I Got Soul [Disco Funk]

Nightly Build

Go for what you know
Een disco funk track gemaakt.. of is het disco house? misschien wel disco house funk!:

Ik hoor graag je mening. Creatieve- of technische tips zijn altijd welkom

Helemaal naar geluisterd, mét plezier. Zeer funky & groovy. De instrumenten komen goed tot hun recht. De bass is awesome! Mss is het geen slecht idee om hier ook een radio-edit van te maken??

Doe zo voort, Gloomy. :)

Dank @e-Gloomy-nations
Ik weet nog niet of er een radio versie komt. Sommige labels doen daar niet aan en dat zijn wel de labels waar ik deze het eerst ga aanbieden.
Vind je hem te lang duren?

Mooi nummer, ik zou die drumfill er veel minder vaak in doen.

Prima plaatje. Misschien is de clap tegelijk met de snare een beetje hard zeker in de intro. Wat ik verder zou kunnen bedenken is dat het soms wat rechtoe rechtaan is, waardoor het wellicht ietwat klinisch overkomt, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar hier en daar wordt het dan wel wat losser met de synth. Heldere sound ook wel!

Prima plaatje. Misschien is de clap tegelijk met de snare een beetje hard zeker in de intro. Wat ik verder zou kunnen bedenken is dat het soms wat rechtoe rechtaan is, waardoor het wellicht ietwat klinisch overkomt, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar hier en daar wordt het dan wel wat losser met de synth. Heldere sound ook wel!

Dank voor de feedback, wordt zeer gewaardeerd.
Hoe zou ik het wat minder klinisch kunnen maken?
Wat meer dingen off-beat zetten misschien? of heb je tips voor mij?

Mss is het geen slecht idee om hier ook een radio-edit van te maken??

Radio-edit toegevoerd! Dank voor de tip.

Dank voor de feedback, wordt zeer gewaardeerd.
Hoe zou ik het wat minder klinisch kunnen maken?
Wat meer dingen off-beat zetten misschien? of heb je tips voor mij?

Radio-edit toegevoerd! Dank voor de tip.

Eurgh, heb je al een link?

Eurgh, heb je al een link?
in de openingspost maar voor het gemak hier nogmaals:

Vanaf nu post ik alleen nog private SoundCloud playlists ipv losse tracks.
Op die manier kan ik de tracks vervangen zonder dat de link breekt en zonder dat ik een maandelijks betaald SoudCloud abonement hoef te nemen

Vind m ook fijn! En the God mc nog ff te horen!

Lekker plaatje. Heel goed qua mix en prima arrangement. Ik vind hem nog steeds iets te klinisch vergeleken met de house waar ik meer van houd (Fouk, Harvey Sutherland), maar dat is een smaak dingetje. Wat ik misschien vooral mis is een bepaalde eigenheid in de geluiden, alles wat er nu in zit hebben we wel eens vaker gehoord. Misschien zou je nog meer kunnen experimenteren met sounddesign en microtiming. Doet er niet aan af dat het gewoon goed klinkt; respect!

Dank voor alle feedback wederom.

Lekker plaatje. Heel goed qua mix en prima arrangement. Ik vind hem nog steeds iets te klinisch vergeleken met de house waar ik meer van houd (Fouk, Harvey Sutherland), maar dat is een smaak dingetje. Wat ik misschien vooral mis is een bepaalde eigenheid in de geluiden, alles wat er nu in zit hebben we wel eens vaker gehoord. Misschien zou je nog meer kunnen experimenteren met sounddesign en microtiming. Doet er niet aan af dat het gewoon goed klinkt; respect!

Deze is nu af en ik heb ook al een label deal gesloten dus alle feedback zal ik meenemen naar een volgende release.
De mini bas, rhodes en filtered synth heb ik overigens zelf gemaakt qua sounddesign en arrangement.

Ik leer nog steeds van elke release en ik hoop nog te groeien als producer.
Qua leeftijd ben ik niet de jongste meer maar als muziek producer ben ik vrij jong.
Ik breng pas sinds de Covid lockdown muziek uit. Inmiddels al aardig wat releases op mijn naam staan in een korte tijd dus ik doe waarschijnlijk toch wel iets goed :)

De mastering heb ik overigens ook zelf gedaan (wel met wat hulp van de labelbaas).
Fouk is overigens ook een favo producer van mij.. heb ik ook nog het één en ander van op vinyl :dj:

..op naar de volgende!

Laatst gewijzigd:
Back