoeft dus niet[/update]

Laatst gewijzigd:
die denk ik 59 e, best veel, maar de price-drop gold dus niet voor de interface, alleen de kaart zeiden ze (misschien nu lager i dunno)

ik zit dus ook met het probleem welke kaart ik moet hebben ivm softsynths, ik zoek een goede budget kaart, dusse ervaringen nog steeds welkom

als je gewoon een snelle pc hebt met zo'n degelijk kaartje met lage latency zullen softsynths goed werken neem ik aan
ik denk dat het niet zoveel uitmaakt welke je dan neemt... bij duurdere kaarten betaal je gewoon meer voor iets betere kwaliteit, meer aansluitingen etc.

Origineel geplaatst door Roel
(ik gebruik digitaal ook niet hoor momenteel...)
digitaal is net zoals ieder audiokabeltje. alleen dan zonder ruis zegmaar.
er zijn 2 hoofdsoorten te onderscheiden, namelijk spdif en optisch
spdif is in de vorm van een coax kabel waardoor digitale audiosignalen in de vorm van 1 en 0-tjes worden gestuurd.
optisch werkt door middel van lichtpulsjes die aan of uit zijn.

vul maar aan :)

Uhmm niet helemaal. SPDIF is een encodering standaard. Dat maakt niet zo veel uit of het via een coax kabeltje of een lightpipe gaat.
Dat is het medium waar je het over hebt.
SPDIF kan zelfs over coax, over een normaal tulp-kabeltje (RCA)maar ook over lightpipe. Ligt er maar net welke implementatie de fabrikant kiest. Let dus heel goed op dat je niet een COAX Spdif output hebt en een RCA input. Da gaat nie werken.
Vergelijk het met het verschil met Ethernet en HTTP, FTP, Telnet etc.. Ethernet is het netwerktransport, HTTP, FTP etc. is het protocol wat je eroverheen praat.

Back