in reason gemaakt

krachtwerk

Ouwe rot
hier een stukje dat in reason is gemaakt.
het heeft nog geen begin, geen einde, en er gebeurt verder nog niet bijzonder veel...

gewoon een aanzet...

verder werken!!

dit klinkt op het eerste gezicht wel vet :)
al zal je echt wel meer moeten maken dan dit ene loopje natuurlijk! :D

dus hopla, terug achter die compu en verder werken!!!

greetz

cloudy

soort van minimalistische hypno-downtechno. Voor al die fade out op het einde vind ik erg goed gedaan !

Ja echt super vet die fade out.
Je hebt duidelijk zeer veel prodjuice talent.
*D :P gewoon lekker doorgaan maar niet te lang naar dit loopje luisteren hoor:eureka:

ps: rockmaedchen.com is trouwens een site die ik voor mijn vriendin heb gemaakt, die studeert grafische vormgeving en dit is haar portfolio-site...

groetjes.

Origineel geplaatst door krachtwerk
ps: rockmaedchen.com is trouwens een site die ik voor mijn vriendin heb gemaakt, die studeert grafische vormgeving en dit is haar portfolio-site...

groetjes.

[gentse reflex] Yeah Das Pop!! :) [/gentse reflex]

Over je nummer: uiteindelijk blijft dit hetzelfde als je korte loop. Probeer er eens een echte structuur in te krijgen in plaats van geluiden in te faden. Werk met een refrein, solo, breakdown, ...

hoi synthesizer 11 (ze heeft drie maanden op uitwisseling op de gentse kunstacademie gezeten 1 maand geleden, leuke stad!!)

maar over dat nummer: ik heb er wel degelijk nieuwe dingen aan toegevoegd, op het laats gaat ie nl over naar een andere melodielijn.... solo is moeilijk (vind het dan snel cheesy worden). Wil het misschien ook wat meer omlijsten met fx-geluiden, zoals jarre dat doet vind ik wel mooi.

ben dr ook nog mee bezig.;) :biertje:

doet me denken aan...

doet me denken aan...

De korte track doet me denken aan het begin van een spannende track...;)
Misschien is het dat ook wel? Ben benieuwd wat het gaat worden!

Onnodig te zeggen dat dit begin nog wat saai is in de opbouw (volume, arrangement)...

2e versie (halverwege deze thread):

Af en toe komt er een stem bij, leuk, doch de overige stemmen blijven zich onveranderd herhalen. Merk dat het mij persoonlijk weinig boeit doordat er (in mijn ogen/oren) te weinig gebeurt. Maar dat zegt misschien meer over mij dan over deze track...

Laatst gewijzigd:
Beetje minimalistisch allemaal,
Probeer wat fx te gebruiken hier en daar en laat op de achtergrond ook zo nu en dan eens een of ander vaag stringgeluid meelopen, je zal zien dat ie dan wat meer gaat aanspreken.:kroon:

het gaat allemaal te traag voor mij.
je kunt wel lang iets herhalen zonder breaks te maken enzo, maar dan moet het wel heel goed klinken
en de bas in het begin is niet echt super funky of dat het alle mensen juichend en gillend op de dansvloer uit hun dak laat gaan.
ik denk eerder dat het zo lang duurt dat mensen in een discotheek na 2 minuten denken: ik ga even pissen. of: zooo even een drankje halen. dat moet je niet hebben.

luister als voorbeeld even naar dit:
http://217.158.65.110/MP3/SF143540-01-01-01.mp3

het is niet helemaal dezelfde stijl, maar hier gaan mensen wel op uit hun dak, mede omdat er voortdurend iets gebeurt.
dat houdt mensen wakker en alert. je kan dat doen zonder mensen uit het soort trans te halen waardoor ze blijven dansen (als je daar bang voor was).

in je track zitten alleen geleidelijke overgangen. soms moet je even iets radicaals doen om mensen er bij te houden.

misschien maak jij je muziek niet voor de dansvloer maar voor in de huiskamer of auto. juist dan zul je iets aan de eentonigheid moeten doen.

dat is wat ik vind. neem het niet als een belediging maar als een tip waar je iets aan kunt hebben.

wouter.

hmmmm, normaliter houd ik wel van minimalisme. maar ik vind 't wel een beetje gezapig klinken....zoek ff wat meer contrast op. maak 't onvoorspelbaar...bedenk bij jezelf "wat staat hier nou haaks op?" en verwerk dat er zo in zonder dat meteen shockerend klinkt, maar dat je naderhand denkt van:.........damn.....wat was dat nou?......!

als ik naar je naam kijk hou je van kraftwerk(?)....nou.. dat klonk ook raar in de jaren 70 maar 't klopte wel......als je begrijpt wat ik bedoel....
greetz ;)

Origineel geplaatst door NiFF

in je track zitten alleen geleidelijke overgangen. soms moet je even iets radicaals doen om mensen er bij te houden.

misschien maak jij je muziek niet voor de dansvloer maar voor in de huiskamer of auto. juist dan zul je iets aan de eentonigheid moeten doen.

of doe 't net als speedy j, die doet 't soms ook geleidelijk maar die rekt 't zover uit dat je niet doorhebt dat er iets gebeurt....
maar ach ....ieder op z'n manier...d'r is geen goed of slecht toch?
:okdan:

Re: doet me denken aan...

Re: doet me denken aan...

Origineel geplaatst door Nick Verwel
De korte track doet me denken aan het begin van een spannende track...;)
Misschien is het dat ook wel? Ben benieuwd wat het gaat worden!

Onnodig te zeggen dat dit begin nog wat saai is in de opbouw (volume, arrangement)...

2e versie (halverwege deze thread):

Af en toe komt er een stem bij, leuk, doch de overige stemmen blijven zich onveranderd herhalen. Merk dat het mij persoonlijk weinig boeit doordat er (in mijn ogen/oren) te weinig gebeurt. Maar dat zegt misschien meer over mij dan over deze track...
heeeej (ja sorry voor al 't loze commentaar) jij bent toch die gast met die fluiten enzo? beetje middeleeuws etc..
leuk tunes op je site.... ;)

okee okee,

ik heb em vandaag weer es beluisterd en inderdaad een beetje langzaam en traag.
ik vat jullie commentaar ook niet als beledigend op... by the way: als je hier een track plaats vraag je om feedback, dus dan moet je ook niet zeiken als je dat krijgt!

ik weet dat er iets moet veranderen, dat probleem heb ik met veel nummers die ik tot nu toe heb gemaakt.
eigenlijk wil de hele tijd electro maken, maar ik blijf de steeds vastzitten in dit soort patronen waar ik niet uit kom.

misschien wat meer research doen...

in ieder geval bedankt voor de kritieken.

Back