Compressor mythe

Origineel geplaatst door MadR
ja met drums compres ik nog steeds eerst met me dbx160a op een bus van me mixer. Ook me dp/4+,dp/2 en fmr's gebruik ik nog. Maar deze zou ik ook kunnen vervangen door de UAD plugs maar heb dat tot nu toe nog niet geprobeerd.

Mocht je FMR's weg willen doen mailen, ik heb er 2 maar wil er nog wel 1 bij :-)

Ik heb nog niets, dus mag ik eerst ! :P

sorry ik was niet van plan ze te verkopen
dus ga zelf maar importeren :)
ik heb ze uit canada en heb geen invoerbelasting betaald :P

en er komen nog een eq en preamp uit geloof ik van FMR

Ik weet het heb ze zelf bij hun gekocht, leuke firma

En 200 dollar is 200 euro op het moment... das nie duur voor 'n RNC... ff me zus in de states mailen.

ALS, ALS, ALS je er een gaat bestellen ben ik ook geintresseerd. Misschien handig om meerdere te bestellen, zodat de kosten gedeeld kunnen worden?

Spirit Folio SX (TE KOOP)

wat wil je daar voor hebben trouwens, zoek voor een vriend nog een sub mixertje

FMR bestellen: de truc is om iemand in de VS te laten bestellen, die 'm dan meeneemt of als persoonlijke post opstuurt (het liefst zonder, of in geopende verpakking). Dan betaal je namelijk geen invoerbelasting. Ik weet alleen niet hoe legaal dat is. Ik weet wel dat ze in de VS $190,- kosten, plus $10,- verzendkosten. De verzendkosten per 2 of meer zijn lager, maar heel veel zul je er niet mee uitsparen door er meerdere te kopen. Maar omgerekend ƒ440,- voor 'n RNC is natuurlijk wel 'n stuk goedkoper dan hier.

Origineel geplaatst door Grooveron
Spirit Folio SX (TE KOOP)

wat wil je daar voor hebben trouwens, zoek voor een vriend nog een sub mixertje

Dit soort dingen even PB'en, anders worden die threads zo'n zooitje.
Eehh... €375,-? 'n MicroModular?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Grooveron
Ik weet het heb ze zelf bij hun gekocht, leuke firma

mmm ik zie nu dat je in Maarheeze woont
heb ik ooit een vriendinnetje gehad met een franse achternaam

en zeker is het leuke firma, alleen een beetje langzaam ;)

wacht nu toch al een tijdje op die EQ en pre-amp
vroeger stond daar nog iets over aangekondigd op hun site
maar dat is er nu weer vanaf

weet iemand daar mee over ?

ik zoek nog een goeie pre-amp namelijk !
en volgens mij heb ik 200 candese dollars betaald (is nog minder dan 190 dollar dacht ik)

maar bij FMR zelf betaal je ook 190 dollar (US dan)

Tja ik ben import hier dus ik ken haar niet maar een franse achter naam klinkt wel Hot, verhuis trouwens binnen 4 maanden naae Best, net boven eindhoven dus ik zal der ook wel niet leren kennen.

Origineel geplaatst door lo-fi
FMR bestellen: de truc is om iemand in de VS te laten bestellen, die 'm dan meeneemt of als persoonlijke post opstuurt (het liefst zonder, of in geopende verpakking). Dan betaal je namelijk geen invoerbelasting. Ik weet alleen niet hoe legaal dat is. Ik weet wel dat ze in de VS $190,- kosten, plus $10,- verzendkosten. De verzendkosten per 2 of meer zijn lager, maar heel veel zul je er niet mee uitsparen door er meerdere te kopen. Maar omgerekend ƒ440,- voor 'n RNC is natuurlijk wel 'n stuk goedkoper dan hier.

Dit soort dingen even PB'en, anders worden die threads zo'n zooitje.
Eehh... €375,-? 'n MicroModular?

nou dat is niet helemaal de truuk !
je moet gewoon een toko hebben die het niet als bedrijf verstuurd (dus zodner zo'n commerciele doos er om heen)

En het beste is dat ze dan op het verzend formulier 'sample' aangeven

Ik heb bij Ontario stage nog wat gekocht en dat kwam heel discreet langs de douna zetten ;)

En Ron, dat was 12 jaar geleden dus ze zal er niet meer wonen

Is in principe dezelfde truuk, behalve dan dat jouw truuk ook werkt voor mensen zonder zus in America. En misschien iets sneller is.

