Ik weet niet hoeveel zo'n stick kost, maar ik denk zelfs onder de 50 euro.
Als je een sample van de computer in je mc909 wilt hebben trek je een usb kabel naar je mc en gebruik
zijn geheugen als een harddisk.
Een actuele windows zal de mc 909 gelijk herkennen als een externe harddisk.
Ga/klik op verkenner of naar deze computer en klik op verkennen, "kun je ook verkennen".
Van daaruit kun je gemakkelijk files zoals midi/wave/ bmp.etc. naar je mc 909 slepen,
Op de pc kun je de mc909 zo dus net zo gemakkelijk als de pc himself organiseren.
Op de mc909 kan dat uiteraard ook.
Oja en wat betreft laden, hoeft maar een keer en je hebt er geen "gezeik" meer mee.
Net zoals het int. geheugen, je srx,smartmedia kaart, en dus ook 256 mb ram geheugen stick.
Heb je trouwens al een mc 909, want het staat ook allemaal in de gebruiksaanwijzing
en je kunt het ook al zien als je een geluid gaat editten, hoe het systeem een beetje werkt.
Bv. Je gaat een lkkre sound maken,
Dan kun je een paar wavevormen kiezen waarop je de ossis. tekeer laat gaan.
Die wavevormen kun je kiezen van je int,srx,smart,256 mb ram.
ZONDER TE LADEN!!!!!!
Je moet nu niet denken dat die preset geluiden in de mc909 die dus op je int.ram zitten, die wavevormen zijn.
Dat zijn vaak meerdere wavevormen bij mekaar wat een patch genoemd word,en dus op gebouwd is in "tone(n)".(geen muziek noot).
Je kunt in een tone; twee waveformen kwijt. Je hebt op de mc909; 4 tone(n).
Dus max. 8 (waveformen) kun je in een patch kwijt.
Ja ik heb maar een heel verhaal ervan gemaakt, omdat ik A niet weet of je van de mc 909 xv engine iets afweet,
Of B geintresseerd bent in mc 909,
en C voor een beginner kan het ook makkelijk zijn.
Maar het is wel lachen om een bunch of samples in (1) patch te kunnen verwerken, en daar kopen we
bijv. een Mc 909 voor!