Midi blijft klinken bij afspelen

caeyerlu

Nieuwkomer
Collega's,

Ik heb een probleem waar ik niet uit kom. Ik heb een Triton Sampler Rack en via mijn Roland D20 speel ik de partijen in Cubase in. Een vreemde situatie doet zich voor vanaf ik een Drumkit selecteer ik de Triton. Nadat ik de track heb ingespeeld, en hem laat afspelen blijven tal van noten hangen doorheen het hele lied. Deze overstijgen al het andere geluid en faden héééééél langzaam uit. Gek genoeg heb ik dit probleem niet als ik andere patches kies van de Triton. Dit gebeurt enkel bij de drumkits.

Ongeloofelijk vervelend, want je hele song is om zeep met al die hangende noten.

Wat kan hier de oorzaak van zijn ? ?

Er wordt geen Note Off gestuurd, waardoor de noten blijven hangen.
Heb je de laatste update van Cubase?
Zendt de Triton of de Roland clock-data? Dan moet je dat uitzetten!
(MIDI Clock in external mode)

Succes

Opgelost

Opgelost

Hey gasten,

Cool !! Probleem is opgelost. Was niet helemaal de oplossing, maar jullie hebben me opweg gezet.
Het is namelijk zo dat ik een Tascam US-428 tussen cubase en de instrumenten heb geplugd. Vanaf deze unit bedien ik Cubase op afstand (soort remote-control unit). Op dit toestel heb je een masterfader en als ik de songs afspeelde en deze masterfader harder of stiller zette, bleven er noten hangen. Ik begrijp nog steeds niet goed waarom dit zo is. Maar goed, het probleem is solved. Ik heb het toestel nog maar net, ken het nog niet zo goed.

Toch bedankt.

8D

Back