Jaimie Fanatic - Who Got The Funk!?

Kvind de beat en de baslijn veel te statisch en droog.

Die filtersweep met die voices van "who got the funk" enzo en extra beats die erin komen vond ik wel leuk!
Ik had 'm alleen niet helemaal open gedraaid die filter, maar ergens op 3/4 gelaten ofzo.

Origineel geplaatst door dob
Kvind de beat en de baslijn veel te statisch en droog.

Die filtersweep met die voices van "who got the funk" enzo en extra beats die erin komen vond ik wel leuk!
Ik had 'm alleen niet helemaal open gedraaid die filter, maar ergens op 3/4 gelaten ofzo.

worth trying :) thanks..

Dit soort geneuzel is perfect als afsluiter in een club.

Als je dit draait, krijg je de zaal wel snel leeg.

Volgens mij is alles daar mee gezegd.

als je mijn eerlijke mening wilt:

dit is waarschijnlijk de allerslechtste track die ik op het forum gehoord heb, ooit. de baslijn klinkt zo amateuristisch en oninteressant, de stemmetjes nemen me mee terug naar het begin-jaren-negentig-versnelde-james-brown-whoo-yeah-drumloop-gevoel (a.k.a. de slechtste muziekperiode van de geschiedenis), de enige twee melodische elementen in het nummer staan in een compleet andere toonsoort en de opbouw is ook niet veel soeps.

al mijn natuurlijke reflexen en impulsen zeggen mij dat ik de muziek moet uitzetten of heel hard weg moet rennen.

ik probeer niet expres heel lullig over te komen ofzo, maar ik sta nog steeds versteld van wat ik daarnet gehoord heb en ik weet niet of ik daar gedurende de dag nog overheen kom.

@Cyan_circle

You've got issues!
Ga's ff lekker in het zonnetje zitten/lopen of op het terrasje ergens.... of dat zijn zeker tips a.k.a. de slechtste tips uit de geschiedenis van de tips?

hehe wat een commotie weer

persoonlijk vind ik die james brownloops nog steeds lekker, maarja, jaren '90-kind he :D

probleem met deze track is dat 'ie niet funkt...probeer die beat 's wat meer swing mee te geven, meer laten pompen enzo denk ik...die baslijn is idd duf, persoonlijk zou ik daar zo'n lekkere dikke zaag inzetten ipv dit...nou voegt de hele zooi niet, klinkt qua mix meer als een hoop losse elementen die toevvalig tegelijkertijd afspelen

ook die break met die kick haalt de vaart eruit, keil daar een lekkere hiphopbeat in en 't wordt al een stuk beter denk ik

Origineel geplaatst door Nightstorm
hehe wat een commotie weer

persoonlijk vind ik die james brownloops nog steeds lekker, maarja, jaren '90-kind he :D

probleem met deze track is dat 'ie niet funkt...probeer die beat 's wat meer swing mee te geven, meer laten pompen enzo denk ik...die baslijn is idd duf, persoonlijk zou ik daar zo'n lekkere dikke zaag inzetten ipv dit...nou voegt de hele zooi niet, klinkt qua mix meer als een hoop losse elementen die toevvalig tegelijkertijd afspelen

ook die break met die kick haalt de vaart eruit, keil daar een lekkere hiphopbeat in en 't wordt al een stuk beter denk ik

Wat je nu eigenlijk zegt is dat hij beter dus een nieuw nummer moet maken.
Want hij moet zo'n beetje alles vervangen.

Maar toch als zo'n jongen nu al niet hoort dat het totaal geen groove heeft lijkt het me wel duidelijk dat het gewoon een hobby van hem is.
Houden zo lijkt me;)

Origineel geplaatst door stoot
Wat je nu eigenlijk zegt is dat hij beter dus een nieuw nummer moet maken.
Want hij moet zo'n beetje alles vervangen.

