hardhouse bass

cns

sfm
Jongens en meisjes,

ik ben nu een week aan het kloten opzoek naar een lekker offbeat bass voor hardhouse, van elke smaple cd die ik in bezit heb de bass in de sampler gedaan, maar helaas krijg m niet zo vet. Uit mijn nordlead ook niet klinkt te metaal.

Iemand een mooie bass voor mij of iemand een idee hoe die hardhouse kanakkers dat voor elkaar krijgen? flikken ze iets met de decay attack of....

bedankt

Neem een detuned zaagtand van je synth... sample die en in en uit faden en je hebt womp- womp...

of in idd een scheurende bass geluid en je attack iets later zetter...

CNS: heb je een Virus? Zoja, piel daar eens mee. En abuse je mixer & compressor, wat als mij t daarmee lukt, lukt t jou ook.

nou alvast bedankt maar een virus heb ik helaas niet maar dat schijnt wel een erg geschikt apparaat te zijn voor hardhouse hé?!

maar ik ga t proberen maar ik wordt er zo langzamerhand een beetje kippig van het klinkt net niet ik heb denk ik al in een week tijd iets van een 35 basjes gehad, tot dusver zonder bruikbaar iets.

maar ik geef niet op.

in en uit faden :confused:

leg eens uit

attack en release rate veranderen?

iemand nog idtjes of een goeie bass?

hoe dan ook ik zit inmiddels op de 51 en nog klinkt t niet vind ik

zoeken naar sampletjes van de 'lately bass'.....of :

bass sampletje veel resonantie geven en dan filteren....of:

verschillende basjes layeren....of:

bass-sample oversturen....of:

kickdrum samplen en dan reversen.....of:

tja...;)

Kun je niet een baslijntje nemen vanop vinyl of zo die je goed vind, wat filteren compressen kortom de hele reutemeteut en klaar ben je.

Lijkt me toch; ik maak geen hardhouse.

men neemt een 909 sample:

1-fade in
2-fade out
3-ovestuur
4-lowpass filter
5-compressor

zo nu ben je een heel eind denk ik... voor de rest is het gewoon piel en smaak werk

suc7

nou tot dusver thank you all!!!!!!!!!!!!!!!

als de track af is horen jullie em wel.

of doe ons allemaal een plezier en maak gewoon geen hardhouse!

(sorry, kon 't niet laten :D)

Back