Tsja een low budget oplossing is dan ook Audio mirror van Sonic Foundry te gebruiken. En dan met impulsen van bekende hardware. Zoals bijv die dbx 160 blue impulses die ik redelijk vaak gebruik. Of voor microfoon emulaties mocht je helemaal weg zijn van de Neumann sound.

Moeilijk te vinden, maar hier staan ze bijv.
http://www.geocities.com/beamsonic/welcome.htm

Of hier wat reverbs enz, met uitstekende uitleg over (analoge) mastering: (duitstalig)
http://www.echochamber.ch

Nadeel van Acoustig mirror is wel dat in real time hij per blok data alles verwerkt en dan weer een poostje stil is. Best wel irritant, maar ach ja werkt wel goed. (voor relatief weinig)

PSP vintagewarmer is echt ook superstrak. Komt wel redelijk nauw soms. Die gasten zijn echt goed bezig met hun vintage buizen emulatie.

Waves mastering pluggo's van Multiband (5 banden) en L2 zijn gewoon de beste hardware onafhankelijke pluggo's die er op dit moment zijn. Maar wel verschrikkelijk duur.

Maar denk niet dat zonder goede monitors dit compressor geweld erg goed inzetbaar zijn.

Bedoel je niet Acoustic Mirror.

Das een leuk programma. Maar je moet wel de beperkingen van dat ding kennen. Het 'mirrort' namelijk alleen de freqentierespons van de hardware die je gebruikt. Dingen als compressie en niet lineaire vervorming (zoals lichte oversturing enzo) worden niet gemirrord.

klopt, maar die kan je er zelf naar believen aan toevoegen....dat is het mooie..erg interessant allemaal dat convolution gebeuren

Ja, maar dus eigenlijk niet voor compressie. Dus misschien een ander draadje?

Heeft iemand trouwens ervaring met het zelf opnemen van impulse responses?

Dynamiek

Dynamiek

Ehh.. om eventjes op het topic terug te komen..

maar ik blijf erbij dat je dynamiek verliest of het nu multi of single band is.

Dat is toch precies het hele "ei" van compressen.. het beperkt je dynamiek! Daarom is compressie over een eindmix dan ook echt heel moeilijk om toe te passen (en zijn écht goede mastering compressors heel duur).

Bij vocals, drums en eventueel wat andere zaken met een hele (te) sterke dynamiek.. is het vrij simpel. Compress dan ook liever individuele kanalen.. dan meteen je eindmix.

Ben ik het toch niet mee eens, juist een goede eind comressie maakt dat een mix VET kan klinken, dat alles lekker bij elkaar zit in de sound, dat lukt je nooit met een idividueel kanaal compressen en dan bij elkaar gooien.

Maar je hebt gelijk dat Geode Mastering comressors wat duurder zijn dan de normale single band compressoren.
Maar die kosten dan ook niets meer.

In de eind mix gaat het natuurlijk ook normaal maar om een DB of 4tot 6 wat je compressed met een hele softe curve.
Maar die moeten wel perfect zijn anders klinkt het klote.

een goede buizen, opto of mastering Comp hoeft
echt niet meer dan 1000 tot 1500 Euro tekosten en dan kan je al heel goed werk af leveren (als je weet wat je doet)

ik vraag het hier maar even...

In Cubase neem ik elke partij / midikanaal van m'n synth apart op in audio. De onderlinge volumeverhoudingen tussen de partijen zijn dan al goed.
Maar is het nu beter om alles te normalizen voordat je compressie e.d. gaat toepassen? (meestal worden de waveforms dan nog aardig wat groter)... en dus later de volumeverhoudingen weer aanpassen?
Of maakt het niet uit en kan je net zo goed op het laatst de hele boel tegelijk harder zetten?

Cubase werkt intern met floating point getallen om je geluiden op te slaan dus normalizen maakt niet zoveel uit. Als er maar voor zorgt dat je geluid een beetje het goeie volume heeft als het cubase ingaat of uitkomt.

Back