Laten we 't op een remix houden ;)

Maar toch als zo'n jongen nu al niet hoort dat het totaal geen groove heeft lijkt het me wel duidelijk dat het gewoon een hobby van hem is.
Houden zo lijkt me;)
mjah heb wel dingen van 'm gehoord die wat meer funkten, dus
't zit er wel in denk ik, 't komt er alleen af en toe niet uit...'t is vaak moeilijk om bij je eigen tracks de vinger erop te leggen wat er nou precies mis mee is (want de TS hoort zelf ook wel dat er iets mis is getuige z'n openingspost)..dat vereist o.a. veel ervaring, afstand nemen van je track en later weer terugluisteren en constructieve feedback zoals op het synthforum :)

dus om 'm op basis hiervan nou meteen af te schrijven, nee, zover zou ik niet willen gaan

@Cyan_circle

You've got issues!
Ga's ff lekker in het zonnetje zitten/lopen of op het terrasje ergens.... of dat zijn zeker tips a.k.a. de slechtste tips uit de geschiedenis van de tips?

Lijkt me niet, hij beschrijft aardig wat ik ook hoor. Tips geven is een beetje overbodig als je hiermee aan komt zetten... Als je dit maakt en het zelf niet hoort dan zit er weinig muzikaliteit in je donder... Maar goed, dat heeft Jaimie, no offence, ons al enkele keren eerder laten horen.

Mijn tip, en het is weer een gouden, neem een ander hobby, want zelfs 2-trance perst er betere tracks uit :D

Opzich heeft de track elementen waar je een vette track van zou kunnen maken. Als je die basslijn nou is net wat anders neerzet, op een meer groovy manier, dus niet zo tussen de kick in. De kick zelf klinkt wel lekker lomp, hihatje ertussen klinkt ook fijn, beetje dat oude housegevoel krijg ik erbij. Dat geklooi met die samples is me wat te druk, maar je kunt ze dmv wat filter werk wel wat rustiger maken. Dat geluidje wat er in de break bij komt past totaal niet bij de track, dus die zou ik er uit gooien. De hele track klinkt ook erg dof.

En funk heeft de track ook niet wat de titel wel doet vermoeden.

Ik zou gewoon opnieuw beginnen, met de zelfde samples maar een andere insteek.

De mix echt bere slecht,en dat is jammer.
Voor de rest vind ik het niet echt slecht,de track kan wel potentie krijgen.
Dat die baslijn slecht is vind ik wel meevallen.
Jammer is wel dat je met je fikken aan shannon zit!!!!8o)
Dat vind ik trouwens helemaal niet stroken met het nummer zelf.
Past niet echt.
Als laatste wilde ik vragen,de track heet who got the funk,je vraagt dat aan anderen of dat toepasbaar op je track?

Dit is niet mijn ding.

Het zijn voornamelijk de keuzes tussen verschillende samples die ik niet zo vind.
En je drukt weer de bitjes door die speakers. Het hoeft toch niet zo hard/strak/overstuurd?

Succes :)

Ik vind het anders helemaal niet zo slecht gedaan, ik denk dat dit genre veel lui niet liggen, maar op zich zitten er zeker lekkere stukjes in die gewoon BEST VET gedaan zijn.
Het is misschien iets te strak allemaal een beetje en er is weinig dynamiek enzo,
Maar toch zitten die lekkere stukjes er wel in. (vooral de filter dingetjes en ritme wisselingen)
Ik denk dat je die meer moet inzetten om de rechtlijnigheid er wat uit te krijgen.

Ja het is ook nooit goed he. Probeer ik 's opbouwend te zijn, wordt ik ook weer afgeveegd.

Jullie hebben ALLEMAAL issues!

Volgens mij heb JIJ nu de issues :eureka:

Vanaf 1 minuut wordt de track best OK... daarvoor ben ik het toch met enkelen eens dat het onder de maat is... Maarja, first impression does it!! :(

Wat betreft de zaagtand bass... lijkt mij een kleine moeite om wat interessanters te bedenken dan deze melo? :) Ik denk dat deze melo bij ons allemaal al eens in de sequencer heeft gestaan, waarna je denkt... 'He bah wat saai' en wat nieuws bedenkt...

Back