[Poll] Welke softsampler gebruik je?

[Poll] Welke softsampler gebruik je?

• EXS24

Stemmen: 8 6,8%
  • Halion

Stemmen: 10 8,5%
  • NI Kontakt

Stemmen: 41 35,0%
  • GigaSampler

Stemmen: 2 1,7%
  • MOTU MachFive

Stemmen: 1 0,9%
  • EmulatorX

Stemmen: 0 0,0%
  • SampleTank

Stemmen: 3 2,6%
  • Andere

Stemmen: 12 10,3%
  • Liever een hardware bak

Stemmen: 29 24,8%
  • Wat is een sampler?

Stemmen: 11 9,4%

• Totaal aantal stemmers
    117
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Laat (ook) ik dan maar eens reageren op de immer vriendelijke vragenstel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Laat (ook) ik dan maar eens reageren op de immer vriendelijke vragenstel

Origineel geplaatst door dione
Eigenlijk heb ik helemaal geen zin meer om hier op in te gaan,maar toch ff dit :

Die geluidskaarten-tests weet ik niet zo waar je die kan vinden,maar dat is echt geen gelul....zelfs bij de duurste kaarten was nog hoorbaar verschil te horen tussen het origineel en de opname/sample...

Wat ik beter vind is en blijft natuurlijk een kwestie van smaak,net als het feit dat jij een softsampler beter vind klinken...maar jij kunt net zo min als mij aantonen dat het ook daadwerkelijk zo is...

edit : verder had ik nog een heel betoog....maar laten we weer op het onderwerp doorgaan....:bekdicht:

Ik heb zelf thuis een test gedaan met een gesampelde 909 kick.
Zelfde bitrate en zelfde volume en over dezelfde mixer laten terugkomen.
De 1e keer uit m'n s3000xl en de 2e keer via Cubase SX maar door top of the range RME-converters.
Geen verschil...

belangrijkste zijn je converters.
De meesten van ons hebben converters in hun geluidskaart zitten die het niet halen bij de converters van de hardwaresampler. Is het verschil dermate groot dan hoor je het verschil. Echter met goeie converters op je geluidskaart hoor je het verschil echt niet, de hardwareaddictverhalen ten spijt.=( ;)

gr. Tom

Re: Re: Re: Re: Laat (ook) ik dan maar eens reageren op de immer vriendelijke vragensteller NiFF..

Re: Re: Re: Re: Laat (ook) ik dan maar eens reageren op de immer vriendelijke vragensteller NiFF..

Origineel geplaatst door D-mike-E
Ik denk dat GigaSampler gewoon wat te vroeg was... [/B]
Te vroeg? Welnee, GigaStudio is *het* pakket in de serieuze soundstudios waar alles draait om filmmuziek e.d. Bekende film musici zoals Hans Zimmer werken er nog steeds mee. Het programma is wellicht met de loop der tijd wat achtergeraakt qua functionaliteit, maar als het op streaming aankomt levert de huidige versie zelfs nog prima performance. Halion haalt bij mij op hetzelfde systeem lang niet dezelfde performance zoals Gigastudio dat doet.

Back